کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلیقه زردها دوباره آمدند

17 آذر 1397 ساعت 12:13

معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها طبق وعده قبلی خود امروز مجددا درحال اماده شدن برای اعتراض هستند و در همین اول کار پلیس 278 نفر از آنها را بازداشت کرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، بنابر اعلام پلیس فرانسه، اوایل وقت امروز شنبه  278 نفر در آستانه  اعتراض جلیقه زردها در پاریس دستگیر شدند.بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، پایتخت فرانسه برای شنبه ناآرام دیگری آماده شده است و حدود 8 هزار نفر از نیروهای پلیس برای کنترل ناآرامی‌ها در شهر مستقر شده‌اند و برخی اماکن مهم شهر و فروشگاه‌ها تعطیل شده‌اند. وزیر فرهنگ فرانسه پنجشنبه اعلام کرد اماکن گردشگری فرانسه، از جمله برج ایفل و موزه لوور روز شنبه تعطیل خواهند بود. 

تظاهرات‌ها در فرانسه از ۲۶ آبان‌ماه در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعمال تعرفه اضافی بر سوخت  آغاز شد، اما بعد از آن به افزایش هزینه‌های زندگی و در کل سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گسترش یافت. دولت فرانسه در دو مرحله از طرحی که اعتراضات را کلید زده به طور کامل عقب‌نشینی کرده است. 

«ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه، سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد دولت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای ۶ ماه معلق می‌کند. او چهارشنبه شب، بعد از آنکه عقب‌نشینی اول تغییری در اوضاع ناآرام فرانسه ایجاد نکرد، گفت این طرح به طور کامل کنار گذاشته شده است.

روز چهارشنبه اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان فرانسه نیز اعلام کردند قصد دارند علیه سیاست های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.
 


کد مطلب: 657383

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657383/جلیقه-زردها-دوباره-آمدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com