کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروانه سلحشوری:

بعضی از نمایندگان مجلس حتی جواب سلامم را نمی‌دهند

18 آذر 1397 ساعت 12:59

اگر فردي مثل من نطقي كنم و از مسائلي«مگو»سخن بگويم، كيهان‌ و كيهان‌نشينان عليه ما موضع مي‌گيرند و اين فشارها عذاب آور است.


به گزاش جهان نیوز، جلایی پور، زیدآبادی و پروانه سلحشوری مهمانان یک نشست نقد درون گفتمانی اصلاح طلبان به بهانه 16 آذر بوده اند که با عدم استقبال دانشجویان هم مواجه شدند.

روزنامه قانون از اظهارات پروانه سلحشوری اینگونه روایت کرده است:

پروانه سلحشوري كه اين روزها در فراكسيون زنان مجلس تلاش‌هاي گسترده‌اي را در دستور كار قرار داده‌است و يكي از نيروهاي فعال فراكسيون اميد نيز به حساب مي‌آيد در سخنانش به وضعيت جامعه مدني و سكوت اقشار مختلف جامعه درقبال وضعيت‌ امروز كشور انتقاد داشت. اين نماينده مجلس در بخشي از سخنانش به موضوع فشاري كه بر نمايندگان از جانب لايه‌هاي قدرت وارد مي‌شود، اعتراض كرد و گفت كه اگر فردي مثل من نطقي كنم و از مسائلي«مگو»سخن بگويم، كيهان‌ و كيهان‌نشينان عليه ما موضع مي‌گيرند و اين فشارها عذاب آور است. پروانه سلحشوري كه حواشي فراواني جريان دلواپس براي وي ايجاد كرده‌اندبه موضعي اشاره كرد كه قابل تامل است و بايد در قبال اين موضع تاسف خود و اين مساله به فشار نمايندگان همفكر او باز مي‌گردد. اين نماينده زن مجلس گفت كه بعد از فشارهايي كه از جانب لايه‌هاي قدرت و گروه‌هاي فشار بر من وارد شد، برخي از نمايندگان حتي جواب سلام من را نيز ندادند و گفتند كه تو دردسرساز هستي! اين اظهارات نماينده زن مجلس در حالي بيان مي‌شد كه دستانش به لرزه افتاده و بغض در گلويش گير كرده بود و صدايش را مي‌لرزاند. اين نماينده مجلس در واكنش به اعتراضاتي كه دانشجويان درباره نحوه عملكرد فراكسيون اميد نيز داشتند، توضيحاتي ارائه داد كه قابل دفاع بود. سلحشوري تشريح كرد كه اقدامات فراكسيون برگرفته از عملكرد يك عده‌است و فرد به تنهايي تاثيرگذار نيست؛ البته هرچندكه اظهارات سلحشوري از لحاظي درست بود ولي حضار نسبت به اين اظهارات قانع نشدند.

زیدآبادی، دیگر مدعو این مراسم هم در بخشی از اظهاراتش گفته است: جامعه مدني ما دچار بي‌حسي شده است و اگر از دل دولت اصلاحات احمدي‌نژاد بيرون آمد، مشخص نيست بعد از روحاني با وضعيتي كه براي جامعه به وجود آورده‌اند، چه گروهي به قدرت برسند. اين فعال سياسي اشاره‌اي نيز به وضعيت سال‌هاي گذشته كشور كرد و گفت كه در دوران اصلاحات، اصلاح طلبان به دنبال آن بودند كه از بالا به قدرت برسند و موفق نشدند و سال 88 نيت كردند كه از پايين فشار بياورند و به قدرت برسند ولي نتيجه مناسبي در بر نداشت. زيدآبادي به بخشي از ناكارآمدي‌هاي دولت روحاني نيز اشاره كرد و گفت كه در زمان دولت اول احمدي‌نژاد وضع از امروز بهتر بود زيرا در آن زمان ما براي گفت‌وگو با رسانه‌هاي مختلف جهاني مشكلي نداشتيم ولي امروز هر وقت زنگ منزل مي‌خورد، بدن خانواده‌ام مي‌لرزد كه شايد دوباره براي دستگيري آمده‌اند.


کد مطلب: 657662

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657662/بعضی-نمایندگان-مجلس-حتی-جواب-سلامم-نمی-دهند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com