پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

باید به دنبال انقلاب در حوزه ازدواج باشیم/ ضرورت بازگشت هویت زنانه به زنان

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 658436
ابراهیم فیاض گفت: باید انقلابی در حوزه ازدواج ایجاد کنیم که لازمه آن برگردادن هویت زنانه به زنان و هویت مردانه به مردان است.
باید به دنبال انقلاب در حوزه ازدواج باشیم
به گزارش جهان نيوز، در دومین نشست از سلسله نشست های حل بحران جنسی که در مرکز سفیر فیلم برگزار شد، ابراهیم فیاض جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: دشمن به دنبال انقلاب جنسی است و ما باید به دنبال انقلاب ازدواجی باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تشکیل خانواده زیاد شود باید خانه بسازیم ، اگربخواهیم خانواده تشکیل دهیم که غریزه جنسی در محیط خانواده ارضا شود این نیاز به ساخت مسکن دارد و اینجا باید این وزیری که این چند سال وزیر مسکن بوده و به راحتی استعفا داده را  مواخده کرد.

وی همچنین به بزرگترین تهدید در وضع کنونی جنسی اشاره داشت و در این باره گفت: «الان بزرگترین خطری که در حوزه انقلاب جنسی دارد ما را تهدید می کند در مسئله همجنس گرائی است که در حال نزدیک شدن به سونامی آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله  عدم وجود معرفت شناسی برمبنای خانواده اشاره داشت و در این باره گفت:
مسئله  مهم امروز جامعه ایرانی اقناع ذهنی افراد است برای ازدواج. چراکه از نظر عقلی امروزه  ازدواج نمی ارزد، که نتیجه اش می شود صنعت فحشا و صنعت و روابط آزاد.

فیاض ابراز داشت:  معرفت شناسی جامعه  ما معرفت شناسی خانواده نیست در نتیجه تنفر جنسی ایجاد شده ، چون زنان نقش مردانه پیدا کرده اند  و مردان هویت و نقش زنانه دارند، در نتیجه افراد از جنس مخالف خود منتفر می شوند. زنان وقتی ببینند مردان نقش آنها را ایفا می کند دچار خشونت می شوند.

وی در ادامه  به بحث هویت جنسیتی پرداخت ابراز داشت: امروز باید به خانواده و خانه ای برگردیم که محور آن هم زن است.

این جامعه شناس افزود: زن امروز دچار بحران هویت شده است، یعنی هویت مردانه پیداد کرده است.

فیاض گفت: مردان امروزه  برای روابط جنسی با دختران عشوه گری می کنند و ما باید به دنبال بازگرداندن نقش زنانه به زنان و مردانه به مردان باشیم تا خانواده درست شود.
وی به ایجاد یک انقلاب خانوادگی معتقد است که براساس مردانگی مرد و زنانگی زن بنا می شود. 

فیاض گفت: اگر این روند کنونی ادامه پیدا کند نفرت جنسی در بین زنان و مردان از جنس مخالف خود شدید می شود و در نتیجه تعداد بسیاری از دختران  و پسران مجرد می مانند.

گفتنی است این نشست ها هر هفته سه شنبه عصر ساعت 16 با حضور کارشنان حوزه بحران جنسی در محل سفیر فیلم واقع در خ انقلاب بین ابوریحان و فلسطین برگزار می شودو نشست آتی این برنامه با حضور دکتر سینا کلهر و با موضوع سن مناسب برای ازدواج تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد مردم چه کاری ازدستشان بر می آید دولت باید کاری برای جوانان انجام دهد که هیچ کاری انجام نمی دهد؟
این دولت این کاره نیست؟
Canada
مردم خیلی از کارها از دستشان بر می آید. تربیت درست بچه ها و آموزش قناعت پیشه بودن و سهل گیری در هزینه های عروسی. چه لزومی داره داماد براش هزینه های عروسی که از طرف خانواده عروس تحمیل میشه به آنچنان کابوسی تبدیل بشه که قید ازدواج رو بزنه؟ همه باید نقش خودشون رو درست انجام بدن هم دولت و هم خانواده ها