کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق هیأت‌های یمنی در سوئد برای تبادل اسرا

17 آذر 1397 ساعت 21:27

یک عضو هیأت صنعاء در مذاکرات سوئد، از توافق برای تبادل اسرا با هیأت مقیم ریاض خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت صنعاء در مذاکرات صلح یمن در سوئد، در جریان مذاکرات امروز استکهلم اعلام کرد که طرفین برای تبادل اسرا توافق کرده‌اند و اجرای این توافق دو ماه طول خواهد کشید.

او در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، گفت که هیأت صنعاء و هیأت ریاض توافق کرده‌اند تا لیستی از بازداشت شدگان دو طرف را تهیه کرده و آن را به «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن، تحویل دهند.

عبدالسلام صبح امروز نیز در گفت‌و‌گو با شبکه المسیره گفت که موضوع آزادسازی اسرای دو طرف به سرانجام رسیده و هیأت ملی اکنون منتظر اعلام اسامی کلی اسرای در بند ائتلاف متجاوز در یمن است.

عبدالسلام همچنین گفت که در مذاکراتی که از روز جمعه در استکهلم، آغاز شده، مسائل انسانی، بازگشایی فرودگاه صنعاء، مهار بحران اقتصادی و چارچوب سیاست کلی بررسی شد.

این دور از گفت‌و‌گوها که به گفته نماینده سازمان ملل هنوز ماهیت «مذاکره» ندارد، روز پنجشنبه گذشته پس از دو سال از سر گرفته شد. مذاکرات دو سال پیش در کویت پس از چند هفته بی‌نتیجه پایان یافته و شکست خورده بود.

هیأت صنعاء اعتقاد دارد که هیأت دولت مستعفی یمن که از ریاض اعزام شده است، اختیار لازم برای هیچ‌گونه توافقی را ندارد و در تمامی مراحل این هیأت باید با طرف‌های سعودی و اماراتی مشورت کند.

«محمد عبدالسلام» امروز به المسیره گفت که هیأت صنعاء، تصمیم‌گیرنده‌ای مستقل است و رویکردش مرتبط با شورای عالی سیاسی یمن می‌باشد.

منبع: فارس


کد مطلب: 657474

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657474/توافق-هیأت-های-یمنی-سوئد-تبادل-اسرا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com