کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحریم‌ها هیچ تاثیر منفی در رشد علمی ایران ندارند

14 آذر 1397 ساعت 14:47

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی پزشکان قلب ایران گفت: در حالیکه برخی کشورها تلاش دارند ایران را تحریم کنند اما برگزاری کنگره‌ها علمی و حضور مهمانان خارجی در کشور نشان‌دهنده بی تأثیری تحریم‌ها در رشد علمی کشورمان است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، دکتر علیزاده؛ دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی پزشکان قلب ایران، ظهر امروز در حاشیه برگزاری این همایش با اشاره به سخنرانی 30 نفر از اساتید قلب و عروق کشورهای مختلف در این همایش سه روزه اظهار کرد: تفاوت این کنگره با سایر کنگره‌های تخصصی حوزه قلب, انجام برخی عملهای تخصصی جراحی قلب به صورت پخش زنده است. 

وی پخش زنده این عملهای جراحی قلب را موجب تبادل دانش نوین در این حوزه دانست و تصریح کرد: در بخش "کت لب" در همین بیمارستان, جراحی‌هایی به صورت زنده انجام شده و برای حاضران به نمایش گذاشته می‌شود.

علیزاده یادآور شد: این کنگره با همکاری بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی و استان قدس رضوی برگزار می‌شود.وی درباره برگزاری کنگره‌ای با این مضمون در قاهره متذکر شد: سطح علمی این کنگره و میهمانان حاضر در دومین کنگره بین المللی قلب ایران و اروپا بسیار بالاتر از کنگره قاهره است.

دبیر اجرایی همایش درباره تاثیر تحریمها بر برگزاری همایشهای بین‌المللی در کشورمان گفت: با وجود تحریمهای فراوان موفق به برگزاری این کنگره مهم  با حضور مهمانان خارجی و شاخص شده‌ایم و در حالیکه برخی کشورها تلاش دارند ایران را تحریم کنند اما برگزاری کنگره‌هایی از این دست و حضور مهمانان خارجی نشان‌دهنده بی تأثیری تحریمها در رشد علمی کشورمان است.


کد مطلب: 656913

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656913/تحریم-ها-هیچ-تاثیر-منفی-رشد-علمی-ایران-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com