جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جمع‌آوری ۹ هزار تن زباله در روز

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 656915
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افتتاح نخستین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته از ۱۴ تا ۱۷ در مجموعه شهر آفتاب خبر داد و این در حالیست که روزانه در سطح شهر تهران ۹ هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود.
جمع‌آوری ۹ هزار تن زباله در روز
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رضا عبدلی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات و تجهیزات که صبح امروز در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه ارتباط مستقیمی را با حوزه پسماند داشته است و به همین دلیل سازمان مدیریت پسماند نیز تلاش زیادی را در برگزاری این نمایشگاه با برگزارکنندگان بخش خصوصی انجام داده است.

وی افزود: در برگزاری این نمایشگاه تلاش می‌شود تا از ظرفیت بخش خصوصی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت پسماند استفاده شود و شهرداری تهران بنا دارد در یک تعامل دوسویه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

عبدلی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ماشین‌آلات و جمع‌آوری زباله و رفت و روب و پردازش از جمله غرفه‌هایی است که در این نمایشگاه حضور دارند گفت: بخش قابل توجهی از این نمایشگاه توسط تولیدات داخلی ارائه می‌شود و ما می‌توانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: در همین رابطه سازمان معاونت سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان پسماند و مدیریت شهرداری در این نمایشگاه حضور خواهد داشت تا بتواند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.
وی گفت: هم اکنون روزانه 9 هزارتن زباله توسط ماشین‌ها در سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود که این آمار قابل توجه است و پس از جمع‌آوری زباله‌ها به مجموعه آرادکوه انتقال داده می‌شود.

وی یکی از معضلات حوزه پسماند را جمع‌آوری و عدم تفکیک زباله‌ها در مبدا عنوان کرد و گفت: در این حوزه حلقه اصلی و مفقود شده شهروندان هستند و ما می‌توانیم با روش‌های متعدد باعث کاهش تولید زباله و همچنین تفکیک آن باشیم.
عبدلی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های نوین و نصب اپلیکیشن‌های جدید بر روی گوشی‌ها شهروندان بتوانند زباله‌های خود را به صورت تفکیک‌شده و البته به موقع در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار بدهند.

عبدلی افزود: در حال حاضر اپلیکیشنی تحت عنوان زیست‌آپ در 3 منطقه 2،11 و یک به صورت پایلوت در حال اجراست و تلاش می‌شود این طرح در سایر مناطق نیز اجرا شود.
وی همچنین به 85 غرفه ارائه تجهیزات و ماشین‌آلات در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد 15 غرفه از نمایشگاه خارجی و کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند،‌ ایرلند شمالی و چین حضور دارند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 17 و در تاریخ‌های 14 تا 17 آذر ماه به نمایشگاه شهر آفتاب مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *