کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قطعنامه آمریکا علیه حماس فردا به رای گذاشته می‌شود

14 آذر 1397 ساعت 11:07

نیکی هیلی به کشورهای عضور سازمان ملل گفته که واشنگتن رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ آمریکا در محکومیت حماس را "بسیار جدی" می‌گیرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از کشورهای عضو سازمان ملل درخواست کرده که از پیش‌نویس آمریکا برای قطعنامه‌ای که جنبش حماس فلسطین را محکوم می‌کند، حمایت کنند و هشدار داده است که آمریکا این رای‌گری را "بسیار جدی" می‌گیرد.

قرار است مجمع عمومی سازمان ملل فردا (پنجشنبه) این پیش‌نویس قطعنامه را که حماس را به پرتاب موشک علیه اسرائیل محکوم می‌کند، به رای بگذارد و از این جنبش بخواهد که "خشونت" را کنار بگذارد.

اگر این پیش‌نویس تصویب شود، این نخستین بار خواهد بود که مجمع عمومی سازمان ملل علیه حماس موضع می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلی در نامه‌ای به هیئت دیپلماتیک سازمان ملل هشدار داد، ممکن است برخی کشورها اصلاحاتی را برای این متن ارائه دهند و از سفرای سازمان ملل درخواست کرد که به این تغییرات پیشنهادی رای منفی دهند.

هیلی در نامه‌ای که تاریخ روز دوشنبه بر آن درج شده، نوشته است: آمریکا نتیجه این رای‌گیری را بسیار جدی می‌گیرد.

او در ادامه می‌افزاید: این (پیش‌نویس) قطعنامه "با دقت" تنظیم شده تا پاسخگوی مشکل معینی باشد و بازتاب مشاوره با بسیاری از طرف‌هایی است که در این مساله مشارکت دارند تا از وجود تعادل در آن اطمینان حاصل شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: به همین خاطر است که نه تنها از شما می‌خواهیم به نفع این قطعنامه رای دهید، بلکه درخواست می‌کنیم که به هرگونه اصلاحات یا تلاش‌های دیگر برای تضعیف تصویب این پیش‌نویس رای منفی دهید.

هیلی که در ماه ژانویه از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل کناره‌گیری می‌کند، در درگیری اسرائیل با حماس در غزه به طور علنی از اسرائیل حمایت کرده و از سازمان ملل را برای انتقاد از هر دو طرف سرزنش کرده است.


کد مطلب: 656809

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656809/قطعنامه-آمریکا-علیه-حماس-فردا-رای-گذاشته-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com