کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار نظامی روسیه به قبرس

15 آذر 1397 ساعت 0:22

وزارت خارجه روسیه چهارشنبه شب به قبرس هشدار داد مشارکت با طرح‌های آمریکا و ناتو علیه روسیه عواقب خطرناکی دارد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت خارجه روسیه چهارشنبه شب به قبرس هشدار داد به آمریکا اجازه تقویت حضور نظامی و استقرار ادوات نظامی در این کشور جزیره‌ای را ندهد. 

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو در صورتی که قبرس اجازه استقرار تشکیلات نظامی آمریکا را بدهد اقدامات مناسبی در این مورد اتخاذ خواهد کرد. 

زاخارووا به نقل از منابع اطلاعاتی مختلف گفت که  واشنگتن در حال انجام اقداماتی برای اطمینان یافتن از امکان تقویت حضور نظامی خود در قبرس است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: «هدف از چنین اقداماتی مقابله با نفوذ رو به رشد روسیه در منطقه پس از عملیات موفقیت آمیز نیروی هوا و فضای روسیه در سوریه است.»

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «نظامی کردن بیشتر این جزیره (قبرس) و مشارکت در اجرای طرح‌های آمریکا و ناتو ناگزیر عواقب خطرناک و بی‌ثبات کننده‌ای برای قبرس دارد .»

 زاخارووا در خاتمه گفت: «مسکو نمی‌تواند زمینه ضد روس این طرح‌ها را در نظر نگیرد. در صورت اجرای این طرح‌ها باید واکنش‌هایی را انجام دهیم .»

در حالی که قبرس منکر وجود هرگونه پایگاه نظامی مخفی آمریکا در این کشور است، اما برخی منابع خبری آمریکایی پیشتر اعلام کردند که وزارت خارجه آمریکا در چهار سال گذشته مبلغ 70 میلیون دلار برای ایجاد پایگاهی در قبرس هزینه کرده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 656985

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656985/هشدار-نظامی-روسیه-قبرس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com