جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۱۴
زیباکلام:

از ائتلاف با روحانی یک لگد محکم خوردیم/ اصولگرایان به راحتی پیروز مجلس و ریاست جمهوری آینده هستند/ اصلاح طلبان به شرط معجزه رای می‌آورند/ به احترام احمدی نژاد کلاه از سر بر می‌دارم

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 657120
اصولگرایان در انتخابات سال آینده مجلس را خیلی راحت به دست خواهند آورد؛ یعنی فکر نمی‌کنند که از حالا تا بهمن یا اسفند 98 اتفاق خاصی بیفتد.
از ائتلاف با روحانی یک لگد محکم خوردیم/ اصولگرایان به راحتی پیروز مجلس و ریاست جمهوری آینده هستند/ به احترام احمدی نژاد کلاه از سر بر می‌دارم
گروه سیاسی جهان نيوز: صادق زیباکلام، تئوریسین جریان اصلاحات در گفتگو با روزنامه شرق پیش بینی خود را از انتخابات مجلس در اسفندماه سال آینده و ریاست جمهوری 1400 اینگونه بیان کرده است: «اصولگرایان مجلس یازدهم را خواهند برد و یکی، دو سال بعد هم در انتخابات 1400 قطعا اصولگرایان پیروز خواهند شد؛ یعنی آن 16، 17 میلیون رأی آقای رئیسی سرجایش هست، به‌علاوه یک چندمیلیونی هم ریزش از سوی این 24 میلیون که می‌رود به سبد آقای رئیسی یا هرکس دیگری که از اصولگرایان بیاید نامزد شود...اگر معجزه ای رخ ندهد»

قسمت های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*به نظر من، انگیزه‌ اصلی استیضاح‌کننده‌‌های ظریف سهم‌خواهی برخی از نمایندگان مجلس از قوه‌ مجریه است و از این بابت من همیشه به احترام آقای احمدی‌نژاد کلاه از سر برمی‌دارم؛ به این دلیل که وای به حال وزیر و مسئول دولت احمدی‌نژاد که اگر احمدی‌نژاد می‌فهمید امتیازی به مجلس یا به یکی از نمایندگان داده‌اند. فلان فرماندار که عوض شده، فلان مدیرکل که تغییر کرده، فلان معاون استاندار که منصوب شده، وای به حال آن وزیر اگر احمدی‌نژاد می‌فهمید که به‌واسطه باج‌دادن به نمایندگان مجلس بوده و خیلی جلوی این کار را گرفته بود. 
 
*متأسفانه و متأسفانه و باز هم متأسفانه دولت آقای روحانی درست نقطه‌ مقابل احمدی‌نژاد بوده و برخی از نمایندگان مجلس هستند که انواع و اقسام خواسته‌هاي خود را به وزرا دیکته می‌کنند. اوج این را شما در جریان استیضاح آقای ربیعی دیدید.
 
*یکی از اقتصاددانان ما چندی ‌پیش گفت در یک سال گذشته از اواخر 96 تا اوایل آذرماه نزدیک به 30 میلیارد دلار ارز از کشور توسط بخش خصوصی خارج شده است. خیلی از افراد پول‌های خود را در گرجستان و کشورهای دیگر بردند و خانه خریدند یا سرمایه‌گذاری کردند؛ اگر بنده هم پول داشتم چنین اقدامی انجام می‌دادم؛ به دلیل اینکه ارزش ریال پایین می‌آید.
 
*جریان تندرو به‌هیچ‌وجه استقبالی از اتحاد استراتژیکی که بین روحانی و آقای لاریجانی به‌ وجود آمده، نمي‌كنند و از این ماجرا ناراحت هستند و حتی احساس بدی نیز دارند؛ به دلیل اینکه باعث شده جریان معتدل و میانه‌رو وزنش خیلی سنگین‌تر شود و این به‌هیچ‌وجه باب طبع تندروها نیست. آنها ترجیح می‌دهند خط لاریجانی از خط روحانی جدا باشد که بتوانند این دو را راحت‌تر بزنند. 

*اگر بروید در سطح جامعه و یک نظرسنجی انجام دهید که اصلاح‌طلبی چیست و به چه كسي اصلاح‌طلب می‌گویند، خیلی‌ها نمی‌دانند یا جواب‌های متفاوتی می‌دهند؛ به این دلیل که رهبران اصلاحات نتوانسته‌اند بگویند که ما چه می‌خواهیم، ما به دنبال چه هستیم. ببینید کلمات و عبارات قشنگ را اصولگرایان می‌گویند؛ قانون، حاکمیت قانون، قانون‌گرایی، انتخاب مردم، خداوند انسان را آزاد آفریده، منافع ملی، احترام به اقوام و ملت دیگر، حقوق اقلیت‌ها باید تأمین شود، جایگاه زنان باید در جامعه مشخص شود؛ این حرف‌های اصولگرایان است. 
 
 *من معتقد هستم مشکل از جایی شروع شد که اصلاح‌طلبان در برابر اصلی‌ترین و جدی‌ترین مطالبه سیاسی و اجتماعی‌مان چشم خود را بستند یا ندیدند یا ترسیدند. من معتقد هستم اصلی‌ترین، مهم‌ترین، جدی‌ترین، عاجل‌ترین، فوری و فوتی‌ترین خواسته جامعه امروز ایران دموکراسی و آزادی است.
 
* نه آقای روحانی، نه دولت دوازدهم و نه جریان اصلاح‌طلب، این سه نتوانسته‌اند در قبال حوادث یا ناآرامی‌های دی 96 یک موضع مشخصی را اتخاذ کنند. من معتقد هستم اصلاح‌طلبان درباره دی 96 سکوت کردند. برای اینکه چه بگویند؟ اگر آن را تأیید بکنند، شعارهایی که علیه اصلاح‌طلبان دادند، با آنها چه خاکی بر سرمان کنیم. آن شعارهایی که علیه آقای خاتمی دادند، علیه آقای روحانی دادند، با آنها چه کنیم؛ بنابراین مشخص است که اصلاح‌طلبان نمی‌دانند چه کار بکنند. نمی‌دانند تأیید کنند یا تکذیب یا حتی محکوم کنند. 
 
*دولت هم سکوت کرده و نگاهش به آقای روحانی است؛ اما فقط آن تکه‌ای از این اغتشاشات که جرقه اولیه‌اش برمی‌گردد به مشهد. آقای روحانی آن تکه را گرفته و محکم نگه داشته است. درحالی‌که نمی‌خواهد قبول کند که درست است که برخی بانی شدند و جرقه را زدند؛ اما عزیز من وقتی رسید به پل‌دختر، وقتی رسید به الیگودرز، وقتی رسید به رشت و کرمانشاه و... دیگر آقای ایکس و وای و اینها نبودند.
 
*رهبران اصلاح‌طلبان کم‌وبیش همان‌هایی هستند که 76 هم بودند. نیروی جوان، افکار و عقاید جوان وارد جریان اصلاح‌طلبی نشده است.

*مشکل دیگری که اصلاح‌طلبان با آن درگیر هستند، آن لگد محکمی بوده که در نتیجه ائتلاف با روحانی در 29 اردیبهشت 96 خوردند. برای اینکه اصلاح‌طلبان چه بخواهند، چه نخواهند، مردم آنها را مقصر می‌دانند که آنها را پای صندوق رأی کشاندند. برای اینکه گفتید بیایید به روحانی رأی بدهید... بلد نیستند با مردم خوب صحبت کنند و اشتباهی را که در قبال روحانی کردند، اعتراف کنند...فرق اساسی که من با لیلاز و... دارم، این است که فرار نمی‌کنم از کاری که کردم. 

*اصولگرایان در انتخابات سال آینده 98 مجلس را خیلی راحت به دست خواهند آورد؛ یعنی فکر نمی‌کنند که از حالا تا بهمن یا اسفند 98 اتفاق خاصی بیفتد. همین روند خواهد بود. ‌ای‌بسا یک مقداری هم بدتر می‌شود. بنابراین به نظر من، مجلس یازدهم را خواهند برد و یکی، دو سال بعد هم در انتخابات 1400 قطعا اصولگرایان پیروز خواهند شد؛ یعنی آن 16، 17 میلیون رأی آقای رئیسی سرجایش هست، به‌علاوه یک چندمیلیونی هم ریزش از سوی این 24 میلیون که می‌رود به سبد آقای رئیسی یا هرکس دیگری که از اصولگرایان بیاید نامزد شود. ما شانسی نداریم؛ چه در انتخابات 98 برای مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400. مگر این وسط یک معجزه اتفاق بیفتد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابا عجب تفکری داره این آدم در سر چهار راه ایستاده و بدون مقصد در اتوبوسی که بیاد سواره می شه جهت و مقصد مهم نیست!!!
ناظر
United States
اصولگرایان بایدخیلی مراقب باشند تا در دام تحلیلهای اینچنینی نیفتند و موقعی چشم باز کنن که کار از کار گذشته باشد
نادری
United States
بدون هیچ شکی سی بر صفر دیگری تکرار خواهد
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
هادی جون خود زیباکلام گفته این بار سی بر صفر برعکس تکرار خواهد شد و اصلاح طلبان بازنده می شوند.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
یعنی حرفای زیباکلامو باور کردی؟ بدون شک مغروق خوش باوری خودتونین
ناصر
Iran, Islamic Republic of
برادر استخری مغروق افکار خویش
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آره قطعا.منتها سی بر صفر به نفع اصولگرایان
سید
Iran, Islamic Republic of
سی بر صفر بعدی بسیار دردناکتر است برای برادران چون دیگر نمیتوانند بلند شوند
وزنا
Iran, Islamic Republic of
البته این دفعه از این طرف
مظفر
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه لالایی زیبا خوابت کرده برادر
Iran, Islamic Republic of
...
یاوری
Iran, Islamic Republic of
لالایی زیبا برای خواب کردن برادران
سرور
Iran, Islamic Republic of
برادر هادی اتفاقا شما الان در خواب خوش به سر می برید اما چه عجب که اصلاح طلبان با لگد روحانی بیدار نشدند اما دفعه بعد با سیلی ملت بیدار می شوند.فعلا راحت باشید.
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
کلام زیبا و خوش باوری برادران ساده دل
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
مخالفان اصلاحات هم یکدست نیستن ولی اصلاحات یکدست و با یک لیست به میدان خواهد آمد و همین امر پیروزی اصلاحات را تضمین میکند
Iran, Islamic Republic of
خابای خوب ببینی
نه اصولی و نه اصلاحی
Iran, Islamic Republic of
ما نباید در دعوای جناحی بیوفتیم و در پازل قدرت طلبی آنها شرکت کنیم که در وسط این دعواها تنها مردم هستند که له می شوند و متضرر؛ بلکه باید به کسانی رای دهیم که اولا وصل به مراکز قدرت و ثروت و زر و زور و تزویر نباشن دو مستقل و ازاده باشند و دوما تفکر انقلابی و جهادی داشته باشند...
Iran, Islamic Republic of
تا دقیقه نود هیچ جیز مشخص نیست
Iran, Islamic Republic of
روحانی نتیجه دقیقه نودی بود. مردم از هم اکنون تصمیم بگیرید
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام واقعیت رو گفته و برای اولین بار با صحبت های ایشان موافقم .
Iran, Islamic Republic of
حتی ساعتهای خراب هم در روز دو بار زمان را دقیق می گویند
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
ایشون گفته اگر من هم پول داشتم می رفتم خارج از کشور خانه می خریدم
اِ صاق جون پس پنج شش میلیارد پول زلزله زده ها را چه کردی
🤣🤣🤣🤣
United States
اون که پول زلزله زده ها را چه کرد به تو ربطی نداره . سعی کنید یاد بگیرید چیزی که به شما ربط نداره دخالت نکنید . مردم دوست داشتن بهش دادن و مختار هست در خرجش . از جیب ملت و نفت و شهرداری و ...... که نبرده . کی شما 2 میلیون نفر زندانبان می خواهید یاد بگیرید که در کار مردم دخالت نکنید !!!!
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
داداش یک سوال کردم
چرا اینقدر از یه سوال کوچک می سوزین
به قول معروف آب رو بریز همونجا که می سوزه تا خنک بشه!!!!
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
به نام زلزله زده ها به کام غرب زده ها!!!!!!
زیباکلام خوش فکر
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام خوش فکر و برادران خوش باور قطعا سی برصفر تکرار خواهد شد
مهران
Iran, Islamic Republic of
همه به صلابت احترام می گذارند دکتر احمدی نژاد مرد مقتدری بود که دوست و دشمن به او احترام می گذارند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
الانه که برادر سیصفر پیداش بشه.حالا به اسم هادی یا هر کی!
هرچند آرزو بر کودکان حرج نیست.
قدمعلی
Iran, Islamic Republic of
سی بر صفریک واقعیت انکار ناپذیره که سالهاست در حال تکرار شدن و بازهم تکرار خواهد شد
سرور
Iran, Islamic Republic of
بله برادر هادی تکرار می شود البته نه آنطور که شما می خواهید.
سید صادق
Iran, Islamic Republic of
نه برادر سرور بازم دارین میرین سمت شکست دیگه با این خوش باوری تون
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الحمد ا.... همه سرکارند و جهان هم می خنده!!!!!!!!!!!!!همین
Iran, Islamic Republic of
هادی با اسامی مستعار قدمعلی ، مهدی و ....
سروش
Iran, Islamic Republic of
دلم تنگ شده ماشاله چه نظریه پردازی هایی می کرد در مورد بن سلمان که خود امریکایی ها درک نکردند، راستی جناب دکتر می شود باز هم درمورد دمکراسی انتخابات ازاد در افغانستان برای مان نظریه پردازی کنید؟ آخرین سوال چیکاری کردی که شدی استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران؟
United Kingdom
معجزه شما حضرات کدخداست
ببینیم افلیج برجام رو براتون شفا میده؟!
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام چون همیشه می گفت جریان انقلابی 4 میلیون بیشتر رای ندارند از الان براي به فراموش سپاري این حرف خودش و عدم ابروریزی از شکست احتمالی این حرف ها را می زند.
Iran, Islamic Republic of
البته جریان انقلابی 30 میلیون رای داره ، این افراطیون ودلواپسهای واپسگرا هستند که 4 میلیون رای بیشتر ندارند
Iran, Islamic Republic of
الان گفتی اونایی که دلواپس برجام و اف ای تی اف بودن افراطی هستن ?!!!قطعا یکی مثل شما با نقاب انقلابی تاثیرات مخرب تری بر جریان اصیل انقلابی داره ، تا اونی که رسما به تعارض با انقلاب اسلامی معروفه
رضایی
Iran, Islamic Republic of
با این خوشباوری برادران قطعا سی بر صفر دوباره تکرار خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
مردم فقط احمدی نژاد را میرخواهند. محبوبیت در حد ۸۰ درصد
حمید
Iran, Islamic Republic of
جناب زیباکلام، لطفاً شانتاژ ایده ی تقابل صرفاً بین دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب رو ببرید در خونه تون انجام بدید. دیگه الان همه ی مردم به این سطح از بلوغ سیاسی رسیدند که اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی و احمدی نژادی و تَکراری، تو این مملکت به درد نمیخوره...!!!
سرور
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد چپ و راست نیست.مردم برای وی ملاکند.برای همین حتی برای زیباکلام قابل احترام شد.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
وای بر آنروز که همه را با یک چوب برانیم و جنس احمدی نژاد مستقل و انقلابی را نیز از جنس کمپانی هایی چون اصولی و اصلاحی و اعتدالی و ... بدانیم......
حمید
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم متأسفانه غیرانقلابی بودنش رو خیلی خوب ثابت کرد که چطور با تحصن هاش و قانون شکنی هاش، آب به آسیاب دشمن میریخت و از اخلالگران اقتصادی و امنیتی حمایت میکرد.
باهتوهم؟!
Iran, Islamic Republic of
...
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست اصلاح طلبان باید پاسخگوی فاجعه اقتصادی بوجود آمده باشند.
افتخار
Australia
تخصص این آقا حرف زدن است و بس عملی در آن نیست
United States
استاد! تیم شما چهل ساله که لگد پرانده به تمام حیثیت،توانایی اقتصادی و اجتماعی مملکت....
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط درود بر احمدی نژاد ظلم ستیز
شهید حججی
Germany
البته کسی که در مقابل ولی فقیه قد علم کند و به حرف نائب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اهمیت ندهد، سزاوار درود و سرسلامتی نیست...
Iran, Islamic Republic of
تو به چه حقی زیر پرچم کشور بیگانه اسم خودت رو گذاشتی شهید حججی. انقلاب از دست شما و افکار شما عاصی شده.
Iran, Islamic Republic of
شما لطف کن نظر خودتو با اسم شریف شهید حججی منتشر نکن
تو کجا و او کجا
بدون سانسور
Iran, Islamic Republic of
آدم خوب!!!
آخه شما چرا هر حرف و کینه ورزی چپ و راست را علیه یک فرد مستقل و ازاده و خدتمگذار که منافع همه را به خطر انداخته به همین راحتی باور می کنی؟!!!...
Iran, Islamic Republic of
چه دیر فهمیدی. تهمتهایی که به دروغ، اصلاح طلبان و روحانی به آقایان احمدی نژاد، رییسی، و قالیباف زدند در کمتر از یکسال گریبان آنها را گرفت و در تورم و رکود و کاهش ارزش پول ملی و ناامیدی مردم رکورد تاریخی زد.
Iran, Islamic Republic of
البته جناب رییسی این را گفتند که خدا یقه شما را خواهد گرفت.
امید مدبر
Iran, Islamic Republic of
با سلان و درود
جناب زیبا کلام عزیز از اینکه بدون تعصبات حزبی اتفاقات رو تحلیل میکنید به احترام شما کلاه از سرم بر میدارم
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
چشم بسته غیب گفتی ...
Iran, Islamic Republic of
تو یکی هم نونت تو این دعواهاست....
United Arab Emirates
هه هه اینم از پیش بینی نظریه پردازتون . حالا هی بگید تَکرار سی برصفر
دوباره شکست سی بر صفر تکرار میشه مثل روز روشنه
Iran, Islamic Republic of
وقتی به راحتی از حرفای زیباکلام گول میخورین معلومه دوباره شکست سی بر صفر تکرار میشه مثل روز روشنه
Iran, Islamic Republic of
نه آقای زیباکلام برنده انتخابات بعدی نیروهای انقلابی و جوان هستند نه اصلاح طلب و اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله. خدا از دهنت بشنوه. به خدا دیگه خسته شدیم از این آدمهای درب و داغون. یک آدم انقلابی واقعی میخوایم
Iran, Islamic Republic of
انقلابی و جهادی مثل قالیباف
Iran, Islamic Republic of
و مثل دکتر احمدی نژاد عزیز
France
هههه احمدی نژاد و قالیباف!!!! دو انقلابی عزیز!!! حتی یک شب هم نمیتونن تا صبح توی یه ساختمون باهم سرکنن. بزودی معلوم میشه آقای انقلابی عزیز قالیباف چی از شهر تهران باقی گذاشته
Iran, Islamic Republic of
احسنت...
به امید بصیرت مردم و با توکل بر خدا و یاری ائمه معصومین انشالله...
Iran, Islamic Republic of
اقای زیبا کلام شما سازنده افکار عمومی نیستید بلکه افکار عمومی ساخته خودتان شما( یا همان فضای مجازی شما )را کنترل می کند و این باد به هر طرف بوزد شما همان طرف ایستاده اید هیچ حرکتی نمی کنید بلکه فقط روی خود را بر
می گردانید .
ملا نضرالدین به شوخی به مردم گفت ؛آنجا حلیم می دهند و مردم شتابان برای دریافت حلیم می رفتند کم کم خودش باورش شد و به همان سمت دوید
Germany
دمت گرم
Germany
عجب!!!!!!!!!!!!
روشنفکری که از روی پرچم اسرائیل جفت پا میپره...
واقعاً پول نداره اونور آب بپره؟؟؟؟
اووخی.... حیوونکی....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم چرا ایشان و همفکرانشان همیشه به بردن و باختن در انتخابات فکر می کنند؟ یک بار هم نشد که صرفا برای رضایت خدا و خلق کاری انجام دهند و کاری به انتخابات نداشته باشند
Iran, Islamic Republic of
... که رضایت خدا در خدمت به خلق است
Iran, Islamic Republic of
و برادرانی که فقط به خدمت فکر میکنن
Iran, Islamic Republic of
در کار حزبی، رضایت خدا و رضایت خلق خدا و خدمتگذاری معنی ندارد و شیفتگان قدرت هستند و تشنگان ثروت...
United States
منظورش از دموکراسی همین چیزی هست که در حال حاضر دارند بخورد مردم فرانسه میدهند. ایکاش اونجا بود و یکی دو لگد هم از طرف پلیس مروجین دموکراسی توی دهنش میخورد که دیگه نتونه دهن گشادش را باز کنه و دم از دموکراسی بزنه. تاسف بر کسانی که عقلشان را دست این شیرین عقل دادهاند.
Iran, Islamic Republic of
اوف که گفتی حال کردم
محمد
Iran, Islamic Republic of
عزیزدلم لازم نیست کلاه از سرخودت برداریدلطف کنیدکلاهی را که سر مردم گذاشتید بردارید
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان + اصلاح طلبان + اعتدالگریان + ...
United Kingdom
لالای برای خواب کردن اصول گرایان
Iran, Islamic Republic of
هر چی فکر می کنم نمیتونم دلیل برای ارزش قائل بودن برای حرفای این آقا پیدا کنم!!!
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
ملت نباید به اصلاح طلب و اصولگرا اعتماد کنند و جز افراددلسوز و مستقل نظیر احمدی نژاد را انتخاب کنند
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زیباکلام. شما مثلا یک متفکر هستید که کتاب «ما چگونه ما شدیم را نوشتید»؛ توقع هست که وقتی حرف میزنید عمیق تر از تحلیل های آبکی سیاسیون باشد. شما با ائتلاف با روحانی لگد نخوردید. شما از اون زمانی که هژمونی آمریکا شما را ترساند و شما هم عاشق غرب شدید و خودباخته، لگد خوردید. اما قطعاً ابتدا ایمانتان تضعیف شد تا به این ورطه بفتید و از شیطان لگد بخورید. هنوز لگد پوتین های آمریکایی پیشکشتان.
زود باور نباشین
Iran, Islamic Republic of
واقعا ازتون توقع نیست خام حرفای زیبای زیبا کلام بشین ایشان با زیرکی کامل حرف میزنه زود باور نباشین
Iran, Islamic Republic of
جنب زیبا کلام آزادی و دموکراسی خواهی شماره رو هم در دوره اصلاحات و هم در سال 88 دیدیم باطنش فقط استبداد و قدرت طلبی بود
البته خب اگر آزادی بود شما اینقدر راحت هر چی میخواستین نمی گفتین؟؟؟
حجت رشید
Iran, Islamic Republic of
با خوش باوری برادر قطعا و بلاشک سی بر صفر مجددا تکرار خواهد شد
Romania
احمدی هسته ای!!! بگیر بخواب خسته ای!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان چه ربطی به زیباکلام و صحبت هاش داشت؟!!!
...
Iran, Islamic Republic of
شما توقع داری عزیزان قائل به ربط باشند؟!
fajr47
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این زیبا کلام بگه مگه اصلاح طلبا کاری انجام دادن که دوباره منتظر موفقیت انها باشیم همان بهتر که برن کنار تنها کاری که کردن این بود که خوردن و بردن ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
معجزه به دست حضرت عزراییل رقم خواهد خورد ... دیگه کسی تکرار نخواهد کرد
مش مظفر
Iran, Islamic Republic of
حتما برادر با عزلئیل هم ارتباط دارن؟ عجایب قومی هستین شماها
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
حقانیت احمدی نژاد فارغ از دید خواص بی خاصیت، اما از دید پابرهنگان و مستضعفان و توده های مردم، سال هاست که بر همگان ثابت شده و ایشان نیازی به تعریف و تمجید امثال شما تحلیلگران آبکی و کف های روی آب ندارد...
و جریان احمدی نژاد چون رودی زلال و خروشان جاری و جاری تر از هر زمان دیری ست...
و خداوند مدافع همه ی کسانی ست که به واقع ایمان آوردند و به خلق خدا خدمت کردند...
احمد
Iran, Islamic Republic of
لگدو نمی دونم ولی سه میلیارد وچهارصد میلیون ونگفتی چی شد؟
محمد
United States
مگه شما سه هزار میلیاردو گفتی
سلام
Iran, Islamic Republic of
شما پاسخ پولی که برای بازسازی ....
علیک
Iran, Islamic Republic of
شما هم جواب سه هزار میلیاردو بده
سلام مجدد
Iran, Islamic Republic of
شما ۸هزارمیلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان رو جواب بده. پولی که الان تواقتصاد گم شده.
Germany
اول شما سه هزارو بگو چون زودتر بود
Iran, Islamic Republic of
به احترام احمدی نژادی کلاه از سر بر میدارم
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام این درد شما مال فقدان بزرگتو(غریق استخر)هستش.درضمن افساد طلبا هم در کارای دولت شریکن.
Germany
دوباره خواب دیدی که برادر
Iran, Islamic Republic of
نا اميد شدند
عباس
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان پیروز هیچ میدانی نخواهند بود تا با احمدی نژآد ائتلاف نکنند و رهبری او را نپذیرند
دیر میگیرد ...اما هزینه اش مخربه
Bulgaria
بصیرت یعنی اینکه دلواپسان میگفتند این روحانی اینکاره نیست.... اما بعضی همیشه اندکی پس از بلند شدن هواپیما میرسند........
Iran, Islamic Republic of
اینا رو ول کن بابا ......پولای کرمونشاییا چی طو شد....ولوشد....چلو شد....
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
شماچوب حرفای دروغ وجوسازیهای خودتون روخوردید واین هم معجزه خون شهدابود ...
Iran, Islamic Republic of
نوش جونت اطلاح ....
Iran, Islamic Republic of
صبح بخیر آقای تئورسین بیدار شدی باز خودت را بزن خواب
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام البته تا 1400 ممکنه معجزه ای اتفاق بیفته ولی آن معح ه به نفع اصلاح طلبان افساد طلب نیست و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون.
معرفت
Iran, Islamic Republic of
......