کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشروی کردها در شهرک هجین سوریه

17 آذر 1397 ساعت 9:44

نیروهای سوریه دموکراتیک در عملیات خود برای آزادی آخرین منطقه شهری تحت کنترل داعش در استان دیرالزور توانستند یکی از محله‌های شهرک هجین را آزاد کنند.


به گزارش ‌جهان نیوز به نقل از ایسنا، این نیروهای همپیمان آمریکا که عملیاتی را برای آزادی شهرک هجین در استان دیر الزور واقع در شرق سوریه آغاز کرده‌اند، توانستند محله الحوامه در شمال این شهر را آزاد کنند.

نیروهای سوریه دموکراتیک پیش از این در عملیاتی توانستند 300 غیرنظامی از ساکنان شهرک‌های السوسه و هجین در دیرالزور را که در محاصره داعش بودند آزاد و چندین گذرگاه امن را برای خروج غیرنظامیان ایجاد کنند.

داعش از این غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاد می‌کرد.جنگنده‌های ائتلاف آمریکا که از نیروهای سوریه دموکراتیک در عملیات شان علیه داعش حمایت می‌کنند بیمارستان هجین در حومه جنوب شرق دیرالزور را هدف قرار دادند.

به گفته منابع سوری این بیمارستان به طور کامل منهدم شد و هشت غیرنظامی نیز کشته و چند تن زخمی شده‌اند. جنگنده‌های ائتلاف آمریکا پیش از این چندین بار مناطق مسکونی در استان دیر الزور را هدف قرار داده بودند که در این حملات صدها غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

دمشق بارها به سازمان ملل به خاطر این حملات شکایت کرده است و خواهان اتخاذ اقدام جدی علیه واشنگتن شده است. 


کد مطلب: 657291

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657291/پیشروی-کردها-شهرک-هجین-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com