کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عوامل پیشبرد یک زندگی موفق کدامند؟

15 آذر 1397 ساعت 12:16

مدرس انجمن ازدواج و خانواده کشور گفت: داشتن امکانات، دوست داشتن و اطلاعات نسبت به تربیت فرزند کاری می‌کند که زوج‌ها زندگی موفقی را به پیش ببرند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، «حسن رحمانی‌شمس» در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مسئولان مراکز مشاوره رفسنجان و شماری از روانشناسان اظهار کرد: کارگاهی که در رفسنجان برگزار کردیم سه روزه و 30 ساعت بوده و در رابطه با زوج درمانی بود و مباحثی که در آن مطرح شد تجزیه و تحلیل روابط زن و شوهر است.

وی افزود: بحث انتخاب همسر، روابط میان زن و شوهر و این‌که چگونه به کشمکش ممکن است منجر شود و این‌که چگونه می‌توان زندگی‌های آشفته را نجات داد از جمله موضوعات مطرح در این کارگاه‌ها بود.

عضو هیئت امنا و مسئول کمیته تألیف و ترجمه انجمن ازدواج کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم از بُعد روانشناختی صحبت کنیم خانواده‌ها باید یک استانداردی را داشته باشند مثلاً خانواده‌ای که می‌خواهد رشد کرده و موفق باشد باید امکانات مالی با توجه به شرایط زمان را داشته باشد.

رحمانی شمس ادامه داد: در کنار آن زن و شوهر باید همدیگر را دوست داشته باشند و نکته کلیدی و عامل سوم عنصر اطلاعات را در زندگی خود جاری کنند.

وی توضیح داد: فرد باید بداند چگونه زندگی زناشویی را به پیش ببرد و درک درستی از روابط زناشویی داشته باشد و تجزیه و تحلیل درستی از تعارض‌ها و عشق و انتخاب داشته باشد.

مدرس انجمن ازدواج و خانواده کشور خاطرنشان کرد: در عین حال وقتی ازدواج می‌کنیم خواه ناخواه می‌خواهیم صاحب فرزند شویم که داشتن اطلاعات درباره تربیت فرزند خیلی مهم است چون اگر زن و شوهر با هم روابط خوبی داشته باشند اما ندانند چگونه فرزندشان را تربیت کنند این فرزند می‌تواند زندگی را مختل و بهم بریزد.

رحمانی‌شمس یادآور شد: داشتن امکانات، دوست داشتن و اطلاعات نسبت به تربیت فرزند کاری می‌کند که زوج‌ها زندگی موفقی را به پیش ببرند.
 


کد مطلب: 657092

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657092/عوامل-پیشبرد-یک-زندگی-موفق-کدامند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com