کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ پاکستان به نامه ترامپ آماده شد

17 آذر 1397 ساعت 12:42

با دستور نخست وزیر پاکستان وزارت خارجه این کشور پاسخ نامه ترامپ را به صورت مکتوب ارسال خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دستور داد پاسخ درخواست ترامپ از طریق نامه به وزارت خارجه این کشور تحویل داده شود.

گزارش ها حاکی است وزارت خارجه پاکستان پاسخ نامه درخواست همکاری ترامپ در خصوص صلح افغانستان را برای ارسال آماده کرده است.

پاکستان با پذیرش پیشنهاد آمریکا تلاش خواهد کرد تا از نفوذ خود برای صلح در افغانستان استفاده کرده و مذاکرات را تسریع کند.همچنین در این نامه بر لزوم انجام مذاکرات برای بهبود روابط پاکستان و آمریکا تاکید خواهد شد تا مشکلات فعلی حل شوند.

یکی از مواردی که در نامه ذکر خواهد شد گسترش روابط تجاری میان واشنتگن و اسلام آباد است که طی سالهای اخیر روندی نزولی به خود گرفته است.گفتنی است طی روزهای اخیر ترامپ با ارسال نامه‌ای به عمران خان از پاکستان برای ایجاد صلح در افغانستان درخواست کمک کرد.

سخنگوی کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد: ما در این نامه از اسلام آباد خواستیم که برای برقراری صلح در افغانستان به ما کمک کند.این در حالی است که تا پیش از این ترامپ با لحنی تند به پاکستان دستور می داد که سیاست‌های آمریکا را در منطقه اجرا کند ولی دولت اسلام آباد علی رغم فشارهای فراوان کاخ سفید از این کار اجتناب می‌کرد.

عمران خان در خصوص سیاست‌های جدید دولت پاکستان اعلام کرد: سیاستمداران گذشته پاکستان اشتباه بزرگی را مرتکب شده و با آمریکا همراه شدند و همین باعث شد تا بیش از 80 هزار پاکستانی جان خود را از دست داده و کشور ما بیش از 150 میلیارد دلار خسارت ببیند.وی تصریح کرد: ما دیگر مجری سیاست های آمریکا نخواهیم بود و تنها کاری را انجام می‌دهیم که به سود کشورمان باشد.


کد مطلب: 657390

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657390/پاسخ-پاکستان-نامه-ترامپ-آماده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com