جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مادورو: آمریکا پشت پرده توطئه ترور من است

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 658500
رئیس‌جمهور ونزوئلا مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به مشارکت با دولت‌‌های کلمبیا و برزیل برای ترور خود متهم کرد.
مادورو: آمریکا پشت پرده توطئه ترور من است
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از آن چه توطئه‌ای برای ترور خود تحت هدایت کاخ سفید و با مشارکت دولت‌های راستگرای کلمبیا و برزیل خواند، انتقاد کرد.

مادورو، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را به مدیریت طرحی برای ایجاد هرج و مرج در خاک ونزوئلا با هدف سرنگون کردن دولت سوسیالیست این کشور متهم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در جمع خبرنگاران خارجی در کاراکاس اعلام کرد دولتش «اطلاعات خوبی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد بولتون «ماموریت‌هایی برای اقدامات تحریک‌آمیز نظامی در مرز تعیین می‌کند».

وی افزود: «من مجددا این توطئه را که از کاخ سفید هدایت می شود تا دموکراسی ونزوئلا را مختل کند، من را ترور کند و یک دولت دیکتاتوری در ونزوئلا برقرار کند، محکوم می‌کنم».
مادورو خاطر نشان کرد نیروها در آمریکا و کلمبیا آموزش می‌بینند تا این توطئه را اجرا کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ایوان دوکه همتای کلمبیایی وی به شدت منتقد دولت چپگرای مادورو بوده‌اند به طوری که ترامپ ماه اکتبر از احتمال واکنش نظامی به منظور حل و فصل بحران اقتصادی ونزوئلا خبر داد.

مادورو 55 ساله، که در انتخابات ماه مه به پیروزی دست یافت، دهم ماه ژانویه دومین دوره شش ساله خود را آغاز خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *