سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

همتی: بازار در کنترل بانک مرکزی است

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 658577
رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه بازار در کنترل این بانک است، اظهار کرد: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار ارز را مدیریت و هدایت می کند.
همتی: بازار در کنترل بانک مرکزی است
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی روز پنجشنبه در صفحه خود در اینستاگرام درباره وضعیت حاکم بر بازار ارز نوشت: آنچه که امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است.

وی اظهار داشت: اقدام های بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس و حواله توسط فعالان بازار و نیز گشایش تدریجی کانال های مالی با کشورهای هشتگانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار در مسیر هدف تعیین شده را بوجود خواهد آورد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بار دیگر تاکید می کند بازار در کنترل بانک مرکزی است و نحوه دخالت در بازار بخشی از برنامه مدیریت بازار است.

وی به مردم توصیه کرد: با توجه به ریسک بازار مردم عزیز مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

به گزارش ایرنا، بازار ارز در هفته های اخیر روند نزولی قیمت ها در پیش گرفته است به شکلی که دیروز برای ساعتی هر دلار آمریکا به زیر 10 هزار تومان رسیده و حدود 9950 تومان نیز معامله شد.

امروز صرافی ملی ایران که در کنار سایر صرافی های بانک ها به بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز کمک می کند، بهای فروش هر دلار را 10 هزار و 190 تومان و هر یورو را 12 هزار و 50 تومان اعلام کرده است.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه کنترلی. دلار بالا یا پایین برود هیچ جنسی ارزان نمی شود. دلار ۴ هزار تومانی شده ۱۱ هزار تومان میگی بازار در کنترل است. اگر راست میگی دلار را ۷ تومان کن.