کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیادت ‌‌تولیت آستان قدس از ‌مداح آیینی کشور

15 آذر 1397 ساعت 22:24

‌‌تولیت آستان قدس رضوی(ع) از سیدرضا مؤید‌ مداح و شاعر پیشکسوت آیینی کشور عیادت کرد.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی(ع) از سید رضا مؤید‌ مداح و شاعر پیشکسوت آیینی کشور عیادت کرد و از خداوند متعال برای این شاعر ارزشمند کشورمان آرزوی سلامتی کرد.

سید رضا مؤید سال 1321 در مشهد مقدس دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی را در مکتب‌خانه‌ پشت سر گذاشت. علاقه او به شعر باعث شد که خیلی زود سراغ دیوان‌های قدیمی برود و لذت شعر کهن به‌ویژه اشعار حافظ را در نوجوانی تجربه کند.

گسترده‌تر شدن علاقه‌اش، او را به کتابخانه آستان قدس رضوی رساند و ساعت‌ها مطالعه دیوان‌های مختلف در جوار حضرت رضا ــ علیه السلام ــ را به او هدیه داد. دوازده‌سالگی خود را پشت سر می‌گذاشت که نخستین شعرش را سرود و حسن مطلعی شد برای پرواز در آسمان روحانی شعر.

صفا و صمیمیت بارزترین ویژ‌گی اخلاقی سید رضا مؤید است و با نگاهی اجمالی به اشعار وی می‌توان این صفا و صمیمیت را در سروده‌هایش نیز به‌تماشا نشست. اشعار مؤید بدون تکلف و رها از چارچوب‌های مصنوعی است و با همه سادگی‌اش در نگاه اول لذتبخش می‌شود. آن‌گونه که خود مؤید می‌گوید با عنایت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) مضامین سروده‌هایش همه ریشه در آیین و مذهب دارند؛ چنین است که برای مخاطب، این اشعار چون بیان اعتقادات و درونیات شاعر هستند و از دل برمی‌آیند، بسیار دلنشین می‌شود. نکته‌ای که در خوانش اشعار او باید در نظر گرفت این است که نباید در آثار مؤید دنبال فرم و اتفاقات زبانی متفاوت باشیم؛ بلکه می‌بایست از مضامین، عاطفه و احساس، طنین کلام، هم‌ذات‌پنداری و… در شعرهای او لذت برد.
 

منبع:تسنیم


کد مطلب: 657175

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657175/عیادت-تولیت-آستان-قدس-مداح-آیینی-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com