جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

فقر اقتصادی زمینه‌ساز بسیاری از جرائم است

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 658452
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فقر یکی از عوامل آسیب‌زا در کشور است که موجب شده مشکلات و جرائم بسیاری را زمینه سازی کند.
فقر اقتصادی زمینه‌ساز بسیاری از جرائم است
به گزارش جهان نيوز به نقل ازپایگاه خبری پلیس، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، اظهار داشت: از اینکه موضوعات مبتلابه استان رصد و شناسایی شده است، خرسندم و امیدوارم با سرعت بیشتری درمان‌گری این مشکلات و آسیب‌ها صورت گیرد و البته نتایج محسوس آن را همگان ببینند.
وی افزود: امنیت مناسب استان محصول همکاری همه کارکنان خدوم نیروی انتظامی است و آنچه انتظار می‌رود این است که در آینده نزدیک قدم‌های برداشته شده در رفع این آسیب‌ها ارائه شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به دغدغه‌های علمای اعلام ابراز داشت: انتظار می‌رود همه ارگان‌ها و نهادها اعم از حمایتی، تصمیم‌گیر و اجرایی نیروی انتظامی را یاری کنند، نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در مقابله با معلول‌ها نتایج مورد نظر را اجرایی کند بلکه با همکاری همه باید علت‌ها را از سرچشمه مقابله و علاج کنیم.

وی در ادامه این نشست همچنین اظهار داشت: فضای مجازی یکی از مباحث مهمی است که دشمن نیز برنامه‌های بسیاری برای آن دارد اما در مقابل یک فرصت مناسب برای ما نیز فراهم شده است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره برداری کنیم.
آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: فقر یکی از عوامل آسیب زا در کشور است که موجب شده مشکلات و جرائم بسیاری را زمینه سازی کند و برعهده مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور است که برای این امر مهم و اساسی برنامه ریزی و اقدام مناسب انجام دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که مسئولان فعلی نیروی انتظامی استان با استفاده از تجربیات ذی قیمت گذشتگان و تجربیات ارزشمندی که اندوخته خود این جمع است، در تحقق اهداف و برنامه‌های پیش رو موفق و سربلند باشند و بتوانند شهر مقدس قم را برخلاف تصور و  تلاش دشمنان، شهری عالی و در تراز انقلاب اسلامی قرار دهند.

قم یک شهر خاص است
فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار گفت: از نظر حساسیت دنیایی و بین المللی، قم یک شهر خاص است، معنویت‌ها و اشاعه فرهنگ نابی که ما ادامه می‌دهیم از همین شهر شروع شده است و آن هم به برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

سردار عبدالرضا آقاخانی ادامه داد: برای رفع دغدغه مردم، مسئولان  و روحانیون معزز برنامه ریزی کرده‌ایم، اولین موضوعی که در قم خیلی حساس است مقوله عفاف و حجاب است، در شهر قم شانه‌هایی از یک فرهنگ زشت و منحط برای زدودن و بی خاصیت کردن برخی هنجارها و ارزش‌های اصیل اسلامی توسط دشمنان دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه واحدهای تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در بحث عفاف و حجاب را در چند بخش برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این امر در راستای وظایف و سیاست‌های امر به معروف و نهی از منکر و سیاست‌های ناجا است مضافاً اینکه در بحث مشاوره و ارشاد هم قدم‌های خوبی برداشته و در نهایت کسانی که بی توجهی کنند برخورد قضایی انجام خواهد شد، اعتقاد ما این است که ابتدا باستی تذکر دهیم و ارشاد کنیم و برخورد قضائی آخرین اقدام ما باشد.

فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: دومین دغدغه‌ای که مردم و مسئولان دارند، مقوله مواد مخدر است، مخصوصاً در حاشیه شهر قم که یک جمعیت ترکیبی است از همه طیف‌ها و اقشار مختلف، این هم یک تهدید به شمار می‌رود که بحمدالله با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است این کانون‌ها شناسایی و برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقوله مواد مخدر در دو بحث خرده‌فروشان مواد مخدر که در محلات فعالند و جزو دغدغه‌های مردم و دیگری باندهای مواد مخدر است که ناجا در این زمینه خوب عمل کرده و آمارها حاکی از آن است که کشفیات پلیس نسبت به سال گذشته، ۷۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ما بایستی به دنبال زندان زدایی باشیم
سردار آقاخانی ابراز داشت: کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قم کم بوده و به اندازه نیست، ما بایستی به دنبال زندان زدایی باشیم، اگر مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد افزایش یابد، نتیجه بخش‌تر خواهد بود، اعتقاد داریم زندانی کردن متهم خودش یک آفت است و علاوه بر خود خانواده‌های زندانیان نیز با مشکل روبرو می‌شوند.

وی اعلام کرد: دغدغه سوم بحث فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی است، این موضوع به زیرساخت‌هایی که در استان قم مخصوصاً شهر قم وجود دارد، بر می‌گردد، قم خیابان‌هایی دارد که بایستی به مرور زمان توسط شهرداری اصلاح  و توسعه داده شود ما سعی کردیم فرهنگ ترافیکی را در برنامه‌ها، جلسات و مصاحبه‌ها مطرح کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: دغدغه چهارم شرارت و چاقوکشی است که بعضاً در گوشه و کنار این شهر اتفاق می افتد، پلیس استان موفق به شناسایی این متهمان شده و اخیراً ۳ الی ۴ باند ۷ الی ۸ نفره  را دستگیر کردند، با مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته در روز اربعین یک باند مسلحانه که وارد استان شده بودند، شناسادیی و دستگیر شدند، امسال حدود ۱۲ درصد در آمار وقوع شرارات ها کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: دغدغه پنجم مقوله سرقت که در دستور کار پلیس قرار دارد و برخوردهای لازم صورت می‌گیرد، خلأ کمبود مراکز انتظامی مانند کلانتری و پایگاه‌های پلیس آگاهی در استان وجود داشت که امسال در دستور کار قرار گرفت و بنا داریم تا  ۶ رده انتظامی افزایش پیدا کند و توسعه یابد تا دسترسی مردم به آن مراکز زودتر گردد.

سردار آقاخانی به ملاقات‌های چهره به چهره فرمانده انتظامی استان قم با مردم اشاره کرد و افزود: روزهای دوشنبه هر هفته با مردم ملاقات داریم و آنها نیز مسائل و مشکلات خود را با ما مطرح و ما هم پیگیری و رسیدگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد:  ارتباط با مراکز  علمی، فرهنگی و دانشگاهی در دستور کار ویژه پلیس قرار دارد و تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های مختلف امضاء شده و همچنین برای خود کارکنان و خانواده‌های آنها نیز توسط عقیدتی سیاسی این فرماندهی برنامه‌ها و کلاس‌های بصیرتی برنامه ریزی شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با تشریح عملکرد پلیس در بحث قاچاق کالا و ارز گفت: امسال نسبت به سال گذشته حدود ۷۵ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق و ارز در استان قم داشته‌ایم و در این رابطه یک حرکت جدی شروع شده  است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی به عنوان یک تهدید نرم بشمار می‌رود و پلیس امسال کارهای زیادی در بحث برخورد با جرائم سایبر انجام داده است، استان قم در حال حاضر در بین رتبه‌های یکم و دوم کشور در مقابله با فضای مجازی قرار دارد و  پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم که به صورت زنده و جامع و کامل  انجام وظیفه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی بعضی از مدعیان بیت المال را از ثروت شخصی خود بیشتر مصرف اطرافیان می کنند
از فقیر که از گرسنگی درد می کشد چه انتظاری باید داشت
سرباز