جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«قله‌های برفی»، روایتی از حضور حزب‌الله در سوریه

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 658598
مستند «قله‌های برفی» درباره مقابله حزب‌الله لبنان با گروه‌های تروریستی در سوریه است که در نهمین جشنواره فیلم عمار حضور دارد.
«قله‌های برفی»، روایتی از حضور حزب‌الله در سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم عمار، ناصر نادری کارگردان و مستندساز فعال عرصه جبهه مقاومت، با مستند «قله‌های برفی» درباره مقابله حزب الله لبنان با گروه‌های تروریستی در سوریه، در نهیمن جشنواره مردمی فیلم عمار حاضر می‌شود.

نادری در این باره گفت: این مستند در لبنان و سوریه تصویربرداری شده و در آن، به چرایی، چگونگی و علت حضور حزب الله لبنان در سوریه می‌پردازیم، چرا که پس از ورود این گروه به سوریه شبهات و تهمت‌هایی زیادی درباره این موضوع مطرح شد.

وی افزود: ما در این مستند، مصاحبه‌ای اختصاصی با آقای «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان داریم که یک سال قبل از جنگ سوریه تهیه شده است. فیلمی کمتر دیده شده هم از «سیدحسن نصرالله» داریم که ۱۳ سال قبل از جنگ سوریه ماجرای اختلافات و جنگ سوریه را پیش بینی می‌کند.

کارگدان «قله‌های برفی» با اشاره به سابقه فعالیت ۱۰ ساله خود در لبنان اضافه کرد: ساخت مستند ۴۳ دقیقه‌ای «قله‌های برفی» دو سال طول کشید و ما از تجریبات سال‌های گذشته خود در سوریه و لبنان برای تولید بهتر این اثر استفاده کردیم. تولید این کار از این جهت بسیار سخت بود که تا امروز اثری درمورد حضور حزب الله لبنان در سوریه ساخته نشده بود و اگر ما سابقه حضور در این کشورها را نداشتیم نمی‌توانستیم این مستند را تولید کنیم.

نادری عنوان کرد: ما در این مستند سراغ شهید «فؤاد مرتضی» و همچنین «شهید کبش» فرزند یکی از علمای بزرگ اهل تسنن لبنان و از شهدای حزب الله هم رفتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *