جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

ناکارآمدی دولت صدای روزنامه حامی دولت را هم درآورد

پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 658472
رئیس‌جمهور در جنگ با گرانی تنها در صورتی پیروز خواهد بود که وزرای کارآمد و صاحب عزمی داشته باشد که پا در رکاب و بدون مسامحه به او در این کارزار دشوار کمک کنند.
ناکارآمدی دولت صدای روزنامه حامی دولت را هم درآورد
به گزارش جهان نيوز، یک روزنامه حامی دولت و بزک‌کننده برجام خواستار تجدیدنظر روحانی در تیم اقتصادی شد.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود می‌نویسد:
حکایت استمرار گرانی‌ها گویا حکایتی  پایان‌ناپذیر است. دستگاه‌های دولتی هم به جای اینکه با نظارت بر عملکردها و مهار قیمت‌ها با جنگ روانی ایجاد شده توسط دشمن مقابله کنند، هر روز به نوعی به این ماجرا دامن می‌زنند. تازه‌ترین مورد، گرانی چهار نوع خودروی تولید داخل است.

از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت خودروهای سواری تولید داخلی حدود دو برابر شده است. این افزایش قیمت شاید تا چند درصدی قابل پذیرش باشد ولی آنچه رخ داده به‌هیچ‌وجه منطقی نیست.

متاسفانه  وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت که باید حامی مردم و متصدی نظارت بر قیمت‌ها باشد، از افزایش قیمت خودروها حمایت کرد! همین حمایت موجب شد. دولت اگر می‌خواهد در مبارزه با توطئه‌های ترامپ پیروز میدان باشد باید بدون مسامحه به مبارزه گرانی برود و مردم را که کمرشان زیر بار فشارهای ناشی از گرانی خم شده است و هر روز فشارهای معیشتی بر آنها افزوده می‌شود از شر این دشمن درونی نجات دهد.

رئیس‌جمهور در جنگ با گرانی تنها در صورتی پیروز خواهد بود که وزرای کارآمد و صاحب عزمی داشته باشد که پا در رکاب و بدون مسامحه به او در این کارزار دشوار کمک کنند. شاید برای تامین همین هدف بود که در ماه‌های اخیر رئیس‌جمهور روحانی درصدد ایجاد تغییرات در کابینه به ویژه در بخش اقتصادی آن برآمد ولی متاسفانه این تغییرات، به گونه‌ای نبود که مشکل را حل کند. وزیری که در شرایط دشوار اقتصادی کشور، از گران‌تر شدن خودرو حمایت کند کاملا روشن است که صلاحیت همراهی با دولتی که فعلا مهمترین وظیفه داخلی آن مبارزه با گرانی است را ندارد. وزیر دیگر تازه به منصب وزارت رسیده، قبل از آنکه طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی ارائه کند، فرزند یکی دیگر از وزرا را به مشاورت خود برمی‌گزیند.

وضعیت در تعداد دیگری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی چندان بهتر از این چند وزارتخانه‌ نیست به طوری که مردم احساس می‌کنند و به زبان می‌آورند که دولت همه‌چیز را رها کرده و کاری به کار مسائل و مشکلات آنان ندارد. در چنین وضعیتی آقای رئیس‌جمهور باید حلقه تنگ دور خود را بشکند و به میدان بیاید و بدون مسامحه، همکاران ناکارآمد خود را کنار بگذارد و افراد توانا، دلسوز و کار آشنائی را به جای آنها بگمارد که درد مردم را درک کنند و با عزمی راسخ به حل مشکلات مردم همت بگمارند. در شرایطی که در اکثر خانواده‌ها فرزندان بیکار وجود دارد و بسیاری از خانواده‌‌ها گرفتار تنگناهای معیشتی هستند، وزرائی که در حال نان قرض دادن به همدیگرند و گرانی‌های بی‌حد و مرز آنها را تکان نمی‌دهد، نمی‌توانند مشکلات پیچیده‌ کشور را حل کنند. دوران شعار و وعده دادن نیز گذشته، مردم در انتظار اقدامات عملی دولتمردان هستند. برای دولت شما آقای رئیس‌جمهور روحانی فرصت چندانی باقی نمانده... باید از فرصت باقیمانده حداکثر استفاده را به عمل آورید و درباره همکارانتان تجدیدنظر کنید آقای رئیس‌جمهور.

اعتراض روزنامه حامی دولت به تشدید گرانی در حالی است که آقای روحانی علی‌الدوام از کاهش تورم و فتح‌الفتوح‌های اقتصادی دولت حرف می‌زند.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اینا همش بازیه
فریب نمی خوریم
هیچ اصلاحطلبی به فکر مردم نیست
32 سال از 40 سال مدیریت موسوی؛ هاشمی؛ خاتمی؛ و حالا روحانی = صف های طویل کالای بی کیفیت؛ گرانی؛ گرانی؛ و باز هم گرانی بوده
6 سال اول احمدی نژاد هم با ثبات قیمت ارز و رونق اقتصادی همراه بود
که حضرات برای تنبیه مردم رأی دهنده به یکی از خارج باندشون تحریمهای داخلی و همکاری با تحریمهای خارجی را اجرا کردند
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
از همون اول هم معلوم بود که اینها اینکاره نیستند و فقط شعار های عوام پسند می دهند.
هاشمی
Romania
روزنامه جمهوری اسلامی و همه روزنامه های حامی دولت به نوعی مسئول بوجود آمدن این اوضاع هستن
فکر نکنن می تونن طفره برن این قدر طی پنج سال گذشته دولت خرابکاری کرد و اینها ماله کشی کردند
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی اوضاع امروز جامعه ؛ بی بصیرتی ، لجبازی و لیستی رای دادن عده ای آدم جوگیر شده است !!