کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر روسیه:

صحبت‌ها درباره تونل در مرز لبنان، پروپاگانداست

17 آذر 1397 ساعت 14:39

سفیر روسیه در لبنان، آنچه درباره وجود تونل در مرز لبنان و اراضی اشغالی مطرح می‌شود، «پروپاگاندا» قلمداد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد آنچه پیرامون تونل در مرز لبنان و اراضی اشغالی مطرح شده، خطرناک نیست بلکه موضوعی تاکتیکی و هدف آن پروپاگانداست.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، زاسپکین ادامه داد خطری علیه امنیت و ثبات لبنان به دلیل تحولات کنونی در مرز وجود ندارد. جامعه بین‌الملل از امنیت و ثبات لبنان و تشکیل دولت در اسرع وقت حمایت می‌کند اما در امور داخلی این کشور مداخله نخواهد کرد.

سفیر روسیه سپس افزود تناقض‌ها و نزاع‌های منطقه‌ای وجود دارد، اما این فرصت برای لبنانی‌ها پیش آمده که با چشم‌پوشی از آنچه در آینده منطقه اتفاق خواهد افتاد، با یکدیگر متفق شوند.

زاسپکین تأکید کرد آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای تغییر اوضاع در سازمان ملل و موسسات آن مانند سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی تلاش می‌کنند؛ این پدیده «خطرناک» است زیرا آنها در حال فرار از مشروعیت بین‌الملل هستند. دلیل اختلافات واشنگتن و مسکو این است: از نظر آمریکا، روسیه کشوری است که نمی‌خواهد نظام جدیدی که آمریکا قصد دارد بر جامعه بین‌المللی تحمیل کند، بپذیرد.

این صحبت‌های زاسپکین در حالی اعلام می‌شود که هفته گذشته وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن «حفر تونل» در مرز شمالی فلسطین اشغالی، مدعی شد رژیم صهیونیستی حق دارد از خودش در برابر تونل‌های ادعایی حزب‌الله دفاع کند.

مسکو از عملیات ارتش رژیم صهیونیستی برای شناسایی و تخریب تونل‌های منتسب به حزب‌الله حمایت کرد اما به تل‌آویو هشدار داد  نباید قوانین بین‌المللی را نقض کند و دست به اقدام نظامی علیه لبنان بزند.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد عملیات برای شناسایی و تخریب تونل‌های ادعایی گروه‌های مقاومت لبنانی را که زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر شده‌اند، آغاز کرده و نام این عملیات را «سپر شمالی» نامید.


کد مطلب: 657426

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657426/صحبت-ها-درباره-تونل-مرز-لبنان-پروپاگانداست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com