پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اینجا پاریس است یا میدان جنگ +تصاویر

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 657437
گرچه امروز تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس برقرار است، باز هم معترضان فرانسوی به خیابان‌ها آمدند تا برای چهارمین شنبه متوالی این شهر صحنه درگیری باشد.
اینجا پاریس است یا میدان جنگ +تصاویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پاریس امروز نیز مانند شنبه‌های گذشته صحنه اعتراضات ضددولتی است. ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه از بازداشت ۴۸۱ نفر در حاشیه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور برای چهارمین شنبه پیاپی خبر داد و گفت از این تعداد ۲۱۱ نفر به بازداشتگاه منتقل شدند. شمار افراد شرکت‌کننده در تظاهرات امروز بیشتر از تظاهرات‌های قبلی برآورد شده است.

به دنبال تظاهرات گسترده شنبه گذشته در پایتخت فرانسه که در دهه‌های پیش در این کشور بی‌سابقه بود، امروز تدابیر امنیتی شدیدی در این شهر برقرار است و حدود ۸ هزار نیروی پلیس در خیابان‌ها مستقر شده و اماکن تاریخی و دیدنی و فروشگاه‌های بزرگ تعطیل است. در سراسر فرانسه نیز حدود ۸۹ هزار نیروی پلیس برای مواجه با اعتراضات مستقر شده‌اند. 
نیروهای پلیس فرانسه تردد خودروها در بخش‌هایی از پاریس را محدود کردند و شماری از ایستگاه‌های مترو را برای جلوگیری از رسیدن معترضان به محل تظاهرات در پاریس بستند. 
حدود ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه به وقت محلی نیرو‌های امنیتی در خیابانی نزدیک شانزلیزه پاریس تعداد زیادی گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان پرتاب کردند. برخی تظاهرکنندگان با پرتاب اشیاء مختلف و ترقه به شلیک گاز اشک آور از سوی پلیس پاسخ دادند. پلیس تعداد تظاهرکنندگان را در خیابان نمادین شانزلیزه پاریس حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.
امانوئل مکرون ۴۰ ساله که محبوبیتش بر اساس نظرسنجی‌ها پایین ارزیابی شده، با یکی از بزرگترین چالش‌های دوره ریاست‌جمهوری ۱۸ ماهه خود مواجه شده است. او مسئولیت رسیدگی به اعتراضات و بررسی درخواست معترضان را به نخست‌وزیرش، ادوارد فیلیپ سپرده است.
۶۶ درصد پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی از اقدامات جنبش اعتراضی فرانسه موسوم به جلیقه زرد‌ها حمایت میکنند. نام "جلیقه زردها" از جلیقه‌های بازتابنده که همه رانندگان فرانسوی باید در خودروی خود داشته باشند گرفته شده است. معترضان فرانسوی از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) با پوشیدن جلیقه‌های زرد به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات علیه سیاست‌های اقتصادی دولت را آغاز کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ها ها شما که از چند تا دانشجو ترسیدید . برید ببینید تمام خیابون انقلاب و دور دانشگاه همین الان چند تا پلیس وایساده . شرم کنید