پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چمران: انقلاب مربوط به موزه و تاریخ نیست

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 657999
نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امروز نیز باید بدانیم که تحریم‌های آمریکایی قطعا با شکست مواجه می‌شود و شرط آن این است که کار و تلاش کنیم و از دشمن هراسی نداشته باشیم.
چمران: انقلاب مربوط به موزه و تاریخ نیست
به گزارش جهان نيوز، مهدی چمران شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر اظهار داشت: جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال بسیار عالی و والا است و این جایگاه به هیچ وجه با برخی فضاسازی‌ها شکسته نمی‌شود و آنها در نزد پروردگار خود هستند و به عبارت قرآنی عندربهم یرزقون هستند و دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 بیان کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا امری بسیار ضروری است و سبب نگه داشتن نهضت و کشور می‌شود و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز شاهد این مسئله بودیم.

چمران با اشاره به جمله تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر را نگاه دارید تا اسلام زنده نگاه داشته شود افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز از منطق انقلاب عاشورا و انقلاب حسینی پیروی کرده و به پیروزی رسیده است و شهدای ما نیز در مسیر سیدالشهدا(ع) گام برداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید با تمام وجود به شهدای خود افتخار کرده و ادامه دهنده مسیر آنها باشیم اما متاسفانه بعضا شاهد هستیم که برخی دارای این نگره نیستند و معتقدند انقلاب مربوط به موزه و تاریخ است در حالی که با هر رویکردی ولو با ملی گرایی صرف نیز بخواهیم نگاه کنیم باید اذعان کرد که دفاع مقدس برهه‌ای بی نظیر در تاریخ ایران اسلامی است.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز ما از قافله شهدا و شهادت جا مانده‌ایم اما باید افتخار کنیم به اینکه در برهه‌ای در کنار آنها نفس کشیده‌ایم و امروز باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

چمران در ادامه با انتقاد از سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا افزود: امروز سردمداران این کشور و در راس آنها رئیس جمهور آمریکا به حدی وقیح شده که با کمال بی‌شرمی به ملت و مردم ایران و این کشور توهین کرده و آنها را تروریست می‌خواند. این در حالی است که خودشان حامی تروریست هستند و در مقابل ما در این مسیر 17 هزار شهید داده‌ایم.

وی گفت: امروز نیز باید بدانیم که تحریم‌های آمریکایی قطعا با شکست مواجه می‌شود و شرط آن این است که کار و تلاش کنیم و از دشمن هراسی نداشته باشیم.

چمران تصریح کرد: امروز مشکل اصلی ما با مردم آمریکا نیست بلکه با هیئت حاکمه این کشور و ادبیات آنها و همچنین سیاست‌های استعماری آنها مشکل داریم.

وی افزود: استکبار جهانی در دوران جنگ تحمیلی نیز حامی اصلی صدام بودند و با تمام توان از وی حمایت می‌کردند اما در همان شرایط نیز مردم ما ایستادگی کردند و امروز نیز باید در برابر هجمه و فشار دشمنان ایستادگی کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *