پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تلاش سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل خاشقجی

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 656936
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد تا درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی تحقیق کند.
تلاش سازمان ملل برای تحقیق درباره قتل خاشقجی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، میشل باشلت مسئول ارشد حقوق بشر سازمان ملل امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: یک تحقیق بین المللی درباره این مساله لازم است که مشخص کند چه کسی مسئول اصلی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در ماه اکتبر است.

بر اساس این گزارش، سناتورهای ارشد آمریکایی روز سه شنبه تاکید کردند که پس از دریافت توضیحات سازمان سیا اکنون با قاطعیت بیشتری بر این باورند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مسئول قتل خاشقجی است.

باشلت در یک کنفرانس خبری در ژنو در پاسخ به سئوالی درباره لزوم انجام تحقیقات بین المللی درباره قتل خاشقجی ، تصریح کرد: بر این باورم که واقعا لازم است تحقیقات بین المللی انجام شود تا مطمئن شویم واقعا چه اتفاقی افتاده و چه کسی مسئول این قتل هولناک و فجیع است.

حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درز یافته به رسانه‌ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می‌کردند، اما نهایتا تحت فشار افشاگری‌های امنیتی و رسانه‌ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه‌ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمامی ابعاد این رسوایی ادامه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *