پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

«ترزا می» به آلمان می‎رود

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 658101
نخست‎وزیر انگلیس در ادامه رایزنی‎ها در خصوص برگزیت، راهی آلمان شد.
«ترزا می» به آلمان می‎رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، دفتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که وی امروز سه‌شنبه میزبان ترزا می نخست‌وزیر انگلیس خواهد بود.

هدف از سفر می به برلین، تبادل نظر در خصوص تازه‌ترین تحولات برگزیت عنوان می‌شود.این دیدار ساعت ۱۳ به وقت برلین انجام خواهد شد.گفتنی است می رای‌گیری امروز پارلمان انگلیس را از بیم عدم موافقت نمایندگان مجلس عوام با توافق برگزیت به تعویق انداخت.

این درحالی است که اتحادیه اروپا می‌گوید قصدی برای بازمذاکره پیرامون برگزیت ندارد و چنانچه پارلمان انگلیس بد قلقی کند، به دنبال طرح‌هایی خواهد رفت که برگزیت را بدون حصول توافق نیز عملی کند.

این درحالی است که اگر فرضیه تحقق برگزیت بدون حصول توافق عملی شود، احتمالاً ایرلند شمالی به لحاظ قوانین تجاری و گمرکی در محدوده اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند- امری که به زعم بعضی نمایندگان پارلمان، انگلیس را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل می‌کند.

سفر می به برلین درحالی انجام می‌گیرد که رهبران اتحادیه اروپا نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در بروکسل دیداری با یکدیگر خواهند داشت و موضوع برگزیت را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *