کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخش خصوصی در کوبا محدودتر می‌شود

14 آذر 1397 ساعت 9:50

کارآفرینان خصوصی پس از ۱۰ سال از آغاز این نوع کسب و کار در کوبا از روز جمعه هدف محدودیت‌های شدیدتر قرار می‌گیرند. این امر احتمالا مانع از توسعه آنها در این کشور تحت امر کمونیست‌ها می‌شود.


به گزارش هان نیوز به نقل از ایسنا،  از زمان اعلام قوانین جدید در ماه ژوئیه دولت یک بازه زمانی ۱۵۰ روزه را برای اجرای آنها در نظر گرفت که روز جمعه به پایان می‌رسد. با این حال بسیاری از جزئیات اجرا مشخص نیست و هنوز معین نشده است که چه کسی قرار است قوانین جدید را برای بخش خصوصی کوبا که در حال حاضر ۱۳ درصد نیروی کار این کشور یا به عبارتی ۵۹۲ هزار تن را تشکیل می‌دهند، اجرایی کند.

خولیو آنتونیو فرناندز، یک وکیل کوبایی می‌گوید: تاثیر این روند بسیار ساده است. براساس آنها محدودیت‌های چشمگیری علیه فعالیت تجاری بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شود. این ضربه‌ای مهلک به تعداد زیادی از مردم است.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، دولت کوبا سه‌شنبه شب اعلام کرد شهروندان این کشور از هفته آتی دسترسی کامل اینترنتی روی تلفن‌های همراه خود خواهند داشت. کوبا جزو آخرین کشورهایی است که چنین سرویسی ارائه می‌کند و تا به امروز کوبایی‌ها تنها به حساب‌های ایمیل تحت کنترل دولت روی تلفن‌های خودشان دسترسی داشتند. طبق خدمات جدید، سرویس ۳G از پنج‌شنبه دیگر تامین می‌شود.


کد مطلب: 656758

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656758/بخش-خصوصی-کوبا-محدودتر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com