کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمران خان:

پاکستان متعهد به همکاری برای صلح افغانستان است

15 آذر 1397 ساعت 11:50

نخست وزیر پاکستان در دیدار با نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: اسلام‌آباد متعهد به همکاری برای رسیدن به راه‌حل سیاسی برای صلح در افغانستان است.


به گزارش جهان نیوز«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در دیدار با «زلمی‌خلیل‌زاد» نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: مصمم به همکاری برای پیشبرد مذاکرات صلح هستیم. وی افزود: پاکستان متعهد به همکاری برای رسیدن به راه‌حل سیاسی برای صلح در افغانستان است.

خان در این دیدار با استقبال از نامه «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اطمینان داد که پاکستان از هر اقدامی که منجر به صلح در منطقه شود حمایت می‌کند.
خلیل‌زاد نیز در این دیدار بر همکاری آمریکا با پاکستان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان تأکید کرد.

وی افزود: واشنگتن آماده هر نوع همکاری با اسلام‌آباد برای پیشبرد اهداف صلح در منطقه است.پیش از آن «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با زلمی خلیل زاد اطمینان داده بود،کشورش برای پیشبرد مذاکرات صلح همکاری می‌کند.

زلمی خلیل زاد بعد از انتخاب شدن به عنوان نماینده وزارت خارجه آمریکا در صلح افغانستان برای دومین بار است که به پاکستان سفر می‌کند.خلیل زاد تلاش خواهد کرد اعتماد مقامات سیاسی و نظامی پاکستان را برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره جلب کند.

نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور افغانستان از 2 تا 20 دسامبر سفر دوره‌ای به کشورهای مختلف از جمله ازبکستان،ترکمنستان، روسیه،بلژیک، امارات متحده عربی، قطر، پاکستان و افغانستان دارد.

منبع:فارس


کد مطلب: 657083

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/657083/پاکستان-متعهد-همکاری-صلح-افغانستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com