کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت گروه آوارگان سوری از طرابلس لبنان

15 آذر 1397 ساعت 15:00

صدها آواره سوری با سازماندهی مدیریت کل امنیت عمومی لبنان و به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشتند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، امروز (پنجشنبه) بخش دیگری از آوارگان سوری از طرابلس واقع در شمال لبنان به کشور خود بازگشتند.بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، دهها اتوبوس وزارت حمل و نقل سوریه انتقال آوارگان از گذرگاه مرزی «العریضه» و انتقال آنها به داخل سوریه را با نظارت نیروهای امنیتی بر عهده داشتند و این، بزرگترین گروه از آوارگانی بود که با سازماندهی مدیریت کل امنیت عمومی لبنان داوطلبانه به کشور خود بازمی‌گردند.

در همین راستا «خطار ناصرالدین» رئیس بخش اطلاعات امنیت عمومی لبنان در شمال این کشور اعلام کرد مدیریت کل امنیت عمومی لبنان در راستای بازگشت امن و داوطلبانه سوری‌ها به کشورشان تلاش می‌کند و بر داوطلبانه بودن این موضوع تأکید دارد؛ گروه جدید آوارگان سوری که از طریق گذرگاه «العریضه» منتقل شدند 600 نفر بودند.

در ادامه این گزارش آمده است اتوبوس‌های حامل آوارگان به گذرگاه‌های «الدبوسیه، جدیده یابوس و الزمرانی» در حومه دمشق رسیدند تا پس از آن به شهرها و روستاهای خود منتقل شوند.

تعداد آوارگان سوری در لبنان بیش از یک میلیون نفر انجام می‌شود و روند انتقال داوطلبانه آنها به کشورشان به صورت هفتگی ادامه دارد. 


کد مطلب: 657132

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657132/بازگشت-گروه-آوارگان-سوری-طرابلس-لبنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com