سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
رهبرانقلاب در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا:

نقشه آمریکا لو رفته و هر کاری می‌توانسته کرده/ بیداری خود را حفظ کنید/ ممکن است در سال ۹۷ جنجال بکنند و نقشه را برای ۹۸ کشیده باشند/ جریان‌های سیاسی به دشمن پهلو ندهند/ مسئولان فریب زبان بازی دشمن را نخورند/ طوفان امروز دنیا به فرانسه رسیده/ ایران به برکت اهل‌بیت در کشتی امنی قرار گرفته است

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 658324
جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با رهبرانقلاب دیدار کردند.
نقشه آمریکا لو رفته و هر کاری می‌توانسته کرده/ بیداری خود را حفظ کنید/ ممکن است در سال ۹۷ جنجال بکنند و نقشه را برای ۹۸ کشیده باشند/ جریان‌های سیاسی به دشمن پهلو ندهند/ مسئولان فریب زبان بازی دشمن را نخورند/ طوفان امروز دنیا به فرانسه رسیده/ ایران به برکت اهل‌بیت در کشتی امنی قرار گرفته است
به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرزها و امنیت، بازآفرینی روحیه شجاعت و شهادت در نسل جوان مؤمنِ انقلابی امروز را «معجزه انقلاب» برشمردند و با دعوت مردم و جوانان و همچنین مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه های جبهه استکبار و در رأس آن امریکا، گفتند: همه باید تلاش خود را برای تقویت اقتصاد کشور و تولید ملی مضاعف کنند و مسئولان نیز باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان بازی دشمن را نخورند و دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به کلام امام بزرگوار مبنی بر اینکه «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد»، تأکید کردند: ملتی که به استقبال خطر رفتن در راه خدا و شهادت در راه او را، سعادت و یک موفقیت بزرگ می داند، هیچ نیرویی توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارد و آن ملت همواره برنده است و پیش خواهد رفت.
حضرت آیت الله خامنه ای ملت ایران را نمونه بارز این تفکر دانستند و افزودند: اینکه ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته در راه بسیار پُر خطر و پُر زحمت خود در مقابل همه قدرتمندان ظالم ایستاد و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند به دلیل اعتقاد به شهادت و این سرنوشت افتخارآمیز است.

ایشان استمرار این تفکر و روحیه در جوانان انقلابی را نشانه رویش های چند برابری انقلاب در مقابل ریزش ها خواندند و خاطرنشان کردند: امروز جوان مؤمن و انقلابی با همان روحیه جوانان اول انقلاب و روحیه شهیدان همت و خرازی و دیگر بزرگان به وسط میدان می آید و با احساس مسئولیت و شجاعت همچون ستون انقلاب، در مقابل دشمن می ایستد و به استقبال شهادت می‌رود، و این معجزه نظام جمهوری اسلامی است که توانسته این روحیه فولادین را بازآفرینی کند و استمرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر این شهادتها و شجاعتها و صبر خانواده های شهدا نبود، مستکبران عالَم و امریکای جنایتکار همچون دوران طاغوت بر کشور مسلط می شدند، گفتند: ملت ایران قدردان شهدا و خانواده های آنان است که نمونه های آن را در حضور پرشکوه مردم در تشییع شهدای مدافع حرم و دفاع از امنیت و مرزها شاهد بوده و هستیم.

آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: برخلاف تحلیل های بی ربط برخی افراد کج فهم و دلبسته به غرب، جمهوری اسلامی نیرومند و توانا است و این قدرت به‌واسطه معنویت و فکر و تلاش انسانهای فداکار و ایمان جوانان و خانواده های شهدا به‌دست آمده است.

ایشان با تأکید بر اینکه دشمنان سرشناس ایران اسلامی، غرق در فساد اخلاقی و سیاسی هستند، افزودند: اگر می خواهید چهره واقعی امریکا را بشناسید، به رئیس جمهور و دولتمردان کنونی امریکا بنگرید زیرا این افراد، چهره زشت و نفرت انگیز همیشگی دولتمردان امریکا را اکنون به‌صورت صریح و آشکار نمایان کرده اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل چنین دشمنی، خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها در طول این سالها، همواره به دنبال این بودند که همانند قبل از انقلاب بار دیگر بر ایران مسلط شوند و همان شرایطی را که برای برخی کشورهای ضعیف منطقه به‌وجود آورده اند و آنها را گاو شیرده خود نامیده اند، برای ایران عزیز، بزرگ و پرافتخار نیز بوجود آورند اما به این هدف نرسیدند و از این به بعد هم قطعاً نخواهند رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه امام بزرگوار، امریکا را «شیطان بزرگ» خواندند، افزودند: امام(ره) با این نامگذاری، در واقع همه موحدان و ملتهای با انصاف جهان را در مقابل امریکا بسیج کردند و توفیقات زیادی هم در این راه به‌دست آمده و بیشتر هم خواهد شد اما دشمن تلاش دارد تا ملت ایران را از مسیر پیشرفت و ایستادگی در مقابل قدرتها، منصرف کند.

ایشان با اشاره به تحرکات و اقدامات دو سال اخیر امریکایی‌ها به‌ویژه وضع تحریم‌های همه‌جانبه و کمک به دشمنان گوناگون ایران، نقشه های آنها را لو رفته خواندند و تأکید کردند: هدف آنها این بود که به وسیله تحریم و اقدامات ضد امنیتی، در کشور دو دستگی، اختلاف و جنگ گروهها به‌وجود آورند و عده ای را به خیابانها بکشانند و نام آن را هم «تابستان داغ» گذاشته بودند اما به کوری چشم دشمنان، تابستان امسال یکی از بهترین تابستانها بود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی «چهل سالگی» خود را نخواهد دید، گفتند: ملت ایران با استحکام تمام ایستاده است و به توفیق الهی در ۲۲ بهمن، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با شکوه بسیار بیشتر از سالهای قبل برگزار خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بیداری ملت ایران، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: اگرچه نقشه دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند زیرا امریکا، دشمنی خبیث و حیله گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه ای بکشد.

ایشان، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه را شریک امریکا در توطئه و دشمنی با ملت ایران دانستند و تأکید کردند: البته ما قوی تر از آنها هستیم زیرا تاکنون نتوانسته اند در مقابل جمهوری اسلامی، هیچ غلطی بکنند و از این پس هم نخواهند توانست.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال تأکید کردند: نباید لحظه ای غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند. توصیه من به ملت ایران به‌ویژه جوانان و مجموعه های گوناگون کشور اعم از همه صنوف و جریانهای سیاسی این است که مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف، زهر خود را خواهد ریخت.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: امروز، مهمترین وظیفه مردم و مسئولان، در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور تولید داخلی است.

ایشان، مسئولان را به افزایش تلاشها و فریب ظاهرسازی و زبان بازی دشمن را نخوردن، توصیه مؤکد کردند: دشمن انواع ترفندها را به‌کار می برد و مسئولان باید مراقب باشند، دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره داخل نشود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکیداتی که به مسئولان در خصوص مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم کرده اند، افزودند: اگر مسئولان به موضوع تقویت تولید داخلی توجه جدی کنند، مشکلات اقتصادی مردم کم خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دست دوستی آل سعود با دشمنان اسلام و جنایت آنها در یمن، امریکا را شریک این جنایت ها خواندند و خاطرنشان کردند: سعودی ها تصور می کردند می توانند ظرف چند روز یا چند هفته، بر یمن مسلط شوند اما اکنون حدود چهار سال است که نتوانستند کاری از پیش ببرند و هرچه زمان بگذرد، ضربه ای که به آنها وارد خواهد شد، سخت تر خواهد بود.

ایشان سیاست آل سعود در یمن و بحرین را، سیاستی ابلهانه دانستند و تأکید کردند: خادم حرمین شریفین باید «اشداءُ علی الکفار» باشد، نه اشداء در مقابل مؤمنان و در مقابل مردم یمن و مردم بحرین.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران باید با بصیرت کامل، اوضاع را زیر نظر داشته باشد و موضع خود را مستحکم نگه دارد، افزودند: امروز در این دنیای طوفانی که طوفان آن به اروپا و فرانسه نیز رسیده است، ملت ایران به برکت اسلام در کشتی امن محبت اهلبیت علیهم السلام قرار گرفته و پیروزی متعلق به این ملت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *