کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

16 آذر 1397 ساعت 14:27

مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ از امروز جمعه ۱۶ آذر ۹۷ خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، حسین توکلی با اشاره به آغاز ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 98 از امروز -جمعه 16 آذر 97- اظهار کرد: ثبت‌نام برای پذیرش در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از امروز آغاز و تا روز یکشنبه -25 آذر 97- ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان برای ثبت‌نام باید به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و به صورت اینترنتی اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان در سایت این سازمان در دسترس است.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره مراحلی که داوطلب باید برای ثبت نام اقدام کند، گفت: مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1)، تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام و پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی.

توکلی بیان کرد: هزینه ثبت‌نام برای انتخاب یک کدرشته امتحانی 45 هزار تومان است  البته این مبلغ به صورت علی الحساب و با تصویب هیئت وزیران مبلغ نهایی اعلام خواهد شد.با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود، افرادی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه به مبلغ 600 تومان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابیی یا امتحانی اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 در روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه دوم اردیبهشت تا روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت 98 با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 657209

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657209/آغاز-ثبت-نام-آزمون-کارشناسی-ارشد-۹۸

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com