کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برف و باران از فردا مهمان کشور می شود

14 آذر 1397 ساعت 16:19

از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت جمعه در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب کشور و ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده سکون نسبی هوا سبب ماندگاری آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

از بعدازظهر پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی در شهرهای تهران، اراک و اصفهان از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی بخش‌هایی از جنوب غرب کشور تحت تأثیر بارش قرار می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه علاوه بر تقویت ناپایداری و تشدید بارش‌ها در مناطق ذکر شده، دامنه‌ فعالیت‌های این سامانه بارشی همه نیمه غربی کشور از جمله مناطق جنوبی، غرب سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان را دربر می‌گیرد و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد و رگبار و رعدوبرق در مناطق جنوبی می‌شود.

روز پنجشنبه در استانهای بوشهر، خوزستان،  ایلام، چهارمحال و بختیاری،  لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و  رعدوبرق پیش بینی می‌شود، بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها، افزایش حجم آب رودخانه‌ها  یا سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

سامانه بارشی مذکور روز جمعه با عبور از نیمه غربی کشور، سواحل خزر، بخش‌های مرکزی، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد، هرچند از بعدازظهر جمعه با ورود موجی در استان‌های غرب و شمال غرب کشور شاهد  افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود.

از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت جمعه در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب کشور و از پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

 از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان‌، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی  انجام شود.

در این مدت احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیرهای تردد در مناطق مستعد نامبرده وجود دارد‌‌، به همراه بردن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در مسیرهای کوهستانی و محدودیت در حرکت شناورهای سبک در روزپنچشنبه و جمعه در مناطق دریایی شمال خلیج فارس باید مورد توجه باشد.

براین اساس آسمان تهران فردا ابری همراه با غبار صبحگاهی، به تدریج بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و ۶ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز دهم آذر سال جاری ۶۹.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۲.۶ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۰۵.۳درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۳۵.۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۹۴.۱درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته دهم سال زراعی متعلق به رامسر در استان مازندران به میزان ۱۲۴.۴ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۳.۵ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۵.۵ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 656946

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656946/برف-باران-فردا-مهمان-کشور-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com