کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت قضات آمریکایی با درخواست ترامپ

17 آذر 1397 ساعت 11:58

قضات دادگاه تجدیدنظر آمریکا با درخواست دولت برای اجرای دوباره سیاست عدم پذیرش درخواست پناهندگی را رد کردند.


به گزارش جهان نیوز، دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم سان‌فرانسیسکو، روز گذشته با صدور حکمی، درخواست دولت ترامپ برای متوقف کردن دستور پیشین قضایی در تعلیق سیاست ممنوعیت پذیرش درخواست پناهجویان را رد کرد.

در حکم سه قاضی دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم سان‌فرانسیسکو آمده است: «ما با تصمیم [پیشین] دادگاه ناحیه مبنی بر اینکه این تصمیم دولت همراستا با قوانین موجود ایالات متحده نیست، موافقیم. ما درخواست دولت برای اجرای سیاستش را رد می‌کنیم.»

به نوشته نشریه هیل، در اوایل ماه فوریه (10 ماه پیش) دولت ترامپ در چارچوب تلاش‌های گسترده‌اش برای کاهش مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده آمریکا، امکان ارائه درخواست پناهندگی را محدود کرده و برخی گروه‌ها را از چنین امتیازی محروم کرد.
بر این اساس بود که وزارت‌خانه‌های دادگستری و امنیت داخلی آمریکا با صدور مقررات مشترکی، گروه‌های مشخصی از افراد را که به صورت غیرقانونی از مرزهای جنوبی به خاک ایالات متحده وارد می‌شوند را از ارائه درخواست پناهندگی منع کرده بودند.

اما جان تیگار، قاضی ناحیه شمالی ایالت کالیفرنیای آمریکا بعدها با صدور حکمی بر خلاف تصمیم دولت ترامپ، اجرای سیاست منع پذیرش درخواست‌های پناهجویان را متوقف کرد.

یکی از شعارهای اصلی دولت ترامپ مقابله با موج مهاجران و پناهجویان غیرقانونی به ایالات متحده بود. وی به دفعات کنگره را تهدید کرده بود در صورت عدم موافقت با سیاست‌ها و لوایح دولت در این زمینه، با عدم امضای لایحه بودجه، دولت فدرال را به تعطیلی می‌کشاند. ترامپ همچنین بارها مکزیک، همسایه جنوبی آمریکا، را تهدید کرده بود در صورت عدم ممانعت از ورود غیرقانونی پناهجویان به خاک آمریکا، مرزهای ایالات متحده و مکزیک را به صورت دائم مسدود خواهد کرد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 657375

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657375/مخالفت-قضات-آمریکایی-درخواست-ترامپ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com