کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امدادرسانی به ۳۴۰۰ نفر بر اثر وقوع سیل

17 آذر 1397 ساعت 10:01

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع سیل و برف در ۱۵ استان کشور و امدادرسانی به سه هزار ۴۱۵ نفر خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی سلیمی با اشاره به بارش باران در 72 ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: 31 شهر، روستا و مناطق عشایر‌نشین 7 استان کشور شامل اردبیل، ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، لرستان و همدان در 24 ساعت گذشته متأثر از سیل و آبگرفتگی شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور 47 تیم امدادی شامل 191 امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گفت: در مناطق یادشده، یک هزار و 265 نفر امدادرسانی و 21 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

سلیمی از فوت یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان اندیکا واقع در استان خوزستان خبر داد و افزود: طی سه روز ساعت گذشته، 109 واحد مسکونی از آب تخلیه و 41 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین به وقوع برف و کولاک در 24 محور کوهستانی 12 استان کشور در 48 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: محورهای کوهستانی 9 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، خراسان شمالی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان در دو روز گذشته متأثر از برف و کولاک شد که 28 تیم امدادی شامل 100 امدادگر برای امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک به مناطق مزبور اعزام شدند.

سلیمی امدادرسانی به دو هزار و 150 نفر، اسکان اضطراری 103 نفر و رهاسازی 321 خودرو را از جمله خدمات امدادگران هلال احمر به افراد گرفتار در برف و کولاک در مناطق یاد شده عنوان کرد.
 


کد مطلب: 657303

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657303/امدادرسانی-۳۴۰۰-نفر-اثر-وقوع-سیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com