پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پلمپ نشان های پوشاک بدون مجوز از اول دی

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 658165
عرضه نشان های تجاری پوشاک که نوع فعالیتشان قاچاق است، یعنی فاقد نمایندگی ثبت شده و شناسه کالا هستند بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا ممنوع است.
پلمپ نشان های پوشاک بدون مجوز از اول دی
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا دهقان نیا سخنگوی طرح مقابله با قاچاق پوشاک گفت:  از شهریور 95 بر اساس مصوبه وزیر اسبق صنعت ، قرار بر این شد که عرضه پوشاک با نشان های تجاری منوط به دریافت مجوز نشان تجاری باشد و از خرداد 96 هم برای وارد کنندگان این نشان های تجاری ادامه فعالیت منوط به داشتن شناسه کالا شد.

وی  افزود: زمان اجرای این طرح هم برای اینکه تولید کنندگان و وارد کنندگان فرصتی برای مهیا کردن شرایط داشته باشند اول مرداد 97 تعیین شد که البته بعد از آن هم تا اول دی  97 تمدید شده است اما این اخرین فرصت تهیه مدارک لازم برای ادامه فعالیت نشان های تجاری ثبت نشده و بدون مجوز است و بعد از آن به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد .

دهقان نیا تاکید کرد: حالا بیش از یک سال و نیم است که این شرایط مشخص و به واحدهای صنفی و شرکت های وارد کننده پوشاک ابلاغ شده است و به نظر نمی رسد که دیگر کسی بتواند ادعا کند که زمان کافی برای کسب مجوزها و شرایط فعالیت را نداشته است مضاف بر اینکه مدتی است تعدادی از این نشان های تجاری اقدام به واردات پوشاک دست دوم و بی کیفیت می کنند که باید جلوی شان گرفته شود .

سخنگوی طرح مقابله با پوشاک افزود : ضربه ای که این نوع از کالاها که مصداق بارز قاچاق است به تولید داخلی ما می زند جبران ناپذیر است و باید هر چه زودتر با نشان های تجاری که فریاد می کشد من قاچاق هستم برخورد جدی شود تا فرصت اشتغال در این حوزه در اختیار تولید کننده داخلی قرار بگیرد.

وی گفت: نوع برخورد با این صنوف از اول دی به صورت جدی و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود یعنی فروشگاههایی که کالاهای بدون شناسه کالا را ارائه می کنند پلمپ شده و کالاهای آنها هم بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا مصداق قاچاق بوده و تمامی آن ضبط خواهد شد.

منبع: شکه خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *