کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاریخ مصور در مغازه‌ای کوچک +عکس

22 آذر 1397 ساعت 16:18

در مرکز شهر اردبیل و در میان شلوغی‌ رفت و آمد، مغازه‌ای در سکوت و آرامشی وصف‌نشدنی نفس می‌کشد که تاریخ ایران و جهان را در آن می‌توان ورق زد.


به گزارش جهان نیوز، هیاهویی در زندگی‌ها جاریست که گویی تمامی ندارد؛ هر که درگیر چیزی است و به دنبال چیزی می‌رود اما بیشتر که دقیق  شوی خواهی دید کسی به دور از این هیاهو و مشغله در گوشه‌ای به زندگی آرام و بی‌دغدغه مشغول است و خود را به علاقه و میل قلبی خویش سرگرم کرده است. 


 
در مرکز شهر اردبیل و در محله نواب صفوی، در میان شلوغی‌های شهر و خیابان‌های پر رفت و آمد اردبیل، مغازه‌ای در سکوت و آرامشی وصف‌نشدنی نفس می‌کشد.
 
مغازه ای که خود و صاحبش قدمتی به وسعت تاریخ معاصر دارد؛  تاریخی که همواره پر از فراز و فرودهای گوناگون  بوده و البته فلسفه تاریخ همین است؛ به یاد آوردن افراد و اتفاقاتی که در این سرزمین نقش داشته‌اند. 
 
از در که وارد می‌شوی، تاریخی مصور از ایران و جهان را مقابل خود می‌بینی. عکس‌ها و تصاویری که چون شخصیتی زنده هر گوشه‌اش نشان‌دهنده بزنگاه و دورانی از تاریخ است.
صاحب این گالری کریم راثی‌زاده، پیرمرد 84 ساله اردبیلی است که از ابتدا به پیشه کفاشی مشغول بوده و از سالیانی دور شروع به جمع‌آوری تصاویری از شخصیت‌های مهم و اثر گذار تاریخِ شهر و کشور و جهان، کرده است.
 
وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، جمع ‌آوری عکس‌های خانوادگی و بزرگان محله و شهر را نقطه آغاز این اقدام خود برشمرد و اظهار کرد: از سال 1347  ابتدا با جمع‌آوری تصاویر بزرگان محله و خانواده خود اقدام به این کار زیبا و به یادماندنی کرده است و سپس رفته رفته با کمک فرزندان و نوه خود توانسته این مجموعه زیبا را فراهم آورد.
 
این پیرمرد 84 ساله اردبیلی افزود: با اکثر تصاویر و عکس‌هایی که جمع‌آوری کرده و گوشه‌ای از آنها را در مغازه کوچک خود به نمایش گذاشته است، خاطره‌های تلخ و شیرین فراوانی به یادگار دارد.
 
وی ادامه داد: تاریخ، بخش مهمی از زندگی است و هر فردی به تناسب گذران عمر خود باید گوشه‌ای از زندگانی گذشتگان و پیشینیان خود را بداند و بشناسد.
 
راثی‌زاده بیان کرد: اشخاص زیادی در طول تاریخ به عرصه قدرت رسیده‌ و توانسته‌اند نام خود را ماندگار کنند، اما مهم این است که با چه کاری نامشان در خاطرها باقی‌مانده و در تاریخ به ثبت رسیده است.
 
وی با معرفی گوشه‌ای از این تصاویر و اشخاص به خبرنگار فارس گفت: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین رهبران جهان است؛ به گونه‌ای که بعد از گذشت چندین سال، به نیکی از ایشان یاد می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار فارس در اردبیل، به یاد داشتن گذشته و حفظ و انتقال‌ تجربیات گذشتگان می‌تواند سرمشق خوبی برای نسل آینده باشد؛ چرا که تجربه دیگران را تجربه کردن چیزی جز اتلاف وقت نیست و چه خوب و زیباست که با ارج نهادن به چنین اقداماتی، سعی کنیم برای ساختن آینده‌ای آبادتر، از گذشتگان درس بگیریم.
 
 


کد مطلب: 658586

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/658586/تاریخ-مصور-مغازه-ای-کوچک-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com