کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی علل وفور موش در برخی مناطق تهران

14 آذر 1397 ساعت 12:45

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شهروندان اعلام کردند در نزدیکی سینما آزادی، چهارراه جهان کودک به سمت ونک موش زیاد شده است، گفت: به مناطق مربوطه اعلام کردیم تا بررسی لازم را انجام دهند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، هموطنان عنوان کردند«در گوشه و کنار شهر ، در حال گذر از عابرها ، و یا هنگام عبور با ماشین شاهد وجود موش های بسیار بزرگی هستیم که آزادانه در کنار خیابان ها در حال تردد هستند و زیبایی دو چندانی به شهر زیبای تهران بخشیده اند ، به طوری که خود نوعی سیرک خیابانی محسوب میشود.

از جمله خیابان هایی که میتوانید به سهولت با اندکی قدم زدن به مشاهده این سیرک جذاب بپردازید میتوان به نزدیکی سینما آزادی، چهارراه جهان کودک به سمت ونک و هزاران گذر و خیابان دیگر اشاره کرد که با توجه به حجم زیاد مردم در این معابر و وجود این موش ها که به فراوانی یافت میشوند چهره ترسناک و در عین حال با کفایتی را از شهرداری ها و شوراها و محیط زیست برای این معضل نمایان میکند.امیدوارم که بتوان با تهیه گزارش های محلی و یا میدانی فکری به حال این موش های کنار خیابان بکنند.»

حمیدرضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: شهرداری مناطق22 گانه به صورت روزانه و مستمر، نسبت به اجرای عملیات کنترل و مبارزه با موش در سطح معابر عمومی اقدام  کنند.

وی  در پاسخ به این پرسش که شهروندان اعلام کردند در نزدیکی سینما آزادی، چهارراه جهان کودک به سمت ونک موش زیاد شده است، گفت:  به منطقه مربوطه اعلام کردیم تا ضمن بررسی دقیق کارشناسی و شناسایی علل وفور موش در آن محدوده نسبت به رفع معضل موجود در اسرع وقت اقدام و متعاقبا نتایج مربوطه اعلام می شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در  زمینه کنترل حیوانات شهری(موش) گفت: انجام امر کنترل و مبارزه با موش در تهران به سه روش شیمیایی با استفاده از طعمه مسموم با خاصیت ضد انعقاد خون (آنتی کوآگوگلانت) ، روش مبارزه فیزیکی با استفاده از اصلاح و بهسازی محیط ، لانه کوبی و ... و روش مبارزه مکانیکی با استفاده از انواع تله (تله چسبی کتابی، تله کشنده و زنده گیر و ...که با توجه به میزان آلودگی و وضعیت منطقه مورد قرار می گیرد که در مجموع به کل روشهای مورد اشاره روش تلفیقی گفته می شود.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده موش  با سامانه 137 و 1888 ، ادارات ساماندهی مناطق 22 گانه و روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تماس بگیرند.

وی در خصوص روش های نوین مبارزه با موش گفت: استفاده از روش نوین مبارزه با موش به طریق حذف زیستگاه و انسداد فعال منافذ موش توسط تزریق گل رس که به صورت آزمایشی در حال انجام بوده ودر صورت داشتن بازخورد مثبت این روش به عنوان یکی از روشهای اصلی مبارزه در دستور کار قرارخواهد گرفت.


کد مطلب: 656853

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656853/بررسی-علل-وفور-موش-برخی-مناطق-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com