پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاکید مجدد ترامپ بر ایستادن پای بن سلمان

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 658396
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌هایی گفت که به رغم ارزیابی سازمان سیا درباره‌ این که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور به قتل خاشقجی داده و به رغم تقاضاهای سناتورهای آمریکا از خود برای محکوم کردن محمد بن سلمان، پای او ایستاده است.
تاکید مجدد ترامپ بر ایستادن پای بن سلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز از اظهار نظر درباره‌ این که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجیف روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان دست داشته، خودداری کرد. اما شاید بتوان گفت که صریح‌ترین شکل از ابراز حمایتش از ولیعهد عربستان از زمان وقوع این قتل در دو ماه پیش را بیان کرد.

ترامپ در این مصاحبه گفت: او رهبر عربستان است، آنها یک هم‌پیمان خیلی خوب بوده‌اند.رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این که آیا ایستادگی پای عربستان به معنی ایستادگی پای ولیعهد است، گفت: در حال حاضر قطعا همینطور است.

این در حالی است که برخی ازمنابع به رویترز گفته‌اند تعدادی از اعضای خاندان حاکم در عربستان شدیدا تلاش می‌کنند نگذارند محمد بن سلمان پادشاه شود. آنها معتقدند که در این زمینه آمریکا و ترامپ نقشی تعیین کننده دارند. ترامپ درباره‌ این گزارش گفت: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و نمی‌توانم درباره‌ آن اظهار نظر کنم. من ابدا آن را نشنیده‌ام و در حقیقت اگر هم چیزی شنیده باشم این بوده که او با اقتدار بسیار در قدرت است.

هر چند که ترامپ قتل خاشقجی را محکوم کرد اما نسبت به نقش داشتن محمد بن سلمان در آن اظهار تردید کرد.ترامپ گفت: ولیعهد عربستان صراحتا دست داشتن در این قتل را که موجی از خشم در جهان راه انداخت، رد کرده است.

در حالی که سنای آمریکا مشغول بررسی قطعنامه‌ای برای محکوم کردن ولیعهد عربستان به خاطر این قتل است، ترامپ گفته است که قصد دارد با سناتورها در این زمینه دیدار کند. این قطعنامه به گونه‌ای است که رئیس جمهور در صورت تصویب آن در کنگره مجبور به امضاء یا وتوی آن خواهد شد. ترامپ گفت، امیدوار است سناتورها فروش سلاح به عربستان را متوقف نکنند.

ترامپ گفت: من واقعا امیدوارم که کسانی نیایند پیشنهاد بدهند که ما نباید صدها میلیارد دلاری که بدون ما به سمت روسیه یا چین خواهد رفت، بگیریم.وی افزود، او می‌تواند پای قوانین پایان دهنده به حمایت آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن بایستاد.

وی اظهار داشت: خب من خیلی بیشتر از قانون مربوط به یمن استقبال می‌کنم چون صراحتا از دیدن چیزهایی که در یمن اتفاق می‌افتد متنفر هستم. اما من از طرف دیگر می‌خواهم که ایران از یمن خارج شود و فکر می‌کنم که آنها این کار را خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *