شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۸
مساله نفوذی‌ها در دولت امنیتی‌ها

آقای آشنا! چرا پروژه «نفوذ» در دولت جدی گرفته نمی‌شود؟

يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب: 657393
متاسفانه در این دولت شاهد بروز حملات تروریستی گاه شدیدتری در کشور هستیم و همچنین نفوذی هایی که در دولت دستگیر شده اند نیز کم نبودند.
آقای آشنا! چرا پروژه «نفوذ» در دولت جدی گرفته نمی‌شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز: نفوذ پروژه ای است که چندی است به آن از سوی مقامات کشورمان خصوصا رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی شده است. هوشیاری برای جلوگیری از عواملی که سعی دارند با ورود به حوزه‌های مهم داخلی از درون به کشورمان آسیب جدی بزنند، یکی از مواردی است که بارها تاکید شده است.

این روزها سایه تروریسم در کشورمان نیز بیش از گذشته احساس می شود. از حادثه تروریستی اهواز در اثنای رژه نیروهای مسلح گرفته تا حمله انتحاری چند روز گذشته چابهار که دست کشورهای منطقه از جمله عربستان در آن دیده می‌شود، نشان می دهد که به پروژه نفوذ و ناامن کردن کشور به طور همزمان در دستور کار دشمن قرار دارد. چراکه شواهد و قرائن نشان می دهد که رژیم‌هایی منطقه ای که عامل بی ثبات سازی خاورمیانه هستند برای ایران نیز برنامه دارند. موضوع بندر چابهار که از سوی آمریکایی‌ها خارج از تحریم‌ها عنوان شد اما دشمن سعی می کند با ناامن سازی این منطقه تجاری به نوعی تحریم تروریستی در این حوزه به وجود بیاورید یکی از همین مسائل مهم است.

دیروز نیز، «حجت الاسلام منتظری» دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات خواست تا دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند و گفت: «براساس اطلاعاتی که داریم نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند.»

این مسئول عالی قضایی با اشاره به وضعیت امروز کشور تصریح کرد: ما در یک جنگ جدی دشمن قرار گرفته‌ایم. جنگی که هم اقتصاد کشور را و هم ارزش‌های دینی و انقلابی و هم امنیت ما را در حوزه‌های مختلف هدف‌گیری کرده است.

اما درحالی که مقامات مختلف از پروژه نفوذ در کشورمان سخن می گویند، شاهد نوعی برخورد سیاسی جناحی با پروژه نفوذ در دولت هستیم. «حسن روحانی» که پیش از این گفته بود "درهرچه متخصص نباشم در "امنیت ملی" متخصصم" اما الان در دولتش پرونده نفوذی ها مساله جدی است.

جالب اینجاست این پروژه تا به جایی است که در برخی سازمان‌ و نهادهای دولتی جاسوسان و نفوذی‌هایی شناسایی و دستگیر شده اند، اما رفتار دولتی ها در این حوزه گاها با مسامحه و برخورد سیاسی همراه بوده که این افراد را نفوذی ندانسته وحتی به دستگاه‌های امنیتی کشور هم انتقاد می کنند. این انتقادات حتی به رسانه‌ها هم که در این زمینه دغدغه دارند نیز کشیده شده است.

چندی پیش بود که «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور در توییتی که مانند اغلب توییت های وی مبهم و کنایه آمیز است، نوشت: « از فارس که مثل پلیس فتا مراقب همه چیز هست تقاضا می کنیم اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت شناسی به دیگران برسد برای شما همان حوزه محیط زیست فعلا کافی است.»

آشنا پیشتر در خصوص جاسوسی در پوشش محیط زیست در توییتی نوشته بود: «جاسوسان لازم نیست در پوشش سمن‌های محیط زیست اطلاعات کشور را جمع آوری کنند؛ آنها می‌توانند با ادعاهای فوق انقلابی و به اسم درز دادن مکاتبات سری، نه تنها سیگنالهایی برای اربابان خود ارسال کنند بلکه منویات آنان را در تولید اختلاف در حاکمیت دنبال کنند.»

به نظر می رسد مشاور فرهنگی رئیس جمهور انتظار دارد که جاسوسان در پوشش هایی که وی علاقه ندارند مانند محیط زیست وارد نشوند.

این درحالی است که در سال گذشته فردی که به دفتر آشنا نفوذ کرده بود توسط نهادهای امنیتی دستگیر شد. غلامحسین اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه این موضوع را تایید کرد.

با این اوصاف یک سوال اساسی باید از دولتی ها از جمله آشنا پرسید و آن هم این است که چرا با وجود اینکه در دولت نفوذی های متعددی دستگیر شده اند که در حوزه های مختلف خصوصا محیط زیست تعدادشان قابل توجه بوده است، دولت اقدام به تقویت اطلاعاتی امنیتی نمی کند. امروز با توجه به حملات تروریستی برنامه ریزی شده از سوی دشمنان موضوع امنیت بالاترین مسئله مهم در کشور است. عدم اهتمام و توجه به این مقوله سبب می شود که امنیت کشور در سطوح مختلف مختل شود و در این زمینه دولتمردان که گلوگاه های مهم کشور را در اختیار دارند بایستی بیشتر حساسیت بخرج دهند که متاسفانه دیده می شود گاه این حساسیت لازم وجود ندارد و برخوردها با موضوع جاسوسی و نفوذ سیاسی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


💥💥
Iran, Islamic Republic of
دولتیها خیلی هم نفوذ رو جدی گرفتند!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
داداش ..
Iran, Islamic Republic of
دست به هر جاش می زنی مشکل داره: اون از برجامش اون از FATF اون از تورم لجام گسیخته ، اون از وضعیت ارز و کاهش ارزش پول ملی، اون از بیکاری ، اون از وضعیت بد فرهنگی، اون از نفوذی هاش......!!!!! یعنی انتخابات اینقدر بلا و مصیبت داره !!!! مردم عزیز!! هم وطنان گرامی!! برای انتخابات بعدی چشماتون و باز کنید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب یعنی رسیدن و حفظ قدرت به هر قیمت.
.... پ
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه آمریکا یا کشورای دیگه جاسوس ایرانی میگرفتن هم با جاسوسا و هم اون کشور برخورد میکردند ولی اینا انگار دوس دارن همچین آدمایی تو مملکت باشن.
Iran, Islamic Republic of
چون احتمالا هنوز متاسفانه بخشی تاثیر گذار از وزارت اط تحت نفوذ جریان حجاریانها و.... قرار دارد !!.
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
وقتی ....
Iran, Islamic Republic of
وقتی چی
بگو تو دلت نگه ندار
Iran, Islamic Republic of
اون گفته جهان براش سانسور کرده
Iran, Islamic Republic of
روى جهان نيوز سياه كه از بس دروغ و دونگ ميگه اسلام و مسلمانى از يادش رفته !
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
نه، جهان‌نیوز برش‌نزده، چون اسراف نمیکند، فقط سه نقطه مصرف میکند اما این دوستمان چهار نقطه گذاشته همانطور که در نام "....پ" هم از چهارنقطه استفاده کرده.
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضربسياري ازشونات اقتصادي و اجتماعي و سياسي در اختيار ايراني نما ها ...ست
Iran, Islamic Republic of
ايراني نما كسي است كه فقط جيبش اينجاست ولي عشق و دلش در ديار فرنگ و بيرحمانه به خزانه بيت المال حمله كرده و اونور اب ميفرسته
Iran, Islamic Republic of
چاقو دسته خودشو نمي بره
Iran, Islamic Republic of
منظورت چیه دقیقا؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشان واضح است.چاقو دسته خودش را نمی بره.
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشون کاملا واضحه . یعنی کسیکه خودش یکی از مدیران جنگ رسانه ایه دولته و خودشم جز همین بدنه نمیتونه به سربازهاش گیر بده
Iran, Islamic Republic of
هرچیزی رو نباید جدی بگیری
بعد کار سخت میشه
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
جنابشان اگر داماد آقای دری نجف آبادی نبودند و اطلاعاتی نبودند چه جایگاهی داشتند؟؟ ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
....
Iran, Islamic Republic of
جناب آشنا از هر کسی خودشو بهتر می شناسه
...
یا پیغمبر خدا
Iran, Islamic Republic of
امثال آشنا مشاور رئیس جمهور یک مملکته ؟!!

....
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا بعد از گذشت نزدیک به یکسال پرونده محیط زیستیها که از سوی سپاه دستگیر شدند رسیدگی نمی شود ؟چرا اسناد جاسوسی واعترافات آنها پخش نمی شود؟چرا اتهام برخی از انها از جاسوسی به اقدام علیه امنیت ملی تغییر یافته؟نمی خواهید قبول کنیم که جاسوسی یک فعالیت فنی وپیش رفته است وصلاحیت پیگیری آن فقط در صلاحیت وزارت ااطلاعات است؟
Iran, Islamic Republic of
نفوذ یعنی اینکه کشورهای بیگانه افرادی را اجیر کنند تا خط وربط واهداف آنها را در داخل کشور پیاده نمایند یعنی نفوذ باید منشاء خارجی داشته باشد ، حالا در داخل کشور هر کس مثل ما فکر نکرد وحرف نزد سریع او را به نفوذی بودن متهم کنیم کار بسیار اشتباهی است ور بین مردم بی اعتمادی نسبت به حاکمیت بوجود می آورد.
said
Switzerland
سلام. بهترین راه برای داشتنِ ایرانی سربلند و آباد ، استفاده از نیروهای مومنِ جوان و دانش آموخته داخلی است. نه از نفوذیها یا غرب زده ها ، در زمانهای که ایران ، سربلند و آباد بوده در تاریخ اش نگاه کنید لطفا. تمامِ نیروهای موفق و فاکتورهای پیشرفت از داخل رویده اند... جز دروغ و ریا منتظر چیز دگر از سیاستمدارانِ غربی نباشید این تجربهً بیش از بیست سال زندگی در میان آنها در غرب است