شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳
میامی هرالد:

میامی هرالد: اعزام ناوگروه ایران به ونزوئلا "مادر همه تحریکات" خواهد بود

يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب: 657490
روزنامه آمریکایی میامی هرالد از عملی شدن تصمیم ایران مبنی بر اعزام کشتی های جنگی نسل جدید به ونزوئلا به عنوان "مادر تمام اقدامات تحریک آمیز" یاد کرده و آن را باعث بر هم خوردن تعادل منطقه خواند.
ایران مادر همه تحریکات را انجام داد!
به گزارش جهان نيوز، میامی هرالد روز شنبه در مقاله ای اعلام کرد که تصمیم ایران برای اعزام ناوهای نسل جدید خود به آب های ونزوئلا از نظر تحلیل گران به عنوان مادر همه اقدامات تحریک آمیز یاد می شود، چرا که این حرکت باعث بر هم خوردن تعادل ژئوپلیتیک منطقه شده و قطعا دولت آمریکا را آزار خواهد داد.

این گزارش از قول "روسیو سان میگوئل" مدیر یک سازمان غیردولتی که تحولات نظامی ونزوئلا را رصد می کند نوشت: «ورود این کشتی های ایرانی نظم منطقه را بر هم خواهد زد. این اقدام باعث آشفتگی تمام 14 کشوری خواهد شد که با ونزوئلا مرز مشترک دارند و اوضاع نامساعدی را رقم خواهد زد.»

این گزارش با اشاره به رونمایی ایران از ناوشکن سهند که قابلیت رادارگریزی و حمل بالگرد دارد، اظهارات"مارتین رودیل" کارشناس روابط ایران و ونزوئلا را نیز منعکس کرده و نوشت این دیوانگی خواهد بود اگر ایران سه کشتی جنگی به حیاط خلوت آمریکا بفرستد.

وی افزود: «اگر این اتفاق بیافتد، تنها واکنشی که در پی خواهد داشت این است که واشنگتن یک ناو هواپیمابر به سواحل ونزوئلا اعزام خواهد کرد.»

رودیل از ایران به عنوان بحرانی ترین موضوع در سیاست خارجی آمریکا نام برده و پیش بینی کرد که اعزام ناوشکن های ایرانی به ونزوئلا اقدامی تحریک آمیز خواهد بود که دولت ترامپ آن را بر نخواهد تافت.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کار بسیار هوشمندانه و شجاعانه ای خواهد بود که قطعه آمریکا و اروپا را با ذلت به عقب نشینی واخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
ما همچون آمريكا براي خودمان در آب هاي بين المللي حقي فرض مي كنيم و اقتدار نفوذمان را بايد ثابت شود . ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
همچنانکه امام خميني رحمت الله علیه فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بنده معتقدم اگر آمریکا حتی بخواهد شکر هم بخورد اول باید از ایران اجازه بگیرد.