سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ساحل غربی یمن، «باتلاق متجاوزان ائتلاف سعودی»

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 656949
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش عناصر ائتلاف متجاوز به ساحل غربی را ناکام گذاشتند.
ساحل غربی یمن، «باتلاق متجاوزان ائتلاف سعودی»
به گزارش جهان نيوز، یک وبگاه یمنی امروز چهارشنبه گزارش کرد که «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (چهارشنبه) تلاش تعدادی از متجاوزان ائتلاف سعودی برای نفود به حیس در ساحل غربی را ناکام گذاشتند که طی آن سه تن از شبه‌نظامیان ائتلاف کشته شدند».

بر اساس گزارش وبگاه «النجم الثاقب»، تعدادی از شبه‌نظامیان ائتلاف هم طی این تلاش ناکام زخمی شدند و مابقی پا به فرار گذاشتند.

در ادامه این گزارش آمده  سه تن از عناصر متجاوز هم در استان «البیضاء» بر اثر انفجار یک بمب کشته شدند.

سه‌‌شنبه شب (دیشب) نیز یگان‌هایی از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سه‌شنبه شب (دیشب) عملیات‌هایی در ساحل غربی انجام دادند که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مزدوران ائتلاف عربی شد.

بر اساس این گزارش، واحد توپخانه‌ای ارتش یمن تجمع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در غرب «الجبلیه» در «التحیتا» واقع در ساحل غربی یمن را هدف قرار داد و خسارت‌های جانی و مالی به آنها وارد کرد.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *