جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سرانه فضای سبز در تهران استاندارد است؟

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 658624
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سرانه فضای سبز در تهران ۱۶ متر است که این سرانه بر‌اساس شاخص سازمان ملل در کلان‌شهرها ۱۵ متر تعریف شده است.
سرانه فضای سبز در تهران استاندارد است؟
به گزارش جهان نيوز، علی‌محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص اهمیت درختان در فضای سبز شهری اظهار کرد: یک هکتار جنگل که چندین سال از عمرش می‌گذرد می‌تواند به‌طور متوسط ۵۰۰ تا ۲ هزار متر مکعب آب را در خود نگه ‌دارد.

وی تصریح کرد: هر درخت سالم به‌طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم اکسیژن تولید کند، حال فرض کنید با توجه به آلودگی هوا در شهر تهران و پدیده وارونگی هوا یک هکتار جنگل چه تأثیری می‌تواند در وضعیت آب و هوا داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در ادامه در ارتباط با لزوم جلوگیری از گسترش شهرها و توجه به کمربند سبز اطراف شهر، گفت: با توجه به این‌که تهران دارای یک اقلیم خشک است، کمربند اطراف تهران می‌تواند نقش فیلتر را برای شهر انجام دهد.

مختاری ضمن اشاره به سرانه فضای سبز در تهران اشاره افزود: سرانه فضای سبز در قبل از انقلاب زیر یک متر بود ولی ما اکنون این سرانه را به ۱۶ متر مربع افزایش داده‌ایم و این در حالی‌است که بر‌اساس طرح جامع شهر تهران و سازمان ملل سرانه فضای سبز به ترتیب ۱۰ و ۱۵ متر در نظر گرفته شده است.

 وی در پایان اذعان کرد: این آمار و ارقام بدان معنی نیست که بگوییم ما به حد قابل قبولی رسیده‌ایم و دیگر بس است، زیرا ما در شهری زندگی می‌کنیم که نرخ رشد جمعیت آن زیاد بوده و پدیده آلودگی هوا در آن به‌ویژه در فصل پاییز امری اجتناب‌ناپذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *