جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۸
آثار منفی مدیر لیبرال باقی است

محاکمه آخوندی را به فراموشی نسپاریم!

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 658035
محاکمه عباس آخوندی وزیری که آثار مدیریتی اش در این چند سال بازار مسکن و صنعت هوایی کشور را با مشکل مواجه کرده‌ کی انجام می پذیرد؟
محاکمه آخوندی را به فراموشی نسپاریم!
گروه سیاسی جهان نيوز: پنج سال در وزارت راه و شهرسازی بود در این پنج سال رکود در حوزه مسکن حاکم شد، با مسکن مهر مخالفت و حتی مقابله کرد و این مقابله پس از کناره گیری اجباری از وزارت راه هم ادامه یافت. متعاقب آن مسکن افزایش 100 درصدی در دوران وی داشت. رکود بازار مسکن رکود در صنایع وابسته این حوزه که تنها 100 صنعت وابسته به خود دارد را منجر شد.

در حوزه هوایی هم قرار بود هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور اضافه کند اما از 400 هواپیما تنها 4 فروند هواپیما سهم آسمان ایران شد. در حوزه تجهیز ناوگان هوایی که لزوم اورهال و اصلاح و تعمیر صنعت هوایی است، نیز فرصت را ازدست داد. به جای آن کترینگ و تهیه غذای راه آهن را به خارجی ها سپرید. یعنی طعم قرمه سبزی ایرانی را با دستپخت اتریشی‌ها به مسافران قطار چشاند.

در حوادث و سوانح به جای مدیریت بحران بیشتر جنجال آفرینی کرد و به خانواده داغداری که جنازه سوخته عزیزشان را تحویل گرفتند بیان کرد که « جای نگرانی نیست، همه مسافران بیمه بوده اند.» با مردم هم رفتار خوبی نداشت و یک نمونه آنرا در بازدید از فرودگاه مهرآباد و در پاسخ به انتقاد مردم دیدیم. به خانمی که از گرانی قیمت پارکینگ گلایه داشت پاسخ داد که «بایستی بیشتر ازت می گرفتند.» با خبرنگاران نیز تنش ایجاد کرد و میکروفن خبرنگاری را از او با عصبانیت گرفت و باقی ماجرا... .

البته در اواخر دولت روحانی نیز میان رئیس جمهور و وزیرش شرآب شد. روحانی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادیش اگرچه او را وزیر برند نامید اما از اینکه در حوزه مسکن کاری صورت نداده گلایه کرد و اظهار امیدواری نمود که در دور دوم این نقیصه جبران شود.

حالا پس از رفتن او در حالی‌که ۵ سال از آخرین جلسه شورای عالی مسکن می گذرد، خبرهای خوبی به نقل از وزیر راه و شهرسازی حکایت از برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت می‌دهد. گفتنی است وزیر پیشین راه و شهرسازی 5 سال بود که این جلسات را برگزار نمی‌کرد.

«سید عباس آخوندی» وزیری است که انتقادات زیادی به دوران وزارت او در این چند سال وجود دارد. حالا برخی نسبت به محاکمه وی به سبب خسارتی که نوع مدیریتش در این چند سال به کشور وارد کرده، انتقاد شدید دارند و می گویند باید در محاکم قضایی محاکمه شود. جنبش عدالتخواه هم مطرح کرده که محاکمه وی را پگیری می‌کند.
 

«فرهاد بیضایی»، کارشناس ارشد بازار مسکن درباره این موضوع بیان می کند:« آخوندی به خاطر اینکه در 5 سال اخیر یک خانه هم برای ملت نساخت، باید محاکمه شود. قوه قضاییه از آخوندی توضیح بخواهد در 5 سال اخیر برای مردم چه کار مثبتی انجام داده است؟»

چندی پیش بود که به طور سیاسی 160 نماینده از خدمات آخوندی تقدیر و تشکر کردند، موضوعی که باعث واکنش منتقدان شد. «افشین پروین پور» عضو سابق شورای عالی مسکن درباره نامه تقدیر و تشکر 160 نماینده مجلس از عباس آخوندی گفت: «عملکرد آقای آخوندی به دلیل فرصتی که از اقتصاد کشور در بخش مسکن گرفتند مستحق محاکمه و بازخواست است.نه تنها نباید از ایشان تشکر کرد، بلکه به جهت اتلاف فرصت و منابعی که ایشان در این چند سال و در شرایط تحریم انجام دادند باید پیگیری کرد تا ایشان مجازات هم بشود.»

البته همین نامه نشان می‌دهد چگونه آخوندی 5 سال با وجود این سطح از مدیریت در وزارت راه و شهرسازی ماندگار شد. نمایندگان مجلس که 5 بار به وی رای اعتماد دادند نیز در این زمینه نقش اساسی دارند. آخوندی در مجموع سه بار استیضاح شد که در این سه مرتبه توانست دوباره رای اعتماد مجلس را بگیرد و دوبار هم به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای نمایندگان را اخذ کرد.

اخیرا روحانی به وزارت راه و شهرسازی سری زده است. وزارت راهی که با آمدن وزیر جدید امید زیادی به ترمیم ساختار گذشته آن وجود دارد. اما این 5 سال نیز مشکلات زیادی به کشور وارد شد و پیگیری پاسخگویی وزیر قبلی به نوعی سبب بازدارندگی از بروز مشکلات مدیریتی از این دست خواهد شد، اما سئوال اساسی اینجاست که موضوع محاکمه عباس آخوندی چه شد و حالا چه کسی می خواهد پاسخگوی این روند منفی که در این چند سال با مدیریت وی در حوزه راه و شهرسازی انجام شده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عماد
Iran, Islamic Republic of
هر وقت آقاي هاله نور با باند بهاري را كه مملكت را شخم زدند محاكمه كرديد بعد بيا سراغ اين درجه دوم و سوم ها
m
Iran, Islamic Republic of
هاله نور 130شرکت و چند هزار میلیارد ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سه هزار میلیارد
Iran, Islamic Republic of
از سه هزار میلیارد چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خندیدیم
باصفا
کاش این وزیر برند درجع چندم هم به اندازه اون بزرگوار کار میکرد
Iran, Islamic Republic of
هادی جان !! در دولت دکتر احمدی نژاد 2 میلیون مسکن مهر ساخته شد و بسیاری از افراد مستاجر صاحبخانه شدند و با پرداخت یارانه ها فاصله طبقاتی کاهش یافت .
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
آن کسانی که صنایع هسته ای و هوافضا و مسکن مهر را تخریب و تعطیل کردند و 5 سال با برجام بی فرجام فرصت طلایی کشور را هدر دادند مملکت رو شخم زدند.
درود بر احمدی دلاور
Iran, Islamic Republic of
آن بزرگ مردی که مسکن مهر و اتوبان و جاده و خطوط ریلی میساخت و تاسیسات هسته ای و فضایی و موشکی و نانو و بیو تکنولوژی و پتروشیمی و غیره را توسعه داد شایسته تقدیر و تشکر است نه محاکمه !
م. ناظر
Romania
جناب عماد
در زمان "آن‌مرد" با حدود ده میلیون تومان تجهیزات، واحدهای مسکن مهر قابل سکونت و بهره‌برداری میشد اما این هیولاهای ژنرال بلایی بر سرمان آوردند که با چهل میلیون تومان هم قابل سکونت نمیشود. شرمشان باد
Iran, Islamic Republic of
هاله ای از نور 4000000 مسکن مهر فقط برای افراد کم در آمد ساخت بقیه کار ها هیچ .
او را با چه کسی مقایسه میکنی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه این هفته ازش به قوه قضاییه شکایت می کنم چون هرچی پس انداز کرده بودم تا یک آپارتمان بخرم و از مستاجری خلاص شوم آنقدر قیمت مسکن را به واسطه افزایش وام خرید مسکن بالا برد که دیگر خانه دار شدن من و امثال من به تاریخ پیوست.
علی
Iran, Islamic Republic of
توی این مملکت ادمها دلسوز و انقلابی محاکمه میشوند ....
United States
منظورت آخوندی که نیس؟؟؟؟!
ب
Iran, Islamic Republic of
البته وصد البته محاکمه آخودی وامثال آخودی با ید درراس باشد اگر حساب وکتابی باشد؟
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله خون شهدا کریبانش را بگیرد و آنها در محکمه عدل الهی جزایش را بدهد. در این دنیایی که همه بهم نون قرض میدهند از محاکمه خبری نیست. فقط به آخرت امید است. میگی نه ببین تا زمانی که آقای ناطق باجناق آخوندی اعلام نکرد که من حمایت خودم را از ایشان برداشتم بعد 5 سال عذر آخوندی را خواستند!!!! یعنی در این 5 سال 270 نمایند نمی دانستند چه بلای سر مسکن دارد میآید؟؟؟ می دانستند. فقط بخاطر. اقای ناطق نوری بود که کاریش نداشتن.
خوب حالا امیدی هست به محاکمه؟؟؟ پس خود را سر کار نداریم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
نه این همه مسولان باید به مردم بگویند این همه ثروت بعد از انقلاب از کجا آمده مانند آخوندی نعمت زاده زنگنه وديگران فقط در این دوره حساب کشی دارایی شان
سلطان
Iran, Islamic Republic of
واقعا در مدت ۵ سال وزارتش چه کرد؟
جز وقت کشی و گرانی مسکن کار دیگه ای هم کرد؟...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خلخالي روحت شاد
Iran, Islamic Republic of
اگر اخوندي را محاكمه نكنن ما خود او را محاكمه خواهيم كرد
Iran, Islamic Republic of
احسنت ديگر اميدي به اينها نيست همه يكي هستند
Iran, Islamic Republic of
آخر و عاقبت مدیریت لیبرالی
Iran, Islamic Republic of
برای اجرای عدالت واگر می خواهید مردم از نظام بدبین نشوند باید همچون کسی که 6 سال دست روی هم گذاشتند و میلیارد ها تومان فقط در طرح مسکن مهر به بیت المال و مردم ضرر وزیان وارد نمودند و در آخر به کار نکرده خود افتخار می کند پای میز محاکمه کشیده شود تا درس عبرتی باشد که منبعد هر کسی مسئولیتی گرفت خدمت صادقانه بکند و حافظ بیت المال باشد و برای رفع مشکل مردم که ستون مستحکم نظام هستند کوشش نماید
Iran, Islamic Republic of
از قوه قضائيه انتظار است مدعي العموم براي طلب حق عموم مردم از اين شخص كه عامل اصلي در گراني مسكن است بعلت اهمال در مديريت كلان مسكن در كشور و ايجاد زمينه افزايش افسارگسيخته قيمت ان شكايت نمايد
حسین
Iran, Islamic Republic of
اقا من هم شکایت دارم به خاطر عدم مدیریت اعتصاب رانندگان به موقع . مرغداریم ضرر داد بیچاره شدم هیچ کس پاسخگو نیست
Iran, Islamic Republic of
این اخوندی الان توی ویلای تریلیاردیش در لواسان داره به ریش ملت می خندد .!!!!!!