کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلمان: روسیه ملوانان اوکراینی را آزاد کند

14 آذر 1397 ساعت 12:54

وزیر خارجه آلمان از روسیه خواست تا به منظور تنش‌زدایی در روابط با اوکراین، ملوانان تبعه این کشور را آزاد کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با اشاره به مناقشه اخیر میان اوکراین و روسیه، خواستار آزادی ملوانان اوکراینی شد.بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، ماس در حاشیه نشست اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت که روسیه باید زندانیان اوکراینی را هر چه زودتر آزاد کند و افزود: «فقط به این ترتیب بحران میان روسیه و اوکراین حل می‌شود و ما همچنان نگران شرایط موجود هستیم.»

ماس پیشتر گفته بود که کشورش آمادگی دارد با کمک طرف فرانسوی و در قالب مذاکرات نورماندی که  به دستیابی توافق میسنک و پایان جنگ در شرق اوکراین منجر شد، در زمینه بحران کنونی میان اوکراین و روسیه میانجی‌گری کند.

روابط روسیه و اوکراین پس از آن بحرانی شد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین هفته گذشته با عبور از مرز دریایی وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.  در جریان این اقدام نیروهای روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها وارد عمل شده و در نتیجه سه نظامی اوکراینی زخمی ‌شدند. نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ هدایت و آن‌ها را توقیف‌ کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آخرین موضع‌گیری در مورد تحولات این منطقه گفت که اوکراین تمایلی به پیگیری راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل بحرانی که ایجاد شده، ندارد و دولت کی‌یف  را حزب جنگ خطاب کرد. وی گفت: «تا زمانی که این (دولت) در مسند قدرت است، تراژدی‌هایی از این دست و جنگ ادامه خواهند داشت.»

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین از این اتفاق به عنوان بهانه‌ای برای وضع حکومت نظامی در بخش‌هایی از این کشور استفاده کرده است. این تصمیم رئیس‌جمهور اوکراین به تصویب پارلمان نیز رسیده است.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هماهنگ شده‌اند تا در قالب ائتلافی به تحولات اخیر در تنگه کرچ میان روسیه و اوکراین واکنش نشان دهد.


کد مطلب: 656860

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656860/آلمان-روسیه-ملوانان-اوکراینی-آزاد-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com