جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۰
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

تصمیمات مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه برای مردم شفاف شود/ نماینده‌ای که با چند پیامک بترسد، به درد مجلس نمی‌خورد/ اصلاح طلبان هم دیگر با روحانی حال نمی‌کنند!

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب: 658236
محمد دهقان گفت: ابتدا باید شفافیت در مجلس محقق شود تا ما از شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه بخواهیم که تصمیمات و آرای خود را شفاف به مردم اعلام کنند.
تصمیمات مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه برای مردم شفاف شود/ نماینده‌ای که با چند پیامک بترسد، به درد مجلس نمی‌خورد/ اصلاح طلبان هم دیگر با روحانی حال نمی‌کنند!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد دهقان، دبیر کل جمعیت رهپویان و نائب رییس فراکسین نمایندگان ولایی در مجلس در مناظره‌ای که با حضور وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص بررسی عملکرد مجلس شورای اسلامی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ما در قضیه CFT بر شفافیت آرای نمایندگان تاکید داشتیم. معتقدیم اگر یک نماینده با چند پیامک و یا تجمع چند نفر در مقابل مجلس بترسد این نماینده به درد مجلس نمی‌خورد البته برخی مخالفت خود با عدم شفافیت آراء را ترس از شورای نگهبان عنوان می‌کنند.

به گزارش جهان نيوز، وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا دوره هفتم مجلس آرا به صورت شفاف و قیام و قعود بود، تصریح کرد: در مجلس هشتم آئین نامه را با الکترونیکی کردن آراء خراب کردند و بنا را بر پنهان کاری گذاشتند و این با روح قانون اساسی مغایر است.

دهقان در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت شفافیت سفر‌های خارجی نمایندگان تاکید کرد و افزود: باید شفاف شود که نمایندگان چند روز و به چه عنوان به سفر‌های خارجی می‌روند سفر خارجی برای دیپلماسی لازم است، ولی باید دید چه ثمراتی دارد معتقدم باید بررسی کنیم یک نماینده چند بار به سفر خارج از کشور رفته و آیا سفر او اثر دیپلماتیک داشته است؟

وی با بیان اینکه اگر شفافیت باشد بستر پاسخگویی فراهم می‌شود، تصریح کرد: مجلس باید اتاق شیشه‌ای باشد در هر حال هم امام علی علیه السلام بر موضوع شفافیت تاکید داشتند و هم رهبر معظم انقلاب بار‌ها این را گفته اند و در سند ۵۰ ساله‌ای هم که اخیرا ابلاغ کردند بر ضرورت شفافیت به غیر از مسائل نظامی تاکید شده است.

بر پایه گزارش خبرگزاری دانشجو، این نماینده مجلس با بیان اینکه دوستان شاخصی از فراکسیون امید هستند که با شفافیت آراء مخالف بودند، تصریح کرد: بنده به دوستان امید گفتم که چرا با این طرح مخالفت می‌کنید در هر حال آقای فتحی که خودش یکی از ارائه دهندگان این طرح بود انسان صادقی است و حتما خودش به آن رای داده است. در هر حال باید پرسید که این رای‌ها که آقایان می‌گویند با طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقند کجا رفته است.

دهقان با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم تمام آرای مان شفاف باشد و با شجاعت بگوییم به این دلیل به سی اف تی رای داده ایم و یا به این دلیل رای نداده ایم، اظهار کرد: در مجموع ۹۶ نفر از نمایندگان از هیئت رئیسه خواستیم که آرای مان را شفاف کنیم، چون شفافیت به نفع کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۳۶ نفر با لیست امید و مورد حمایت روحانی و جریان اصلاح طلبی به مجلس آمده اند تصریح کرد: اگر ۱۰۰ نفر از نمایندگان لیست امید و ما از طرف طیف مقابل پای کار بیاییم می‌توانیم طرح شفافیت آرا و مبارزه با فساد را تصویب کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس در بحث قانون گذاری و نظارت نتوانسته کاری انجام دهد، افزود: ما در مجلس سه بار آخوندی را استیضاح کردیم به گونه‌ای که خود آقای وکیلی نیز جزو استیضاح کنندگان بود، اما در نهایت شاهد بودیم که استیضاح آخوندی رای نمی‌آورد. در هر حال مجلس کارنامه خوبی در بحث نظارت و قانون گذاری نداشته است.

دهقان خطاب به وکیلی تصریح کرد: ما اقلیت مجلس در خدمت شما هستیم که ایراد‌های طرح مبارزه با فساد را برطرف کنیم. در هر حال ضرورت مبارزه با فساد شفافیت است بنابراین شفافیت مجلس می‌تواند به شفافیت دولت و ساختار قدرت منجر شود.

وی اظهار کرد: در هر حال ابتدا باید شفافیت در مجلس محقق شود تا ما از شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه بخواهیم که تصمیمات و آرای خود را شفاف به مردم اعلام کنند.

دهقان بیان کرد: در کشور ما سه قوه وجود دارد که رهبری باید بر آن‌ها نظارت کند در هر حال در حوزه رهبری نیز باید شفافیت باشد، اما سوال این است که آیا تاکنون رهبر انقلاب گفته اند که از من سوال نپرسید اتفاقا ایشان بیشترین نشست‌ها را با دانشجویان داشته اند و به سوالات زیاد آن‌ها پاسخ دادند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در قانون اساسی اگر مجلس خبرگان به این نتیجه برسد که رهبری از عدالت خارج شده به طور طبیعی و اتوماتیک رهبر از رهبری ساقط می‌شود، افزود: بنده معتقدم که از شفافیت می‌توان به پاسخگویی رسید، اما اینکه آقای وکیلی می‌گویند از پاسخگویی به شفافیت می‌رسیم این یک شعار است و فقط روی کاغذ می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه اگر آرای نمایندگان شفاف باشد ما نیز می‌توانیم همین را از دولت بخواهیم، تصریح کرد: چرا دولت به هواپیما‌هایی که خریده مهر محرمانه زده بنده از آقای وکیلی که در هیئت رئیسه هستند و بیشتر به دولت دسترسی دارند می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند.

دهقان اظهار کرد: ایران خودرو نیز یک قرارداد با شرکت پژو منعقد کرده که بر روی این قرارداد نیز مهر محرمانه زده اند. در هر حال بنده و آقای وکیلی باید این عادت را بشکنیم.

وی با اشاره به تغییر آئین نامه مجلس در زمان مجلس هشتم تصریح کرد: بنده و آقای توکلی در اعتراض به تغییر آئین نامه خیلی فریاد زدیم، ولی زورمان نرسید ما معتقدیم که مجلس باید مردمی و عمومی باشد، اما رئیس مجلس به جای اینکه سخنگو باشد به یک قدرت تبدیل شده است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: مجلس می‌تواند از هر دستگاهی تحقیق و تفحص کند و در این ارتباط هیچ مانعی هم ندارد مثلا بنده در مجلس هشتم برای اولین بار و آخرین بار بحث تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را دنبال کردم و منجر به اصلاحاتی شد اگرچه مشکلاتی هم به وجود آمد.

وی تصریح کرد: ما در مورد وزیری که ساعت دو سایت ثبت سفارش خودرو را باز کرد و ساعت چهار آن را بست گفتیم که باید استیضاح شود، ولی دوستان آقای وکیلی در مجلس از او حمایت کردند و این استیضاح رای نیاورد.

دهقان با بیان اینکه دولت ده‌ها میلیون سکه و ۱۰ میلیارد دلار را با ثبت سفارش ارز به باد داد، تصریح کرد: سوال بنده از رئیس جمهور در خصوص ارز ۱۹۶ رای آورد البته نمی‌دانم دوستان آقای وکیلی با چه نیتی به این سوال رای دادند البته آن‌ها هم دیگر با روحانی حال نمی‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت دو سال است که الزامات ۴۱ گانه اف‌ای تی اف را اجرا کرده و این کار از خرداد ۹۵ شروع شده افزود: آمریکا به دنبال این بوده که تحریم‌ها هوشمند باشد با این وجود اف‌ای تی اف ابزار خوبی بود که ما اطلاعات را به صورت آنلاین در اختیار آن‌ها قرار بدهیم و آن‌ها بتوانند ما را به صورت نقطه‌ای تحریم کنند.

وی با اشاره به اینکه معاون دستگاه خزانه داری آمریکا رئیس اف‌ای تی اف است، افزود: بنده به آقای عراقچی گفتم شما ۴۱ الزام اف‌ای تی اف را پذیرفته اید و ۴ لایحه را در حالی به مجلس داده اید که دولت خودش آن‌ها را اجرا کرده است مثلا همان طور بانک کشاورزی لو رفت به بانک‌های دیگر نامه نوشتند که هر کسی تحریم است حق ندارید با آن‌ها کار کنید. با این وجود دو نفر از این افراد که تحریم هستند پیش بنده آمدند و گفتند که از بانک ملت با ما تماس گرفته اند و گفته اند بیایید و حساب‌های خود را ببندید وگرنه بانک ملت هم تحریم می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانی، ظریف و عراقچی هم ناامید هستند که مشکل حل شود، تصریح کرد: روحانی می‌گوید گرانی‌ها به خاطر اف‌ای تی اف است با این وجود سوال این است که شما دو سال است که در حال اجرای اف‌ای تی اف هستید و تمام الزامات را اجرا کرده اید پس چرا همه مشکلات را به آن وصل می‌کنید.

دهقان گفت: آقایان همان طور که همه چیز را به برجام وصل کرده بودند در حالی که ترامپ از آن خارج شد امروز نیز همه چیز را به اف‌ای تی اف وصل کرده اند.

وی با بیان اینکه شرط در سی اف تی قابل پذیرش نیست، افزود: یک جریان در کشور با عنوان اصلاح طلبی وجود دارد که راه غرب گرایی را طی می‌کند آن‌ها هسته‌ای را دادند با این وجود سوال بنده از آقای وکیلی این است که تا کی می‌خواهید بدهید و برود این عقب نشینی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه فرمایشات آقای وکیلی در مورد حمایت اصلاح طلبان از روحانی فرصت طلبانه است، چون آن‌ها گزینه‌های دیگری مانند عارف را داشتند، تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم این عقب نشینی‌های دوستان مطابق با منافع ملی نیست در هر حال اگر ما در جنگ آن گونه که امروز به دنبال شفافیت برای دشمنان هستیم شفاف عمل می‌کردیم حتما جنگ را باخته بودیم.

وی اظهار کرد: درست است که سی اف تی تازه تصویب شده، ولی دولت الزامات آن را از سال ۹۵ اجرا کرده است. در هر حال اینکه کشور در بحث ارز قفل شد به خاطر اجرای این الزامات بود.

وی بیان کرد: وقتی که بانک کشاورزی می‌گوید هر کسی که تحریم است حق ندارددر بانک ما سرمایه گذاری کند این از کاپیتولاسیون بدتر است.

در ادامه این مناظره وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: در جریان انتخابات مجلس بنای اصلاح طلبان این بود که جبهه پایداری نباشد، اما هر کسی که میخواهد باشد از این رو تحت این عنوان لیست امید را بستند و بالای ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر با لیست امید وارد مجلس شدند، اما همین که به مجلس آمدند فراکسیون جدیدی متشکل از همین آقایان به وجود آمد و امروز یکی از مشکلات ما سه فراکسیونی بودن مجلس است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مگر می‌شود قدرت غیر پاسخگو باشد، افزود: شفافیت جزئی از ذات پاسخگویی است بنده معتقدم ما از شفافیت به پاسخگویی نمی‌رسیم بلکه از پاسخگویی به شفافیت می‌رسیم. با این وجود وقتی که یک جریان وسطی پیدا می‌شود این جریان صبح با آقای دهقان است و ظهر با بنده و بعد از ظهر نیز طور دیگری عمل می‌کند از این رو بازی در مجلس با جریان سوم به هم می‌خورد و به نوعی این مجلس خاصیت ژله‌ای می‌یابد.

وکیلی با اشاره به اینکه فراکسیون سوم مجلس را به مجلس ژله‌ای تبدیل کرده افزود: اینکه آقای دهقان می‌گویند مجلس به دست ماست این یک شوخی است و خودشان هم می‌دانند که این حرف شوخی است.

وی به سفر‌های خارجی نمایندگان اشاره کرد و گفت: بنده در کمیته نظارت بر سفر‌های خارجی نمایندگان بودم با این وجود با اصرار من در آن کمیته قانون داخلی را گذاشتیم که تعداد کل تقاضای سفر‌ها و تعداد آدم‌های حاضر در سفر‌ها به یک سوم کاهش یابند و نمایندگان حتی الامکان به مسیر‌های دور مانند آفریقای جنوبی و برزیل که ضرورت پارلمانی مهمی در آن نیست نروند و به همین کشور‌های اسلامی و اطراف خودمان مانند افغانستان و عراق سفر کنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: همچنین ما مصوب کردیم که هیچ سفر خارجی نمایندگان بدون پروتکل مشخص و اینکه این باید چه دستاوردی داشته باشد صورت نگیرد و الان این کمیته این تقاضا‌ها را بررسی می‌کند در هر حال الان آقای امیرآبادی به جای بنده در این کمیته حضور دارند و باید از او وضعیت سفر‌ها را پرسید.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: آقای عارف از حدود یک سال پیش رسما نامه‌ای را نوشتند و چند بار از بنده نیز پیگیری کردند تا بررسی شود که نمایندگان فراکسیون‌های مختلف مجلس چه تعداد سفر خارجی رفته اند، اما هنوز این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته در واقع مجلس به لحاظ مدیریتی این گونه اداره می‌شود.

وکیلی با اشاره به اینکه تا پیش از مجلس نهم رئیس مجلس نقش مبصر مجلس را داشت نه رئیس یک قوه تصریح کرد: در زمان دوستان آقای دهقان آئین نامه مجلس تغییر یافت و کل وظایف مدیریتی مجلس در حوزه ریاست مجلس متمرکز شد و در واقع ما الان در هیئت رئیسه فقط مسئولیت اداره کل صحن مجلس را داریم.

وی تصریح کرد: ما در هیئت رئیسه درخواست شفافیت آرای ۹۶ نفر از نمایندگان را که خودشان خواسته بودند مطرح کردیم با این وجود مسئول آی تی مجلس که بنده خود با او صحبت کردم گفت که این کار از لحاظ اجرایی نشدنی است در هر حال ما در هیئت رئیسه اختیار اجرایی در اداره اجرایی مجلس را نداریم، ولی معتقدم اصل این خواسته که نظامات اجرایی مجلس شفاف شود کار درستی است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بنده با شفافیت رای نمایندگان حقوق و یا سفر آن‌ها و همچنین حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها مخالف نیستم، افزود: معتقدم که کمیسیون‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، چون در آنجا کار پخت و پز لوایح و طرح‌ها صورت می‌گیرد و بعد آن‌ها به صحن می‌آیند.

وکیلی با تاکید بر اینکه دریای شفافیت را رای نمایندگان شکل نمی‌دهد بلکه تمکین به الزام شفافیت موجب شفافیت می‌شود، افزود: همه به اصل آزادی معتقدند، ولی فرق بین دیکتاتور و غیر دیکتاتور در آزادی پس از بیان است.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم که از پاسخگویی به شفافیت می‌رسیم، ولی آقای دهقان می‌گویند که از شفافیت به پاسخگویی می‌رسیم در هر حال توصیه بنده به شما دانشجویان که در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنید این است که در این رابطه یک پروژه تحقیقی انجام دهید.

وکیلی با اشاره به اینکه اگر ساختار قدرت پاسخگو باشد شفافیت در ساختار معناپذیر می‌شود، افزود: ما نه تنها معتقد به وظایف رهبری در چارچوب اصل ولایت فقیه هستیم بلکه معتقدیم در گفتمان اصولگرایی باورپذیری و معناپذیری نسبت به ولایت فقیه وجود ندارد و این باورپذیری و معناپذیری فقط در گفتمان اصلاح طلبی است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه ما از، ولی چه در زمان امام خمینی و چه رهبر معظم انقلاب دروغ نشنیده ایم و یا حس قدرت طلبی ندیده ایم، ولی از ولایت نما‌ها حرف خلاف زیاد شنیده ایم، اظهار کرد: رهبری معظم چنانچه در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیش از اینکه این قانون اجرایی شود در مجموعه خود جوان سازی را شروع کردند بنابراین رهبری پیش از تصویب این قانون به این موضوع پایبند بوده اند.

وی با بیان اینکه هر طرحی که به مجلس می‌آید با اصل ۱۱۰ و اصل ۵۷ ممیزی می‌شود گفت: اصل ۱۱۰ یعنی اینکه من بخواهم از رئیس قوه قضائیه و یا از بنیاد مستضعفان سوال کنم، اما سوال این است که آیا اصل ۱۱۰ به عنوان تابلوی ممنوعه جلوی شما ظاهر می‌شود یا نه.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه در حوزه نظارت اختیار نمایندگان فرا قوه‌ای است با این وجود حفظ نظارت معطوف به قوه مجریه نیست و این نظارت، نظارت عامه است، افزود: بنده معتقدم این نظارت نیز باید شامل نهاد‌های منصوب به رهبری همچون کمیته امداد، قوه قضائیه و دیگر نهاد‌ها شود نه شامل وزیر دادگستری که کاره‌ای نیست.

وی تصریح کرد: نهاد‌های نظارتی باید نظارت پذیر شوند، ولی اگر این طیف را از نظارت خارج کنیم پس شفافیت برای چه وقتی است؟ چرا ما باید کاسه داغ‌تر از آش شویم؟

وکیلی با بیان اینکه مردم همان طور که باید بدانند شستا چه می‌کند باید بدانند که بنیاد مستضعفان نیز چه می‌کند، تصریح کرد: چرا می‌گوییم بهزیستی باید پاسخگو باشد، ولی کمیته امداد نباشد این یعنی چه چرا دو حکومت و دولت درست می‌کنیم؟

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه هر سه قوه شأنی از شئونات، ولی فقیه در جامعه هستند و مشروعیت فعالیت آن‌ها از رهبری است، افزود: معتقدم مرزکشی‌ها به لحاظ اجرایی در کشور چیز عجیبی است از این رو پاسخگویی بنیاد مستضعفان نباید با شستا و ده‌ها بنیاد وابسته به دولت فرق کند همه باید پاسخگو باشند. از این رو بنده وقتی می‌گویم باید از پاسخگویی به شفافیت برسیم از این منظر است.

وی با بیان اینکه اگر روحانی بخواهد بار دیگر با رئیسی رقابت کند من باز هم سخنگوی روحانی می‌شوم، تصریح کرد: بنده به مشروعیت آقای روحانی اشکالی ندارم، ولی به عملکرد او اشکال وارد می‌دانم با این وجود ما سوال از رئیس جمهور را وارد دانستیم و پای آن هم ایستادیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه نمایندگان در مجلس فرصت فکر کردن و مطالعه کردن ندارند و از این حیث بنده به نمایندگانی که چندین دوره در مجلس بوده اند می‌گویم شما در این مدت این فرصت را نداشته اید، چون برای شخص خودم اتفاق افتاده تصریح کرد: با این وجود نمایندگان می‌توانند از ظرفیت مشاور و مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنند.

وی در خصوص ارتباط مجلس با دانشگاه‌ها نیز گفت: بنده به مرکز پژوهش‌های مجلس گفته ام که کار‌ها را برون سپاری کنند و کارگروه‌هایی را در دانشگاه‌ها تشکیل دهند در هر حال مرکز پژوهش‌های مجلس عقل منفصل مجلس در راهبری طرح‌ها و لوایح است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه ما خود را در قبال عملکرد دولت آقای روحانی که آن را وحشتناک می‌دانیم انتقاد داریم و خود را در این قضیه سهیم می‌دانیم، چون در روی کار آوردن او سهیم بوده ایم، تصریح کرد: البته خدا باید کسانی را که در مورد عملکرد احمدی نژاد از زیر بار مسئولیت فرار می‌کنند ببخشد. در هر حال در مورد عملکرد روحانی مسئولیت متوجه ماست و ما در حد خود سعی می‌کنیم پاسخ دهیم از این رو حساس هستیم که رفتار روحانی و دولت اصلاح شود و به همین دلیل است که در برخی استیضاح‌ها با دوستان همراهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از درون گفتمان اصلاح طلبی دکترین ولایت فقیه بیرون آمد، تصریح کرد: تصویب سی اف تی برای ما دستاورد محسوسی نخواهد داشت، ولی عدم تصویب آن ضرر قطعی دارد، چون عدم پیوستن به این کنوانسیون رفتار ظالمانه و یک جانبه آمریکا علیه ملت ایران مشروعیت می‌دهد و این مهمترین ضرر عدم پیوستن به کنوانسیون سی اف تی است.

وی با اشاره به اینکه با عدم تصویب سی اف تی دنیا پشت سر آمریکا می‌رفت و این بهانه‌ای بود که ما به ذیل هفت سازمان ملل برگردیم، تاکید کرد: این طور نیست که با تصویب سی اف تی تحریم‌ها را بردارند، چون آمریکایی‌ها به برجام پایبند نبودند پس به سی اف تی هم پایبند نبودند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در مورد کنوانسیون سی اف تی گفته می‌شود آن چیزی نیست که ما تصویب کردیم گفت: ما در تصویب این لایحه ملاحظات کشور را براساس قانون اساسی و منافع ملی کشور به صورت تک تک آورده ایم. در هر حال سوال بنده این است که مجلس قانونی را تصویب می‌کند که سردار سلیمانی را تحویل دشمن دهیم؟ آیا این خنده دار نیست.

وکیلی با بیان اینکه ما سی اف تی را مشروط بر قوانین داخلی خود کرده ایم و هر جا کاری شود که خلاف منافع ملی و قانون اساسی کشور باشد ما هیچ الزامی برای ادامه حضور در این کنوانسیون نداریم، تصریح کرد: با توجه به تصویب لایحه سی اف تی هیچ تضمینی نیست که ما از لیست سیاه خارج شویم البته این لایحه برای ما تعهدی ایجاد نمی‌کند، ولی برای دنیا این تعهد را ایجاد می‌کند ما را از تعلیق دربیاورند.

وکیلی تصریح کرد: روحانی با حمایت دیگران آمده و نمی‌تواند از کسی حمایت کند در واقع او خودش وامدار حمایت است.

وی تصریح کرد: اگر در نظرسنجی‌ها جهانگیری بالاتر از روحانی قرار می‌گرفت ما از روحانی حمایت نمی‌کردیم، ولی این اتفاق نیفتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ککککککککککککککک
Iran, Islamic Republic of
جناب وکیل خدا نه شمارا می ببخشد ونه هم احمدی نژادراچونکه ... قشر ضععیف ازفقردارند ازبین می روند اگر رهبری نبود شاید هم همه رفته بودیم...
Iran, Islamic Republic of
عزيز دل همه يكي هستند دلتو خوش نكن خانه تكاني اساسي لازم است
Iran, Islamic Republic of
پس دولت تدبیر و امید! این وسط چی شد؟!
Iran, Islamic Republic of
وای به حال مملکتی که برای نماینده اش به راحتی پیامک تهدید میرود و هیچکسی کار هم نمیکند!!
عمار
Iran, Islamic Republic of
شفافیت درهمه زمینه ها مطالبه همه ملت ورهبر معزز است .همانگونه که امام خامنه ای فرمودند بغیراز امور نظامی وامنیتی بقیه مسائل کشورباید برای عموم مردم شفاف باشد.
همچنین طرحهای رسیدگی به اموال مسولین از ابتدای انقلاب واسترداد اموال نامشروع. همچنین شفافیت مالی همه کارگزاران وشفافیت آرای نمایندگان فراموش نشود .اینها مطالبه عمومی است.
Iran, Islamic Republic of
مطالبه مردمو قبول دارم
یاسر
Iran, Islamic Republic of
دهقان گفت: آقایان همان طور که همه چیز را به برجام وصل کرده بودند در حالی که ترامپ از آن خارج شد امروز نیز همه چیز را به اف‌ای تی اف وصل کرده اند.
آقایان همانگونه که همه چیز ما را مثل آب خوردن،ریزگردها،اشتغال،ازدواج، وووو.....با برجام حل کردند واکنون در این زمینه ها دیگر مشکلی نداریم وهمه حل شده.!!بحمد الله
اکنون بدنبال حل مابقی جدول یا همان بقیه مشکلات امت است که کمر همت بسته اند وبه لطف کدخدا ونوکرای کدخدا(اروپا) سریعا حل کنند .تا رفاه ملت ایران کامل شود.
کسی کسی توان این را داشت عده ای را از خواب خرگوشی بیدارکند.
Iran, Islamic Republic of
...
ر-ر
Iran, Islamic Republic of
با نظارت استصوابی مجالس ما روز بروز ضعفتر میشود زیرا نظارت استصوابی، نظام گزینشی مبتنی بر وفاداری نه کارآمدی نه شایسته سالاری است. ...
Iran, Islamic Republic of
مبتني به مجيز گويي و تملق پروري است