کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار بلغارستان درباره تشدید تنش در دریای سیاه

17 آذر 1397 ساعت 11:43

بلغارستان نسبت به تشدید تنش‌های نظامی در دریای سیاه و وقوع یک بحران جدی و بزرگ هشدار داده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان روز جمعه در اظهاراتی تاکید کرد: بلغارستان با یک بحران بزرگ و مهم روبرو خواهد شد اگر تنش های نظامی در دریای سیاه بدتر و شدیدتر شود.

بر اساس این گزارش اظهارات نخست وزیر بلغارستان پس از ان است که روسیه 3 فروند کشتی اوکراینی را طی ماه گذشته توقیف کرده و این مساله موجب نگرانی درباره تشدید تنش ها در منطقه شده است.

روسیه با رد مواضع کشورهای غربی اعلام کرده است که کشتی های اوکراینی به طور غیرقانونی وارد آبهای سرزمینی روسیه شده اند و در مقابل درخواست کشورهای غربی برای آزادی کشتی ها و 24 خدمه آن مقاومت کرده است.

ناتو نیز در واکنش به اقدامات روسیه حضور نظامی خود در منطقه را افزایش داده است. شبکه سی ان ان نیز اعلام کرده است که ایالات متحده آمادگی خود را برای اعزام یک فروند ناو جنگی به دریای سیاه اعلام کرده است.

بوریسوف افزود: دریای سیاه باید برای گردشگری و خطوط لوله باشد نه کشتی ها.
بلغارستان 378 کیلومتر ساحل در دریای سیاه دارد. وی اظهار داشت: ورود کشتی ها، به همراه ورود نیروی دریای قدرتمند روسیه از سوی دیگر می تواند در نهایت منجر به یک بحران جدی و مهم شود. بلغارستان از این بحران به شدت آسیب خواهد دید و همین طور عرضه کنندگان انرژی نیز متضرر می شوند.
 


کد مطلب: 657368

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657368/هشدار-بلغارستان-درباره-تشدید-تنش-دریای-سیاه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com