کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به خاطر عدم حد نصاب آرای موافق

نشست حقوق بشری سازمان ملل به تعویق افتاد

17 آذر 1397 ساعت 9:48

به گفته دیپلمات‌های سازمان ملل، ایالات متحده جلسه روز دوشنبه شورای امنیت درباره وضعیت حقوق بشری کره‌شمالی را به علت آنکه نتوانست حمایت کافی برای برگزاری آن را جلب کند، به تعویق انداخت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، دیپلمات‌های مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند آمریکا نتوانست حمایت ۹ عضو از مجموع ۱۵ عضو شورای امنیت را که حداقل تعداد لازم برای برگزاری آن نشست بود، به دست آورد.

کیم سونگ، سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل متحد اخیرا با ارسال نامه‌هایی به تمامی اعضای شورای امنیت به جز آمریکا، دولت ترامپ و برخی از حامیان او را که از جلسه حقوق بشری ضد کره‌شمالی پشتیبانی کردند، به تلاش برای "تحریک رویارویی" به جای ارتقای صلح متهم کرد.   

شورای امنیت وضعیت حقوق بشری کره‌شمالی در چهار سال گذشته را مورد گفت‌وگو قرار داده است. هر جلسه بعد از گذراندن یک رای‌گیری برگزار می‌شود که آمریکا دست‌کم ۹ رای مثبت می‌گرفت.

دیپلمات‌ها اما تاکید دارند آمریکا امسال فقط هشت رای مثبت گرفت و نتوانست تا ساحل عاج را برای حمایت از این نشست متقاعد کند.یک مقام‌ آمریکایی جمعه گفت: اگر ما نتوانیم این ماه این نشست مهم را برگزار کنیم، در سال آتی به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم. آمریکا شدیدا نگران وضعیت حقوق بشری در کره‌شمالی است و همچنان از رژیم کیم جونگ اون می‌خواهد تا به حقوق بشر احترام گذاشته و استانداردهای بین‌المللی برای کمک به وضعیت حقوق بشری را رعایت کند.

بازرس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر کره‌شمالی ماه اکتبر اعلام کرد، نشست‌های رهبر کره‌شمالی با روسای جمهوری کره‌جنوبی و ایالات متحده موجب تغییر وضعیت حقوق بشری این کشور نشده است.
 


کد مطلب: 657294

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657294/نشست-حقوق-بشری-سازمان-ملل-تعویق-افتاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com