جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳۸
شیرزاد، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم:

چهره اصولگرایان در جامعه تصحیح شده و دیگر نمی‌شود مردم را بترسانیم

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 656914
به نظر نمی‌رسد اصولگرایان چهره برجسته‌ای در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و یا خیلی شعار برجسته‌ای سر دهند. در انتخابات مجلس که برگزاری آن زودتر است، شاید امکان توفیق اصولگرایان بیشتر باشد.
چهره اصولگرایان در جامعه تصحیح شده و دیگر نمی‌شود مردم را بترسانیم
گروه سیاسی جهان نيوز: احمد شیرزاد، نماینده پرحاشیه مجلس ششم و از فعالان جریان اصلاحات در گفتگو با روزنامه آرمان مدعی شده است که اصلاح طلبان از سوی ضدانقلاب خارج از کشور و رسانه های تحت فعالیت آنها نظیر ایران اینترنشنال تحت فشار شدیدی هستند.

مهم ترین قسمت اظهارات شیرزاد را در ادامه خواهید خواند:

*تردیدی نیست که جنبش اصلاحات و مجموعه ‌اصلاح‌طلبان در چند ماهه اخیر زیر فشار و ضربات خیلی شدیدی بودند. بخشی از این فشار و ضربات از جانب اصولگرایان داخلی است که همیشه بوده و بخش بسیار بزرگتر آن از طرف جریان برانداز خارجی است که یک مقدار جدید بود.

فشار تبلیغاتی شدیدی که رسانه‌های فارسی زبان و عوامل فضای مجازی مخالف خارج از کشور دارند، مجموعا بیشتر به سمت ‌اصلاح‌طلبان بوده است، به طوری که کم و بیش مشخص شده، بخش عمده تامین بودجه چند شبکه معروف مخالف و فارسی زبان که پرمخاطب‌تر هستند- غیر از شبکه بی بی سی-، از طرف دولت عربستان تامین شده و این بودجه به طور ناگهانی چندین برابر شده است. شبکه‌ای مثل «ایران اینترنشنال» تقریبا تمام بودجه خود و شبکه «من و تو» کمک‌های وسیعی از عربستان دریافت کرده‌اند و عمدتا با پول این کشور تبلیغات می‌کنند و عمده این تبلیغات هم ضد‌اصلاح‌طلبان است.

*دوره دوم اصلاحات به لحاظ اقتصادی و مدیریت کشور شاید شکوفاترین دوره در تمام یکی، دو دهه گذشته بوده است. دوره‌ای که کمترین نارضایتی از یک دست انداز در یک کوچه می‌توانست به ناسزا به دولت و ‌اصلاح‌طلبان تبدیل شود. شاید بعضی از جوانان باور نکنند ولی تقریبا عین فضایی که الان ضد دولت روحانی است، شاید شدیدتر و به شکل دیگری بر ضد دولت اصلاحات در دور دوم بود.

*اصولگرایان در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری هرچه در بین چهره‌های موجود گشتند، نتوانستند به چهره‌ای که کاریزمای انتخاباتی و محبوبیت داشته باشد، برسند. در آخر آقای رئیسی را به نحوی پیدا کردند که البته چندان توفیقی نداشتند. 

* به نظر نمی‌رسد اصولگرایان چهره برجسته‌ای در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و یا خیلی شعار برجسته‌ای سر دهند. در انتخابات مجلس که برگزاری آن زودتر است، شاید امکان توفیق اصولگرایان بیشتر باشد. به دلیل اینکه کاندیداهای ‌اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما ‌اصلاح‌طلب هستیم و عضو جنبش اصلاحات یا حامی دولت روحانی بودیم، نتوانند خیلی در بین مردم شهرستان‌ها رأی جمع کنند.... ممکن است در انتخابات مجلس زمینه‌های توفیق بیشتری داشته باشند و احتمالا هم ممکن است روند نظارت استصوابی کماکان کار را برای ‌اصلاح‌طلبان دشوار کند

*در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان با فقدان محبوبیت روبه رو هستند. ولی شاید بتوانیم بگوییم توفیقی که ‌اصلاح‌طلبان در این میان دارند این است که وضع رقیب خیلی بهتر از آنها نیست و آنها هم در همین چنبره مشکلات گیر کرده‌اند. ولی در هر حال اگر اصولگرایان واقعا درایت و منطق سیاسی را وجهه همت خود قرار دهند، موقعیت مناسبی برایشان خواهد بود.

*حمایت از دولت در شرایط فعلی و ایستادگی در مقابل تهاجم آمریکایی‌ها به جمهوری اسلامی ایران ممکن است در رأی آوری خیلی کمک نباشد.

*ما ‌اصلاح‌طلبان در گذشته روی برخی از تندروی‌ها و عملکردهای نابجای اصولگرایان معترض بودیم و این اعتراض ما بالاخره منجر به یک حمایت اجتماعی شد. در حال حاضر جناح اصولگرا و حتی تندروهای اصولگرا عملکردهای خود را خیلی تصحیح کرده‌اند و این واقعیت را نباید کتمان کنیم... در نتیجه طبیعی است که یک مقدار شعارهایمان کمرنگ می‌شود و نمی‌توانیم مثل گذشته خیلی روی شعارهایی که متضمن ترس و وحشت از سیطره اصولگرایان بود، بایستیم. به‌خصوص اگر برخی از چهره‌های میانه روی اصولگرا به میدان بیایند، نمی‌توانیم جامعه را بترسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا منطقشون رو نگاه کنید:
""نمی‌توانیم مثل گذشته خیلی روی شعارهایی که متضمن ترس و وحشت از سیطره اصولگرایان بود، بایستیم""
کلاً برنامه ندارن فقط مردمو می ترسونن!
صفرزاده
Iran, Islamic Republic of
بدون هیچ شک و تردیدی سی بر صفر تکرار خواهد شد
میلاد
Iran, Islamic Republic of
باید مواظب باشیم اسیر نقشه های اصلاح طلبا نشیم این حرفا همش نقشه است
Iran, Islamic Republic of
یعنی شمائی که احساس پیروزی آتی داری ، از وضعیتی که دستپخت شماست راضی هستس ؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بین بد وبدتره انتخاب دیگه ای نیست
سرور
Iran, Islamic Republic of
دلم برات سوخت.
میرزا
Iran, Islamic Republic of
تیزهوشی اصلاح طلبان و برادران ساده دل دوباره شکست سنگینتری نصیبتان خواهد کرد
Indonesia
اگر مردم سی بر صفر رای بدهند یعنی واقعا هیچ درکی از واقعیت های سیاسی جامعه در میان مردم وجود ندارد و تنها مسائل را مانند پرسپولیس و استقلال می بینند یعنی با تعصب کورکورانه تنها از رنگ دفاع کنند نه از واقعیت عملکرد
Iran, Islamic Republic of
...و در نتیجه بدون تردید تورم ده برابر خواهد شد...پدر ملت در خواهد آمد... و حقوق یاران تکرا نجومی تر از گذشته تکرار خواهد شد...چنین مباد
ایمان
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبابازم دارن نقشه میکشن مراقب باشین تو دام نیفتین
Iran, Islamic Republic of
یادش به خیر، زمانی که این یارو شیرزاد نماینده ی مجلس ششم بود، یک سخنرانی کرد که که مهدی کروبی به او گفت: سخنان تو با سخنان رادیو اسراییل تفاوتی ندارد.
هر چند زاویه ی ما با مهدی کروبی و امثال او مشخص است، اما آن سخن او در مورد امثال شیرزاد هنوز هم مصداق دارد. فشار رسانه ای سعودی بر امثال کروبی و شیرزاد به این علت است که ظرفیت های مخرب این افراد را می شناسد و می خواهد همانگونه که هسته ای را تحویل دادند، موشکی و منطقه ای را هم تحویل دهند. می داند که از برخی ها، این وطن فروشی ها بر می آید. زمانی به آن ها پول می داد، حالا فشار می آورد که وقتش است، به فاز دوم به تعهداتتان عمل کنید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان رای ثابت دارند و اصلاح طلبان مردم را ناامید کردند و هیچ شانسی برای انتخابات آینده ندارند.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا رای ثابت ندارن؟
Iran, Islamic Republic of
نه اصولگرا نه اصلاح طلب رای ثابت ندارند این جریان انقلابیست که حداقل ۱۵ میلیون رای ثابت دارد
United Kingdom
انقلابی ها 18-19 میلیون عقبه اجتماعی دارند (رأی به رئیسی-میرسلیم که بخشی از آن ضایع و مهندسی شد و 17 میلیون خوانده شد)=حدود 44% کل
اصلاح طلبان هسته رأیشان حدود 4 میلیون (رأی به مصطفی معین در 84) و در دوقطبی ترین فضا تا 13 میلیون بود (33 درصد رأی موسوی)
که بر اساس برآوردهای خودشان ریزش تا مرز هسته رأی شان پیش خواهد رفت.
به زودی انقلابی ها حتی بدون ائتلاف با رأی های خاکستری از مرز 50 درصد عبور خواهند کرد
(امروز خیلی از خاکستری های اجتماع تعیین تکلیف کرده و به جریان انقلابی متمایل شده اند)
جریان انقلابی اگر ضمن نگاه به جلو آسیب شناسی خود را پیوسته مد نظر قرار دهد از 1400 به بعد تفکر غربگرای بی تحرک جایی در مدیریت کشور نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن
تندروها چه چپ و چه راست از منظر مردم ترسناکند این وجهه در اصولگرایان بیشتر است وگرنه اینچنین توسط مردم حذف نمیشدند
Germany
شما خیلی خودتونو اذیت نکنین. این فرض اشتباه که میتونین به جای مردم حرف بزنین رو هم بهتره کنار بذارین تا حرفتون دقیقتر بشه و شاید خریدار پیدا کنه
United Kingdom
موافقم
United Kingdom
اصلاحطلبان جز توهین و انگ زدن به منتقد و مخالف چه هنر دیگری داشتند؟
ثابت کنید در اقتصاد موفق بودید و همین باعث نشد که مردم سال 84 از اصلاحات عبور کنند.
مگر شما اصلاحطلبان و خاتمی پشت هاشمی و موسوی نبودید؟
مگر اصلاحطلبان امید به رأی آوری داشتند که عارف را کنار گذاشتند و به روحانی پیوستند؟
و آیا این کواکبیان نیست که امروز می گوید ما 120 نفر لیست امید بدون مستقلین نمی توانیم کاری از پیش ببریم؟
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
همین افساد طلبان دوازده سال هرچی تکرار کردن رای مردم رو نتونستن بگیرن.مثل 88 که اون جوری ضایع شدن.حالا پنج ساله پیروزی نسبی بدست آوردن و مردم رو بدبخت کردن و همه هم ازشون ناراضین و فحش میدن،حرف از پیروزی پیاپی می زنن...!!!!
اصلاحات به پایان خط نزدیک می شود .
Iran, Islamic Republic of
مردم با تکرار میکنم خاتمی به روز سیاه نشستن !
مظفر
Iran, Islamic Republic of
بازم که خواب دیدی برادر الان روزگار خواب دیدن نیست اخوی باید بیدار بیدار بشی
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
هادی امروز با نام های مظفر و قادر و صفرزاده و غیره نظرات تکراری می دهد.
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخ ایول با هر اسمی که وارد بشه و نظر بده بازم تابلو هست این بشر
حمید
Iran, Islamic Republic of
الان مهمترین حربه ای که رقیب روی اون تمرکز کرده اینه که با جنگ روانی و اظهارات تحریک کننده ، حواسها را از مشکلات شدید اقتصادی که برای مردم به وجود آمده پرت کنه وبا بگو مگو با طرف مقابل آنها را شریک گرفتاری های به وجود آمده برای مردم معرفی کنه (خیلی آب زیر کاهن)
Iran, Islamic Republic of
اولا اصلاح طلبان محبود و امید غربیها هستن بهتر مظلوم نمایی نکنین ظاهرا شگرد جدیدشونه ضمنا اگر عربستان و غربیها بد هستن و دشمن چرا برای انتخابات سال 88 ازشون همه جوره کمک گرفتین؟؟//
بعدش اگر دور دوم اصلاحطلبان کارنامه درخشان داشتن دوباره رأی میاوردین بهتر به آمار رأی های خودتون در سال 84 نگاهی کنید
16 میلیون رأی توفیق نیست اونم در فضایی که بشدت مردم رو به قول خودتون از جنگ و ... ترسوندین با اون همه دروغ و ...
هر جا کم میارین میدونید مردم شما رو قبول نمی کنن میرید سراغ شورای نگهبان
تو شورای شهر که شورای نگهبان نبود معلوم شد چکاره هستین
محبوبیت رو مردم تعیین میکنن حتی در سال 92 در پوشش یک کاندیدای اصولگرا تونیستین تنها با 250 هزار رأی مدعی پیروزی بشین و همه قبول کردن و انتخابات رو همون دولتی برگزار کرد که هنوز بعد از 5سال همه کم کاریهاتونو گرنش میندازین ولی شما ها اختلاف رأی چندین میلیونی سال 88 رو قبول نکردیدن و کشور ور به آشوب کشوندین
قوبل دارین که همه چیز رو انز منظر رأی اوری و کسب قدرت میخواین و حتی برای مردم حرفی برای گفتن ندارین و برای کسب قدرت با موارد واهی و دروغ و شانتاژ رسانه ای مردم رو از رقیب میترسونید تا رأی بیارین چه روش ناجوانمردانه ای
قادر
Iran, Islamic Republic of
تو شورای شهر که شورای نگهبان نبود بیست و یک بر صفر شکست خوردین
رامین
Iran, Islamic Republic of
برا همین بود که تا الان سه چهارتا شهردار عوض کردین که هیچکدومشون به درد نخورده
ورامین
Iran, Islamic Republic of
بیست و یک بر صفر باختین برادر حالا اگه هشتاد تا هم شهردار عوض بشه چیزی عوض نمیشه
Iran, Islamic Republic of
نگفته بودین جوک هم منتشر می کنید
مخالفت با اصلاح طلبان اونم از سمت عربستان که نوچه اسرائیله؟
Iran, Islamic Republic of
جذابیت حرفهای شیرزاد دراینست که میگوید اصلاح طلبان از طرف نیروهای برانداز خارجی تحت فشار هستند. این جمله مثل اینست که بگوییم آمریکا قصد دارد داعش را از سوریه خارج کند . داعش توسط آمریکا در سوریه در حال جنب و جوش است آنوقت چطور ممکن است کنار گذاشته شود .بنابراین نتیجه میگیریم نیروهای خارجی پشتوانه اصلاح طلبان هستند نه برانداز.
Iran, Islamic Republic of
چهره اصلاح طلبان هم تصحیح شده و دیگه ننیتونن مردم رو فریب بدن
Iran, Islamic Republic of
دیگه بایدباچه زبونی گفته بشه که مهمترین استراتژی اصلاح طلبان ترسوندن مردم ازاصولگرایانه....!!!
Iran, Islamic Republic of
به زبون سرخه ای
Iran, Islamic Republic of
فقط هدفشونوابزارشون استفاده از جهالت یک عده از مردمه ودیگر هیچ!!!
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
اگردراین دودوره روحانی که حقیقتا تمام افراد حوزه اصلاح طلبی به تمام وجود درمصدرکارقرارگرفتن مردم ما ماهیت اینارو نفهمیده باشن که به هیچ ارمان وهیچ مسلکی جزباندبازی پایبندنستن دیگر باید فاتحه فرهنگ واقتصادکشورما خوانده شود...!