شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۴
با تائید حکم انفصال از خدمت

سیف دیگر نمی‌تواند مشاور روحانی باشد

پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 657141
براساس اطلاعات به دست آمده حکم انفصال از خدمت رییس کل سابق بانک مرکزی تایید شده است و به این ترتیب سیف نمی تواند حتی مشاور روحانی باشد.
سیف دیگر نمی‌تواند مشاور روحانی باشد
به گزارش جهان نيوز، ولی الله سیف ۳ مرداد ۹۷ و در بحبوحه «آشفتگی بازار ارز» از ریاست کل بانک مرکزی رفت.

اما این کنار رفتن به منزله پیاده شدن سیف از قطار کابینه دوازدهم نبود چرا که ۲۲ شهریور ۹۷ با حکمی از سوی رئیس دستگاه اجرایی کشور، به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب شد.

رئیس جمهور در حکم جدید سیف آورده است: جناب آقای دکتر ولی الله سیف، نظر به مراتب تعهد، توان علمی و سوابق مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب می‌شوید. امید است با توفیق الهی در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

***مشاوره غیرقانونی
بنابراین گزارش، حکم صادره دیوان محاسبات درباره «انفصال از خدمت سیف» مانع از پوشیدن ردای «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» است.

طبق اصل ۵۴ قانون اساسی، دیوان‏ محاسبات‏ کشور مستقیمآ زیر نظر مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ است. سازمان‏ و اداره‏ امور آن‏ در تهران‏ و مراکز استان‌ها به‏ موجب‏ قانون تعیین‏ خواهد شد.

همچنین طبق اصل ۵۵ این قانون، دیوان‏ محاسبات‏ به‏ کلیه‏ حسابهای‏ وزارتخانه‏ ها، مؤسسات‏، شرکتهای‏ دولتی‏ و سایر دستگاه‏ هایی‏ که‏ به‏ نحوی‏ از انحاء از بودجه‏ کل‏ کشور استفاده‏ می‏ کنند به‏ ترتیبی‏ که‏ قانون‏ مقرر می‏ دارد رسیدگی‏ یا حسابرسی‏ می‏ نماید که‏ هیچ‏ هزینه‏ ای‏ از اعتبارات‏ مصوب‏ تجاوز نکرده‏ و هر وجهی‏ در محل‏ خود به‏ مصرف‏ رسیده‏ باشد. دیوان‏ محاسبات‏، حساب‌ها و اسناد و مدارک‏ مربوطه‏ را برابر قانون‏ جمع آوری‏ و گزارش‏ تفریغ بودجه‏ هر سال‏ را به‏ انضمام‏ نظرات‏ خود به‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ تسلیم‏ می‏ نماید. این‏ گزارش‏ باید در دسترس‏ عموم‏ گذاشته‏ شود.

***حکم اولیه انفصال
رئیس دیوان محاسبات  مهر ماه سال جاری  اعلام کرد دادستان دیوان محاسبات کشور در بهمن سال ۹۶ تخلفات بانک مرکزی را محرز دید و بر انفصال رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی رأی داد.

اما ولی الله سیف نسبت به حکم دیوان محاسبات اعتراض می کند و این حکم در مرحله تجدید نظر دیوان محاسبات مجدد بررسی می شود.

***تائید حکم انفصال در مرحله تجدید نظر دیوان محاسبات
خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد، حکم «انفصال از خدمت ولی‌الله سیف» پس از بررسی در مرحله تجدید نظر، در تاریخ 97/8/29 مجددا تائید شده و سیف از خدمت منفصل می شود.

بنابراین گزارش با توجه به تایید حکم انفصال سیف در  مرحله تجدید نظر  او نمی‌تواند مشاور حسن روحانی در امور پولی و بانکی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باید محاکمه و پاسخگو باشد. نوسان ارز/موسسات مالی اعتباری / انتصاب ها ...
Iran, Islamic Republic of
دادگاه فراموش نشه باید مشخص بشه چه کسانی و به چه صورت این مملکت و مردم رو به فلاکت انداختند.
Iran, Islamic Republic of
ما سپرده گذاران موسسات مالی از جمله کاسپین هنوز سود و در مواردی اصل پول را دریافت نکردیم و خواستار اعاده حق و محاکمه و مجازات سیف هستیم....
Iran, Islamic Republic of
رفته پشت عبای روحانی حریم امن !! کسی جرات داره بهش دست بزنه !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خيلي از اين نورچشمي حمايت ميكنند...
Iran, Islamic Republic of
قوانين هم براي اين سلا طين اصلاح ميشوند
Iran, Islamic Republic of
چرا با وجود ايراد فراوان به قانون ايثار گران كه بعد از سي سال كه از جنگ گذشت و در مجلس تصويب شد كسي نيست كه احساس وظيفه بكنه و بگه كه قانون بايد اصلاح شود چرا كسي دردش نگرفت ولي بخاطر واگذاري پست ها در اختيار تعدادي معدود اونهم بعد از چهل سال همه بزرگان اعلام كردن كه اسلام با رفتن اينها بخطر ميافتند..!!!!
Iran, Islamic Republic of
دادش ايثار گر فقط بدرد زمان جنگ و ابزار تبليغي بعد از جنگ ميخورند و چراكه دلار فراوان ندارن بدن به بعضي!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان ، آماده ، آتش!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادیها هم آماده ، آتش!
Iran, Islamic Republic of
مملکت رو به فنا داد زندگی مردم رو بهم ریخت سرمایه کشور رو به باد داد فقط انفصال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
سیف سرنخه باید رفت تا به اصلیه رسید
United States
سیف باید ...حالا در انتظار اجرای حکم جرم نابخشودنی خسارت زیانباری که زده می بود. ...