پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در رساله طب الرضا آمده است

مضرات مصرف زیاد نمک در کلام امام رضا(ع)

پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 656996
حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به مضرات خوردن غذای پرنمک و فواید ویتامین آ پرداخته اند.
مضرات مصرف زیاد نمک در کلام امام رضا(ع)
به گزارش جهان نيوز، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: خوردن غذاهایپرنمک برای بدن مضر است.

خوردن غذاهای پرنمک بعد از فصد و حجامت عارضه بهق (نوعی لکه که برروی پوست بدن پیدا می‌شود ( و جرب (نوعی بیماری پوستی واگیردار که باعث سوزش و خارش پوست بدن می شود) را به وجود می آورد.بهق شباهت زیادی به برص دارد و لکه های سیاهی روی پوست ایجاد می کند.

حجامت و فصد، خون را رقیق می کند، و نمک، بیشتر انواع ویتامین ها را به خصوص اکثر گروه "ب" را رسوب می دهد، رسوبات خون کبد را فرسوده و تنبل می کند، کبد تنبل بیماری های پوستی را به وجود می آورد، بنابر این افرادی که خون می گیرند و یا بر اثر بعضی بیماری ها دچار غلظت خون شده اند، باید تا جایی که ممکن است از خوردن نمک و غذاهای پرنمک پرهیز کنند و در مقابل علاوه بر آن که از مواد نشاسته ای، قند و مواد سفیده ای زیاد مصرف کنند از مصرف ویتامین "آ" به اندازه کافی غافل نشوند.

ویتامین " آ " کبد را تقویت می کند، عمل غده های داخلی را تسهیل می نماید و مقاومت مخاط و پوست را در مقابل بیماری های پوستی زیاد می کند.ویتامین " آ " را در میوه ها خصوصا پوست آن ها، چربی های حیوانی، ماهی ها مخصوصا کبد آن به مقدار زیاد و کافی می توان پیدا کرد.

منبع: قدس آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *