سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۷

اغتشاشات دی ماه می‌تواند کار نهادهای امنیتی باشد!

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 657792
حاکمیت پذیرفت که اعتراض یک امر فراگیر ملی است اما به جای اینکه به آنها توجه کنند و بهره‌ای برای اصلاح رویکردها ببرند، خود را برای سرکوب آماده کرد.
اغتشاشات دی ماه می‌تواند کار نهادهای امنیتی باشد!
به گزارش جهان نيوز، «علی شکوری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در یک میزدگرد در خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون اغتشاشات دیماه 96 گفته است: ابعاد تظاهرات دی ماه خیلی بزرگ نبود اما فراگیر شدن آن نشان از بستری بود که تازه کشف شده بود. حاکمیت پذیرفت که اعتراض یک امر فراگیر ملی است اما به جای اینکه به آنها توجه کنند و بهره‌ای برای اصلاح رویکردها ببرند، خود را برای سرکوب آماده کرد.

او همچنین می‌افزاید: در مورد اینکه اصل قضیه چی بود هنوز ابهاماتی وجود دارد؛ اصولگرایان فکر می کردند علیه روحانی حرکتی را آغاز می‌کنند بلکه منجر به سقوط دولت شود و کار از دست آنها خارج شد؟ از سوی دیگر اتحادی به صورت بین المللی علیه ایران وجود دارد، آنها دنبال این بودند یک جنبش اجتماعی علیه حاکمیت به وجود بیاورند؟ که شواهدی برای این هست. احتمال دیگر هم این است که نهادهای امنیتی زایمان نارس انجام دادند. یعنی احتمال می‌دادند در آینده یک اتفاقی بیافتد برای اینکه بتوانند راحت‌تر مهار کنند زودتر از موعد آن را شعله‌ور کردند.

*چهره‌های ستادی اصلاح‌طلب در روزهای اخیر بواسطه احساس تألم و شکست در خصوصی چرایی عدم وقوع رخدادهای فرانسه در کشور ایران، صحبت‌های عجیب و غریبی را درباره اغتشاشات دیماه 96 بیان می‌کنند.

همچنین است که گویا شکوری‌راد در قبال اغتشاشات دیماه 96 مشغول تجاهل‌العارف است و قصد ندارد حقیقت را به مردم بگوید.

حقیقتی که البته ما هیچ منعی برای بیان آن نداریم!

رخدادهای دیماه 96، نتیجه طراحی اصلاح‌طلبان برای «فتنه اقتصادی» بود.

رخدادی که بر دو محور ناراضی‌سازی ذهنی و اصرار مدام بر حضور خیابانی استوار می‌شود و قرار است از دل آن شعار علیه نظام اسلامی به گوش برسد.

حکما آقای شکوری‌راد بخاطر دارد که سعید حجاریان در جریان تجمع برخی افراد برای تشییع یک خواننده جوان، آدرس خیابان را داد و به زعم خود در یک ماهیگیری سیاسی گفت: «موضوع فشار افکار عمومی است که باید ایجاد شود...همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواسته‌ها هم فشار اجتماعی وارد کنند»

شکوری‌راد همچنین در مقابله پرونده قطور «سیاه‌نمایی» و «ناامیدی» اصلاح‌طلبان قرار دارد که چگونه با اینکه اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور بیش از 30 درصد نیست، در شرایط بیکاری بحرانی قرار نداریم، اتکای کشور به درآمد نفتی کم شده است و سطح رفاه عمومی و امید به زندگی افزایش یافته اما چیز دیگری به مردم گفتند.
آنها به مردم گفتند تحریم‌ها کشور را فلج کرده، استخوان مردم خرد شده، می‌رویم تا به سیاست نفت در برابر غذا برسیم، لشگر بیکاران در راه است! مردم گرسنه‌اند و غیره.

و در نتیجه جماعتی اندک که دچار شارژ روانی شده بودند، هیچ نسبتی با مشکل حادّ اقتصادی نداشتند و آدرس خیابان را هم از حجاریان گرفته بودند؛ به خیابان آمدند.

جالب آنکه طبق آمارهای ارائه شده، 60 درصد از اغتشاشگران دیماه 96 شاغل و 70 درصد شعارهای آنها نیز سیاسی بوده است.

بدیهیست که در نتیجه پروژه اصلاح‌طلبان و قلب کردن فضا نیز جز همین نتیجه متصوّر نبود...

که افرادی به خیابان بیایند که شاغل هستند و موبایل هوشمند در جیب دارند اما ژست بیکاری مساوی با گرسنگی! گرفته‌اند تا نظام اسلامی را در یک «مدل اوکراینی» ساقط کنند.

و از همین رو بود که به جای اینکه این پروژه اصلاح‌طلبان چیزی شبیه به رخدادهای این روزهای فرانسه شود؛ تبدیل به فتنه شد. که شرکت‌کنندگانش حاضر به حمل پرچم کشور نبودند، تصویر سردار سلیمانی و پرچم ایران را آتش می‌زدند، بیشتر از اعتراض به دنبال تصویربرداری با موبایل بودند و شعارهایشان نیز نه اقتصادی که سیاسی بود!

دقیقا خلاف چیزی که در اعتراضات این روزهای فرانسه به صورت عمومی دیده می‌شود.

این خلاصه آن چیزی است که شکوری‌راد بایستی درباره تحلیل اغتشاشات دیماه 96 به مردم می‌گفت اما نگفت و آنرا به اصولگرایان و نیروهای امنیتی ربط داد!
گفتنیست، برخی اصلاح‌طلبان تأکید کرده‌اند که اغتشاشات دیماه 96، «پیش لرزه» بوده است.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ناقلا كار خودت نبود
سعید110
Iran, Islamic Republic of
چرا اینجا نشستی؟!!! رفقات در اروپا و خصوصاً فرانسه سخت به این استراتژی های تو احتیاج دارند. داری میری فقط یک زحمت به گردنت می افتد حجاریان رو هم با خودت ببری!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان واقعيت را نمي بينند خواب نما ميشوند هرشب لذا بر وجود خواب گذار اعظم نياز جدي دارن
Iran, Islamic Republic of
خیلی باحالی جهان نیوز! خخخخخخخخخخخخخخ
جون تو مردم از خنده با این تحلیلت
Iran, Islamic Republic of
این که تحلیل رفیق فابریک اصلاح طلبتونه !!
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
...
کاربر تلگرام
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز تحلیل هایت بسیار سطح پایینه.
Iran, Islamic Republic of
حتما مثل برنامه ریزی شما که از سال 86با تشکیل کمیته صیانت از انتخابات و بیان تقلب در انتخابات زمینه را برای شورش در کشور و بردن حیثیت جهانی نظام آماده کردید و چند ماه قبل از انتخابات آقای خاتمی همراه آقای ابطحی (بنا بر اعتراف ابطحی در سیما ) شبانه خیابان های تهران را برای چگونگی راهپیمایی اعتراضی گشته و مسیر های تجمعات را معیین نمودید
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا کسی شما رو مگه مجبور کرده هرچی به زبانت امد جاری کنی؟چرا اسمان ریسمان میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دوست عزيز ! اين جماعت آدرس غلط ميدن....
حسین ف
کی بود کی بود ؟ من نبودم روباه مکار اعتراضات دی ماه اقتصادی بود ! دولت فعلی که دولت اصلاحات هست در بهبود وضعیت اقتصادی مردم شکست خورده آنوقت شما فرار به جلو میفرمایید ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
به عنوان دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکترا عرض میکنم با توجه به شواهد و پالس های موجود دولت یازدهم دوازدهم به دنبال ایجاد نارضایتی گسترده و درنتیجه تضعیف حکومت در بین مردم می باشد.
لذا حرف این اقای شکوری راد دور از واقعیت نیست با این فرق که بله دست دولت شدیدا در کار بوده است.
عرض م نرو در ذهنتون داشته باشید.