کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ژاپن تجهیزات نظامی بیشتری از آمریکا می‌خرد

17 آذر 1397 ساعت 9:42

روزنامه اقتصادی "نیکئی" امروز(شنبه) گزارش داد، وزارت دفاع ژاپن در واکنش به چالش‌های امنیتی و کاهش مازاد تجاری با آمریکا قصد دارد بودجه نظامی خودش در پنج سال آتی را افزایش داده و اقدام به خرید تجهیزات و ادوات آمریکایی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیکئی ژاپن به نقل از منابعی گزارش داد، وزارت دفاع ژاپن قصد دارد دست‌کم ۲۷ تریلیون ین (۲۴۰ میلیارد دلار) بین آوریل ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۴ هزینه کند و به طور میانگین سالانه ۱.۱ درصد بودجه خودش را افزایش دهد. طبق برنامه، میانگین افزایش دوره پنج ساله که مارس آتی به پایان می‌رسد، ۸/۰ درصد است.

براساس گزارش نیکئی، در حال حاضر هزینه خرید تجهیزات و تقویت نیروها ۸۰ درصد بودجه نظامی ژاپن را تشکیل می‌دهد. طبق این طرح، اعتبارات برای خرید تجهیزات جدید از آن هزینه‌ها جدا خواهد شد که بدین ترتیب خرید تجهیزات از آمریکا ساده‌تر می‌شود.

این روزنامه ژاپنی همچنین نوشت، دولت قصد دارد اواسط دسامبر تاییدیه کابینه را بگیرد. هنوز وزارت دفاع ژاپن درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است.

خرید تجهیزات ساخت آمریکا به توکیو در حل و فصل مناقشه تجاری با واشنگتن کمک می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ژاپن را برای خرید کالاهای بیشتری از آمریکا شامل تجهیزات نظامی تحت فشار گذاشته است و به اعمال تعرفه علیه خودروهای وارداتی از ژاپن برای کاهش کسری تجاری با توکیو تهدید می‌کند.
 


کد مطلب: 657289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657289/ژاپن-تجهیزات-نظامی-بیشتری-آمریکا-می-خرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com