کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط استفاده از سیم‌کارت دانش آموزی

14 آذر 1397 ساعت 10:26

ناظمی با اعلام آمادگی برای راه اندازی سیم کارت‌های دانش آموزی، مطالبه آموزش و پرورش را برای تحقق این امر ضروری دانست.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، درباره استفاده از سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی و اهتمام برای دستیابی به این نوع از سیم کارت‌ها اظهار کرد: در وزارت ارتباطات برای ایجاد سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آمادگی کامل داریم اما اکنون نیازمند این هستیم تا تقاضای ایجاد چنین سیم‌کارت‌هایی از سوی آموزش و پرورش به ما برسد.

ناظمی ادامه داد: بعد از مطالبه آموزش و پرورش ایجاد چنین سیم‌کارت‌هایی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(سازمان رگیولاتوری) تصویب می‌شود و بستر لازم را برای پیش‌برد کار فراهم می‌کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه ایجاد سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی به سادگی امکان‌پذیر است، تأکید کرد: این مسئله باید با پیش‌قدم شدن آموزش و پرورش دنبال شود و از جمله آثار مثبت آن می‌توان به کنترل دانش‌آموز در دسترسی به اینترنت اشاره کرد.

ناظمی در پاسخی به سوالی مبنی بر سرانجام  اتصال مدارس به شبکه ملی هوشمند که چندی پیش به وسیله وزیر ارتباطات مطرح شد، گفت: ایجاد چنین شبکه  ای در مدارس کار مشکلی نیست اما این موضوع هم مانند سیم کارت های دانش آموزی باید از سوی آموزش و پرورش مطالبه شود تا اجرای آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی درباره ویژگی های منحصر به فرد سیم کارت های دانش آموزی با اشاره به اینکه این سیم کارت به نام خود دانش آموز خواهد بود،  بیان کرد: برای دانش‌آموزان در سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی نام کاربری و رمز عبوری در نظر گرفته می‌شود و کار به صورت شناسنامه‌دار پیش می‌رود همچنین می‌توانیم تسهیلات خاص متناسب با شرایط دانش‌آموزان را از طریق این سیم‌کارت به آنها ارائه دهیم.


کد مطلب: 656773

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656773/شرایط-استفاده-سیم-کارت-دانش-آموزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com